Προϋποθέσεις
για ένα χρήσιμο σύστημα πληροφοριών μάρκετινγκ
Το σύστημα πληροφοριών
Μάρκετινγκ είναι ένα λογικό σύστημα για τη συλλογή στοιχειών τόσο από μέσα όσο
και έξω από μια επιχείρηση. Αποστολή του συστήματος αυτού είναι να συγκεντρώνει
πληροφορίες και στη συνέχεια να τις παρουσιάζει στα στελέχη Μάρκετινγκ κατά
τέτοιο τρόπο, ώστε να είναι σε θέση να λαμβάνουν γρήγορες και σωστές αποφάσεις.
Για να είναι όμως χρήσιμο
ένα σύστημα πληροφοριών Μάρκετινγκ, θα πρέπει να πληροί τρεις προϋποθέσεις:
- Τα στοιχεία πρέπει να είναι πρόσφατα. Για να μπορεί η επιχείρηση να παρακολουθεί τις
ραγδαίες αλλαγές του περιβάλλοντος, πρέπει να δημιουργήσει ένα μηχανισμό
συλλογής στοιχείων σε τακτά χρονικά διαστήματα, καταφέρνοντας έτσι οι
πληροφορίες να είναι πάντα πρόσφατες. Το σύστημα πληροφοριών αναβαθμίστηκε
με τη χρήση των ηλεκτρονικών υπολογιστών. Τώρα η επιχείρηση έχει στη
διάθεση της στοιχεία π.χ. σχετικά με τα αποτελέσματα των πωλήσεων και
μάλιστα αναλυτικά κατά τύπο, μέγεθος, χρώμα κτλ. Η πληροφόρηση αυτή είναι
πολύ βασική για τον σωστό προγραμματισμό της παραγωγής με προϊόντα που
έχουν ζήτηση στην αγορά.
- Τα στοιχεία θα πρέπει να προέρχονται τόσο από μέσα,
όσο και έξω από την επιχείρηση. Οι
πληροφορίες μέσα από την επιχείρηση μπορεί να περιλαμβάνουν στοιχεία
σχετικά με τις πωλήσεις, το κόστος, το ύψος των αποθεμάτων κ.α Πληροφορίες
έξω από την επιχείρηση μπορεί να περιλαμβάνουν στοιχεία σχετικά με τη
γενική οικονομική κατάσταση, τις πωλήσεις και το κόστος των ανταγωνιστών,
καθώς και τις αλλαγές στις προτιμήσεις των καταναλωτών.
- Τα στοιχεία θα πρέπει να μετατρέπονται σε χρήσιμες πληροφορίες. Δηλ. ανάλυση και σύγκριση στοιχείων για σωστή πληροφόρηση που θα οδηγεί στην εξαγωγή ορθών συμπερασμάτων και τη λήψη κατάλληλων αποφάσεων. Παράδειγμα: τα στελέχη Μάρκετινγκ χρησιμοποιούν τα στοιχεία για τη σύγκριση των πωλήσεων. Ένας προϊστάμενος πωλήσεων, μπορεί να θέλει να δει πως πήγαν αυτή την περίοδο οι γυναικείες μπλούζες, σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους. Αυτή η πληροφορία μπορεί να καθησυχάσει τον προϊστάμενο πωλήσεων, αν το τμήμα του πηγαίνει καλά, ή μπορεί να τον ενεργοποιήσει για να λάβει κάποιες διορθωτικές αποφάσεις, αν τα αποτελέσματα δεν είναι τα αναμενόμενα.