Παρασκευή 13 Ιανουαρίου 2017

Προγραμματισμός της επιχειρηματικής δράσης

Προγραμματισμός της επιχειρηματικής δράσης
Σκοπός
Αντισταθμίζει την αβεβαιότητα
-για μελλοντικές καταστάσεις
-επιλογή καλύτερης εναλλακτικής λύσης σε περίπτωση βεβαιότητας
-έλεγχος
Συγκεντρώνει την προσοχή στους αντικειμενικούς στόχους
-εξαναγκάζει τα στελέχη των οποίων η προσοχή είναι απορροφημένη στις τρέχουσες καθημερινές αρμοδιότητες τους, να εξετάσουν με προσοχή τους αντικειμενικούς στόχους και την δράση που απαιτείτε για την υλοποίηση τους.
εξοικονόμηση χρημάτων για προωθητικές ενέργειες
Ελαχιστοποιεί το κόστος λειτουργίας της επιχείρησης
-από τον ασυντόνιστη δράση των διαφόρων τμημάτων π.χ. στην παραγωγή, έλλειψη πρώτων υλών ή ανταλλακτικών του μηχανολογικού εξοπλισμού με αποτέλεσμα την διακοπή της παραγωγής
-το τμήμα πωλήσεων, πραγματοποιεί πωλήσεις που δεν μπορεί να καλύψει η υπάρχουσα παραγωγική δυναμικότητα με αποτέλεσμα την καθυστέρηση στην εκτέλεση παραγγελιών, δυσαρέσκεια από μέρους των πελατών και βέβαιο οριστικό χάσιμο μερικών
Διευκολύνει τον έλεγχο και συντονισμό
-χωρίς πρόγραμμα ο έλεγχος
-να ληφθούν μέτρα που να εξαφανίζουν τις τυχόν αρνητικές επιπτώσεις των αποκλίσεων
Στάδια του σχεδιασμού προγράμματος
Καθορισμός αντικειμενικών στόχων
-με την συμμετοχή όλων των στελεχών για να κατανοούν τους στόχους και να συνεισφέρουν με τις ιδέες τους που αφορούν το περιβάλλον του τμήματος τους.
-στόχοι τμημάτων
-όλης της επιχείρησης να αλληλοϋποστηρίζονται (κέρδη, παραγωγικότητα, επιβίωση, σταθερότητα, ανάπτυξη, προσαρμογή στο περιβάλλον, καινοτομίες και νέα αγαθά, αναγνώριση και κοινωνικό κύρος, ποιότητα προϊόντων και ζωής, ανθρώπινες σχέσεις και καλές δημόσιες σχέσεις. Επαναπληροφόρηση κι έλεγχος της δράσης
-κέρδη (αρχή της μεγιστοποίησης του κέρδους ή η αρχή του μετριασμένου κέρδους), οικονομικότητα
-αποτελεσματικότητα (αρχή της ελαχιστοποίησης της ζημιάς και μείωση του κόστους παραγωγής), αύξηση του κύκλου εργασιών της, ρευστότητα και οικονομική αυτοτέλεια, ανάπτυξη του επιχειρηματικού δυναμικού, αύξηση της φήμης της πελατείας, μόρφωση κι επιμόρφωση προσωπικού, σύγχρονη τεχνολογία, καλές ανθρώπινες και δημόσιες σχέσεις και κοινωνική παραδοχή της, κοινωνική και πολιτική δύναμη, δύναμη αμοιβής εργασίας, λογικό ωράριο εργασίας, επιδίωξη κύρους, απόχτηση γοήτρου, επικράτησης στην αγορά.
Τα κέρδη
-φέρουν κοινωνική δύναμη και εξασφαλίζουν την επιβίωση της επιχείρησης και του επιχειρηματία μέσα στο κοινωνικοοικονομικό περιβάλλον που δρα
-κοινωνική επιδοκιμασία και αποδοχή της στο κοινωνικό της περιβάλλον και την χρησιμότητα της
-το πολιτικοκοινωνικό περιβάλλον μέσα στο οποίο δεν εκτιμά το χρήμα –πλούτος
Επιχείρηση
-η επιχείρηση είναι ένα ανοικτό κοινωνικό παραγωγικό σύστημα, όπου δρουν διάφορες κοινωνικές ομάδες. Κάθε ομάδα έχει τους δικούς της στόχους, που θέλει να υλοποιήσει 
-αντίθετοι στόχοι του επιχειρηματία και των εργαζομένων 
-ο κοινός στόχος, που ενώνει τα άτομα σε μια κοινή προσπάθεια είναι η θέληση να επιβιώσει η επιχείρηση.
Τελικός στόχος της επιχείρησης είναι:
-ο εφοδιασμός του περιβάλλοντος της με τα αγαθά ή της υπηρεσίες της (εκροές) και η ικανοποίηση των προσωπικών στόχων των ομάδων που δρουν στο χώρο της επιχείρησης (υποκίνηση). Έτσι το κέρδος είναι ένα μόνο μέγεθος μεταξύ των πολλών που απεικονίζουν άλλους στόχους εξίσου βασικούς για την επιβίωση της επιχείρησης.
-στην μεγάλη επιχείρηση (σε αντίθεση με την μικρή) είναι πιο έντονη η παρουσία των μη οικονομικών στόχων και η τάση να ταυτιστεί η επιχειρησιακή συμπεριφορά της με τους στόχους του κοινωνικού συνόλου. Κι αυτό γιατί η κοινωνία βλέπει με πολύ κριτική κι αρνητική διάθεση κάθε δραστηριότητα της, που επιδιώκει την μεγιστοποίηση του κέρδους της.