MARKETING TRENDS 2017
Tο 2017 φέρνει μαζί του νέα εργαλεία
και πολλές υποσχέσεις για τα brands που θα επενδύσουν σε μια ολοκληρωμένη
στρατηγική digital marketing.
Tα βασικότερα digital marketing trends για το 2017, ώστε να επιτύχετε το
βέλτιστο μείγμα επικοινωνίας με τον καταναλωτή, ο οποίος πλέον εκτός από
ιδιαίτερα απαιτητικός, είναι και έντονα εκτεθείμενος, και άρα κορεσμένος, στα
digital ερεθίσματα του διαδικτυακού περιβάλλοντος στο οποίο κινείται.
Interactive content
Το περιεχόμενο συνεχίζει να είναι ο
βασιλιάς, αλλά το θέμα είναι πιο περιεχόμενο; Υπάρχει το περιεχόμενο το οποίο
απλά διαβάζεται, υπάρχει όμως και το περιεχόμενο με το οποίο ο χρήστης
αληλλεπιδρά. Το είδος αυτού του περιεχομένου απευθύνει το λόγο στους χρήστες,
γεγονός που έχει ως αποτέλεσμα να τους μετατρέπει σε ενεργό κομμάτι της digital
επικοινωνίας. Το interactive content μπορεί να περιλαμβάνει έρευνες,
δημοσκοπήσεις, διαγωνισμούς, καθώς και ολοκληρωμένες branded καμπάνιες.
Native advertising
Μιλήσαμε και στην εισαγωγή μας για τον
κορεσμό ο οποίος παρατηρείται στους καταναλωτές, κορεσμός από την έντονη, τόσο
σε χρονική διάρκεια όσο και σε ένταση, έκθεση στα ερεθίσματα του digital
περιβάλλοντος. Το native advertising, αποτελεί ουσιαστικά την απάντηση – λύση
σε αυτό το πρόβλημα, του οποίου τ’ αρνητικά αποτελέσματα στο κοντινό μέλλον θα
είναι ακόμα πιο ορατά. Μέσω του native advertising, οι εταιρείες έχουν τη
δυνατότητα να επικοινωνήσουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους στο κοινό
στόχο, αλλά μέσα από περιεχόμενο το οποίο προσφέρει χρήσιμες πληροφορίες και
προσδίδει αξία. Σε επόμενο άρθρο μας, θ’ αναλύσουμε την αξία και τους λόγους που
οι εταιρείες πρέπει ν’ αρχίσουν να υιοθετούν το native advertising.
Influencer marketing
Τι καλύτερο από μια ολοκληρωμένη
διαφημιστική καμπάνια; Μια διαφημιστική καμπάνια στην οποία συμμετέχει μια
προσωπικότητα, η οποία ασκεί επιρροή στο κοινωνικό σύνολο. Οι καταναλωτές
τείνουν να εμπιστεύονται κριτικές και γνώμες που διατυπώνονται από άλλους
καταναλωτές και πόσο μάλλον όταν αυτοί αποτελούν αναγνωρίσιμες προσωπικότητες
που χρησιμοποιούν το προϊόν ή την υπηρεσία μας. Προσοχή όμως, “influencers” δε
θεωρούνται αυτοί που έχουν περισσότερους followers ή περισσότερα like. Ένας
“influencer” θα πρέπει να μπορεί ν’ αντιπροσωπεύσει το brand μας κατά τέτοιο
τρόπο, ώστε η επικοινωνία που θ’ αναπτύξουμε να συνάδει με το ύφος και τη
συνολική εταιρική μας εικόνα. Σε αντίθετη περίπτωση, υπάρχει κίνδυνος να
οδηγηθούμε σε αρνητικά αποτελέσματα.
Live streaming
Το ανακαλύψαμε μέσω του Facebook Live
την Άνοιξη του 2016. Προς το live streaming αργότερα κατευθύνθηκε και το
Instagram μέσω των γνωστών πλέον Stories. Το μεγάλο του πλεονέκτημα; Το βίντεο.
Το βίντεο μπορεί να μεταδόσει περισσότερα συναισθήματα απ’ ότι μια απλή
φωτογραφία, ενώ με το live streaming αυτό ενισχύεται από τον παράγοντα του
live, κάτι που είναι ζωντανό και συμβαίνει τώρα. Περισσότερα συναισθήματα,
σημαίνει μεγαλύτερη αλληλεπίδραση και ισχυρότερη απομνημόνευση.
Social media “Buy Buttons”
Είχαμε αναφέρει σε προηγούμενο άρθρο
μας ότι το Facebook μετατρέπεται σε μια παγκοσμια online αγορά. Τα κανάλια
social media όπως το Facebook και το Pinterest μετατρέπονται σε one stop shops,
με το χρήστη να πραγματοποιεί αγορές χωρίς να χρειάζεται απαραίτητα να
μεταφερθεί στο site του καταστήματος. Εργαλεία όπως αυτά, θα επηρεάσουν τις
επιχειρήσεις που ακόμα δεν έχουν επενδύσει στρατηγικά στην ανάπτυξη μιας
ολοκληρωμένης digital επικοινωνίας.
Personalisation
Προσωποποίηση, ένας όρος που συνήθως
εντάσσεται στα πλαίσια της εξυπηρέτησης. Γιατί λοιπόν η εξυπηρέτηση να είναι
προσωποποιημένη και η επικοινωνία του brand σας όχι; Όπως είπαμε και παραπάνω,
εν έτη 2017, το καταναλωτικό κοινό έχει εκπαιδευτεί τόσο ώστε ν’ αποφεύγει τα
διαφημιστικά tricks και τις κλασικές διαφημίσεις. Ο καταιγισμός πληροφοριών και
η υπερέκθεση σε διαφημιστικά εργαλεία, οδηγούν το κοινό σε ενέργειες όπως η
αγνόηση, ακόμα και στο μπλοκάρισμα των διαφημίσεων. Περάστε από το “κοινό” στο
“κοινό-στόχο”, ενδιαφερθείτε να μάθετε τις συνήθειες και τα ενδιαφέροντά του,
χωρίστε το σε τμήματα και επικοινωνήστε τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που
βρίσκονται στο πεδίο ενδιαφέροντός του. Έτσι, όχι μόνο θ΄αυξήσετε το ROI
(Return On Investment) σας, αλλά θα δημιουργήσετε ένα ποιοτικό κοινό που είναι
πιο πιθανό να προχωρήσει σε μετατροπή (αγορά).
Το περιεχόμενο, οι διαφημίσεις, το ύφος και τα νέα εργαλεία είναι μερικά από τα σημαντικότερα digital trends για το 2017. Παρατηρούμε ότι η τάση θέλει τις επιχειρήσεις να επικεντρώνονται σε πιο έξυπνους και άρα αποτελεσματικούς τρόπους διαφήμισης που προσφέρουν αξία στο κοινό στόχο, ενώ παράλληλα προωθούν το προϊόν ή την υπηρεσία. Επίσης, για ακόμα μία χρονιά, το video κυριαρχεί (δεν έχετε παρά να ρίξετε μια ματιά στο Facebook timeline σας), αποτελώντας το περιεχόμενο αυτό που αν και πιο δύσκολο στο να παραχθεί, δημιουργεί περισσότερο ενδιαφέρον στο κοινό στόχο.
Το περιεχόμενο, οι διαφημίσεις, το ύφος και τα νέα εργαλεία είναι μερικά από τα σημαντικότερα digital trends για το 2017. Παρατηρούμε ότι η τάση θέλει τις επιχειρήσεις να επικεντρώνονται σε πιο έξυπνους και άρα αποτελεσματικούς τρόπους διαφήμισης που προσφέρουν αξία στο κοινό στόχο, ενώ παράλληλα προωθούν το προϊόν ή την υπηρεσία. Επίσης, για ακόμα μία χρονιά, το video κυριαρχεί (δεν έχετε παρά να ρίξετε μια ματιά στο Facebook timeline σας), αποτελώντας το περιεχόμενο αυτό που αν και πιο δύσκολο στο να παραχθεί, δημιουργεί περισσότερο ενδιαφέρον στο κοινό στόχο.
Όπως και καθε
χρόνο, οι περισσότεροι άνθρωποι θέτουν στόχους, το ίδιο και οι επιχειρήσεις.
Συνήθως όμως, φτάνοντας στο τέλος της χρονιάς παρατηρούν ότι δεν κατόρθωσαν να
επιτύχουν παρά μόνο ελάχιστους ή και κανέναν. Η απάντηση σε αυτό το φαινόμενο
λέγεται “οργάνωση”. Μην καταπιάνεστε με όλα, αναπτύξτε ή προσαρμόστε τη digital στρατηγική επικοινωνίας σας, επιλέξτε τα εργαλεία εκείνα
που είναι καταλληλότερα για τη δική σας επιχείρηση και εντάξτε τις παραπάνω
μεθόδους, αφού πρώτα είστε σίγουροι ότι είναι κατάλληλες για να εκπληρώσουν
τους δικούς σας στόχους.