Μέθοδοι
προώθησης πωλήσεων και στόχοι
Oι πιο συνηθισμένες μέθοδοι προώθησης πωλήσεων
και ποιους στόχους εξυπηρετούν
Η προώθηση είναι, σύμφωνα
με αρκετές εκτιμήσεις, η πιο δυναμική μεταβλητή του marketing.
Οι
χρησιμοποιούμενες μέθοδοι είναι:
- Οι εκπτώσεως,
οι διάφοροι ειδικοί διαγωνισμοί, τα λαχειοφόρα κουπόνια που μπορούν να
ανταλλαγούν με δώρα, τα κουπόνια εκπτώσεων, η διανομή δωρεάν δειγμάτων, η
απονομή βραβείων ή δώρων. Ακόμη, στις μεθόδους προώθησης πωλήσεων περιλαμβάνονται οι δραστηριότητες
διακόσμησης προθηκών ( βιτρινών, ραφιών κλπ.), κινηματογραφικές προβολές,
εκθέσεις στον τόπο αγοράς.
- Σχετικές με
τις παραπάνω μεθόδους είναι και οι διάφορες μέθοδοι που
χρησιμοποιούνται από τους προμηθευτές για τους ενδιάμεσους εμπόρους, όπως
είναι κυρίως οι διάφορες ειδικές εκπτώσεις, συμμετοχή σε
εμπορικές εκθέσεις και διαφήμιση.
Οι
μέθοδοι προώθησης πωλήσεων χρησιμοποιούνται για να εξυπηρετήσουν κάποιους
στόχους, όπως:
- Να
παροτρύνουν τους πιθανούς αγοραστές να δοκιμάσουν ένα νέο προϊόν με τη
μέθοδο των δωρεάν δειγμάτων.
- Να
προκαλέσουν την προσοχή των καταναλωτών για βελτιώσεις του προϊόντος, που
κυκλοφορεί ήδη.
- Να προλάβουν
την απώλεια παλαιών πελατών που προέρχεται από ισχυρό ανταγωνισμό.
- Να
ενθαρρύνουν ενεργά στο σημείο της αγοράς την επίδειξη και προώθηση ενός
προϊόντος.
- Να
δημιουργήσουν μια ταχεία αύξηση της ζήτησης για ένα προϊόν ή υπηρεσία.
- Να
δημιουργήσουν την εντύπωση ότι πρόκειται περί ευκαιρίας ή ότι αγοράζει
κανείς κάτι, πληρώνοντας σχεδόν τίποτα.
- Να βοηθήσουν
και να παρακινήσουν τους πωλητές της επιχείρησης.