Παρασκευή 20 Ιανουαρίου 2017

Η τέχνη του #hashtag

Η τέχνη του #hashtag
Το σύμβολο # δηλώνει την λέξη «αριθμός» ή συμβολίζει τον ήχο που είναι κατά ένα ημιτόνιο οξύτερος στη μουσική.
Τα social media έχουν υιοθετήσει το σύμβολο αυτό, για τρόπο σύνδεσης των δημοσιεύσεων μέσω Twitter, Instagram ή και για ένα σωρό άλλα σχετικά μέσα, στον κόσμο της επικοινωνίας του Διαδικτύου. Αν έχετε λογαριασμό της επιχείρησή σας στο Twitter και σε άλλα social media, θα πρέπει να λάβετε σοβαρά υπόψη σας το σύμβολο αυτό.
Ένας χρήσιμος οδηγός όσον αφορά το hashtag, για να ανακαλύψετε πώς μια δίεση# μπορεί να φέρει πολλά οφέλη στην επιχείρησή σας:
Σε τι εξυπηρετούν;
Στην αρχική σελίδα του Facebook της προσωπικής, όσο και της εταιρικής σας, μπορείτε να κάνετε κοινοποιήσεις, με διέσεις από πάνω! Το hashtags, αυτό το δημοφιλές σύμβολο εξυπηρετεί πολλούς σκοπούς και ιδιαίτερα όσον αφορά τις επιχειρήσεις.
Συνδέουν τους χρήστες, με τα πιο top θέματα
Από την αρχή, κατάφεραν ένα σημαντικό πράγμα: πήραν εκατομμύρια ατομικά tweets και τα ενσωμάτωσαν σε συζητήσεις. Σε οποιαδήποτε πλατφόρμα, εάν κάνετε κλικ πάνω σε ένα hashtag, θα δείτε συγκεντρωτικά όλα εκείνα τα σχετικά μηνύματα που έχουν ως κοινό χαρακτηριστικό τους, το ίδιο hashtag!
Καταγράφουν live εκδηλώσεις – γεγονότα
Ενώ παρακολουθείτε την αγαπημένη σας σειρά, μπορεί να παρατηρήσετε ένα μικρό hashtag στην άκρη της οθόνης σας. Τα δίκτυα, ενθαρρύνουν με αυτόν τον τρόπο συζητήσεις γύρω από το συγκεκριμένο θέμα, ενώ παράλληλα προβάλλεται online.
Παράλληλα, μια επιχείρηση μπορεί να χρησιμοποιήσει hashtags, για να παρουσιάσει το τι συμβαίνει στην εταιρεία και να προωθήσει την εικόνα και το brand name της για την προσέγγιση νέων χρηστών του διαδικτύου (δυνητική πελάτες). Βρίσκεστε σε κάποιο συνέδριο; Βρείτε το σχετικό hashtag που χρησιμοποιεί ο καθένας και σχετικά αποφθέγματα. Είστε σε επαγγελματικό ταξίδι; Δημιούργησε ένα σχετικό hashtag, ώστε να δημοσιεύσουν σε αυτό και οι συνάδελφοί σου τα post τους, τις φωτογραφίες ή τα videos από την εκδήλωση.
Engagement με ιστορίες – εμπειρίες
Με τη συγκεκριμένη χρήση της δίεσης, δε χρειάζεται καν να γράψετε οτιδήποτε περισσότερο, από αυτό το συγκεκριμένο hashtag. Βασιστείτε στους followers σας, οι οποίοι θα υποβάλλουν σχόλια και ιστορίες. Για παράδειγμα η Travelocity, χρησιμοποιεί το #IWannaGo, όπου οι folowers θα αποκαλύπτουν τα μέρη που θέλουν να επισκεφθούν και θα μοιράζονται τους προορισμούς τους.
Προσελκύουν περισσότερο το ενδιαφέρον
Σε μια σελίδα αποτελεσμάτων, πιθανότερο να κλικάρετε:
Το αποτέλεσμα με κείμενο ή εκείνο με την εικόνα, με πληροφορίες τιμολόγησης και αστεράκια για rating;
Τα hashtags, βοηθούν το tweet σου να ξεχωρίζει με παρόμοιο τρόπο.
Το RadiumOne ανέφερε ότι πάνω από το 70% των καταναλωτών είναι πρόθυμοι να ανακαλύψουν νέο περιεχόμενο, αν περιέχει τουλάχιστον ένα hashtag.
Τώρα μάλιστα που όλοι τα χρησιμοποιούν, το κείμενο φαίνεται λίγο άδειο, κενό ίσως και άχρωμο χωρίς ένα hashtag…
Προσωποποιούν μια επιχείρηση
Οι άνθρωποι χρησιμοποιούν τα hashtags σαν μια «παρένθεση» σαν ένα αστείο, με μια δόση χιούμορ, κάτι δηλαδή που μουρμουρίζουν στον εαυτό τους μετά το κύριο σχόλιό τους. Αυτά τα hashtags δεν έχουν σκοπό να συνδέσουν συζητήσεις, αλλά να βοηθήσουν μια επιχείρηση να αναδείξει περισσότερο την προσωπικότητά της.
Δημιουργήστε το δικό σας hashtag
Δημιουργώντας το δικό σας hashtag, π.χ. #όνομα_εταιρείας, δημιουργήτε περισσότερη συζήτηση γύρω από την επιχείρησή σας και προωθείτε την φήμη της.
Tips για σωστή χρήση του hashtag:
Γράψτε το με μία λέξη. Κενά, σημεία στίξης ή άλλοι ειδικοί χαρακτήρες, μπορεί να «σπάσουν» το hashtag. Προτιμήστε τα πεζά γράμματα, αλλά αν θέλετε να δώσετε σημαντικότητα σε μια λέξη, χρησιμοποιήστε κεφαλαία.
Ελέγξτε τα hashtags, για τυχόν παρερμήνευση. Για παράδειγμα, μια λέξη που χρησιμοποιείτε εσείς, μπορεί να έχει καθιερωθεί ήδη από κάποια άλλη εταιρεία και να έχει τελείως διαφορετική σημασία, έννοια και να αναφέρεται σε ένα εντελώς διαφορετικό αντικείμενο ή υπηρεσία.
Χρησιμοποιήστε τον ανάλογο «τόνο» όπου χρειάζεται, δίνοντας το κατάλληλο ύφος μέσα από το hashtag σας και πάντα με την απαραίτητη αίσθηση του χιούμορ.
Προωθήστε τα μέσα από το Twitter και σχετικά post, προσκαλώντας κι άλλους χρήστες να κάνουν το ίδιο.
Ανακαλύψτε τι λένε για εσάς οι καταναλωτές σας
Να ενθαρρύνετε όσους χρησιμοποιούν ήδη τα hashtags σας, κάνοντας like στο post, αποθηκεύοντάς το στα αγαπημένα ή απαντώντας κάποιο σχόλιο. Ιδιαίτερη σημασία έχει, πως χρησιμοποιώντας ένα hashtag της επιχείρησής σας επικοινωνούν οι καταναλωτές μαζί σας, μέσω κάποιου facebook group ή βάζοντας το όνομά σας σε κάποιο tweet. Θα χρησιμοποιήσουν το hashtag σας, όταν θα θέλουν να αναφέρουν κάτι για την εταιρεία σας. Ακούστε και απαντήστε κιόλας αν χρειαστεί για ένα σημαντικό ζήτημα, μια ερώτηση ή για παραπάνω πληροφορίες.
Χρησιμοποιήστε hashtags σχετικά με το αντικείμενο της επιχείρησής σας
Αν το αντικείμενο της επιχείρησής σας είναι για παράδειγμα η ακίνητη περιουσία – real estate, χρησιμοποίησε hashtags όπως: #realestate, #realtor, #justlisted ή #househunting.
Εάν έχετε εστιατόριο – Restaurant, βάλτε hashtags όπως: #whatsfordinner, #yourmealtoday ή #yum.
Κάνε και μια έρευνα στο Twitter, να δείτε σχετικά hashtags που δουλεύουν άλλοι επιχειρηματίες και πάρτε μια ιδέα!
Tweets με περισσότερα από δύο hashtags, ρίχνουν το engagement κατά 17%.
Βασικός Οδηγός Hashtags
Βρείτε τα δύο περισσότερο σχετικά hashatgs να συμπεριλάβετε στο post σας.
Μη χρησιμοποιείτε κάποιο hashtag αν δε γνωρίζετε τη σημασία του
Μην επιτρέψετε σε ένα παρεξηγημένο hashtag θα βλάψει τη φήμη σας. Κάντε την έρευνά σας προσεκτικά. Αν ανακαλύψετε πως το hashtag σχετίζεται με μια «λεπτή» – ευαίσθητη κατάσταση, κάντε tweet μόνο αν συνδέεται απόλυτα και καθαρά με την επιχείρηση, το αντικείμενό σας και το κοινό σας.
Αρνητικά αποτελέσματα των Hashtags
Τα hashtags μπορεί να πετύχουν και αρνητικά αποτελέσματα στην επιχείρησή σας. Για παράδειγμα, αν δημιουργήσετε ένα hashtag που θα εξιστορεί εκεί ο καθένας τις στιγμές του με φωτογραφίες, τρώγοντας ένα γεύμα, πίνοντας ένα ποτό, κ.τ.λ. υπάρχει και η αρνητική κριτική. Ένα παράπονο, μια απρόβλεπτη συμπεριφορά ενός σερβιτόρου, ένα άγευστο γεύμα, κλπ. Έτσι άθελά σας θα έχετε αρνητικά αποτελέσματα.
Συγκρατηθείτε και μη πανικοβάλλεστε, προσπαθήστε να κατανοήσετε το κοινό σας αρχικά, πριν ξεκινήσετε μια έντονη δημόσια κριτική – διαμάχη. Δώστε γρήγορα τέλος στη συζήτηση αφού πρώτα ικανοποιήσετε το κοινό σας με τις αιτιάσεις σας.
Hashtag
Ένα μικρό #hashtag λοιπόν, μπορεί να σηκώσει ένα μεγάλο βάρος!
Καταγράψτε και σχεδιάστε βήμα-βήμα την marketing στρατηγική σας, χρησιμοποιώντας τα παραπάνω tips και απογειώστε την!
Η τέχνη του #hashtag συνδυάζεται με ένα ολοκληρωμένο website – βιτρίνα, μέσα από το οποίο θα παρουσιάζεται η επιχείρησή σας στους νέους διαδικτυακούς πελάτες σας.