Παρασκευή 4 Νοεμβρίου 2016

ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ - MARKETING INFORMATION SYSTEM – MIS

ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ - MARKETING INFORMATION SYSTEM – MIS (Marketing Information System ή MIS)
Το σύστημα πληροφόρησης μάρκετινγκ (Marketing Information System ή MIS) στοχεύει στην δημιουργία και διατήρηση μιας τακτικής ροής πληροφοριών οι οποίες σχετίζονται με όλες τις παραμέτρους της αγοράς. Το MIS αντιπροσωπεύει μια έννοια πολύ ευρύτερη από την έρευνα μάρκετινγκ. Η έρευνα αγοράς αποτελεί ένα αναπόσπαστο κομμάτι του συστήματος πληροφόρησης μάρκετινγκ μιας  επιχείρησης. Ο P.Kotler αναφέρει ως ορισμό για το σύστημα πληροφοριών Μάρκετινγκ τα ακόλουθα:
«Ένα σύστημα πληροφοριών μάρκετινγκ αποτελείται από άτομα, εξοπλισμό και διαδικασίες που συγκεντρώνουν, ταξινομούν, αναλύουν, αξιολογούν και διανέμουν ακριβείς πληροφορίες στους λαμβάνοντες αποφάσεις Μάρκετινγκ».
Το MIS ορίζεται σαν: «Ένα σύστημα το οποίο αποτελείται από μια διαρκή αλληλεπίδραση μιας δομής ανθρώπων, εξοπλισμού και διαδικασιών με στόχο την συλλογή, ανάλυση, αξιολόγηση και διανομή σχετικών, έγκυρων και αξιόπιστων πληροφοριών που μπορούν να χρησιμοποιηθούν κατά τον σχεδιασμό, εφαρμογή και έλεγχο μάρκετινγκ» (Stafford & Brien, 1988).
Η συλλογή πληροφοριών προέρχεται από δύο βασικούς πηγές:
  • Από το σύστημα πληροφοριών του Μάρκετινγκ
  • Από την έρευνα Μάρκετινγκ
Οι πηγές αυτές έχουν μεγάλη σχέση μεταξύ τους και εξυπηρετούν διαφορετικούς σκοπούς.
Το σύστημα πληροφοριών του Μάρκετινγκ
Το σύστημα πληροφοριών του Μάρκετινγκ είναι ένα λογικό σύστημα για την συλλογή στοιχείων τόσο μέσα όσο και έξω από μια επιχείρηση. Αποστολή του συστήματος αυτού είναι να συγκεντρώνει πληροφορίες και στη συνέχεια να τις παρουσιάζει στους Μάρκετερς κατά τέτοιο τρόπο, ώστε αυτά να είναι σε θέση να λαμβάνουν γρήγορες και σωστές αποφάσεις. Η συστηματική συλλογή, ανάλυση και αντικειμενική παρουσίαση των στοιχείων που έχουν σχέση με κάθε πρόβλημα το οποίο αντιμετωπίζει η διεύθυνση Μάρκετινγκ σε ένα ορισμένο χώρο και χρόνο.
Για να είναι χρήσιμο ένα σύστημα πληροφοριών θα πρέπει να πληροί τρεις προϋποθέσεις:Τα στοιχεία να είναι πρόσφατα: για να μπορεί η επιχείρηση να παρακολουθεί τις ραγδαίες αλλαγές του περιβάλλοντος εντός και εκτός επιχείρησης, θα πρέπει να δημιουργήσει ένα μηχανισμό συλλογής στοιχείων σε τακτά χρονικά διαστήματα. Έτσι οι πληροφορίες που θα έχει στην διάθεση της θα είναι πάντα πρόσφατες. 
1.Το σύστημα πληροφοριών Μάρκετινγκ με τη χρήση των ηλεκτρονικών υπολογιστών αναβαθμίστηκε, με αποτέλεσμα να έχουμε στην διάθεσή μας όλα τα στοιχεία, τα σχετικά με τα τελευταία αποτελέσματα των πωλήσεων, και μάλιστα αναλυτικά κατά τύπο, μέγεθός και χρώμα για όλα τα προϊόντα της επιχείρησης. Η πληροφόρηση αυτή είναι πολύ βασική για τον προγραμματισμό της παραγωγής, βοηθά τους Μάρκετερς να δώσουν την ανάλογη εντολή για μείωση ή αύξηση της για ένα είδος προϊόντος με βάση την παρουσιαζόμενη ζήτηση του στην αγορά.
2.Τα στοιχεία θα πρέπει να προέρχονται τόσο από μέσα, όσο και από έξω, από μια επιχείρηση: οι πληροφορίες μέσα από την επιχείρησης μπορεί να περιβάλουν στοιχεία σχετικά με τις πωλήσεις, το κόστος, το ύψος των αποθεμάτων κ.ά. Πληροφορίες έξω από την επιχείρηση μπορεί να περιλαμβάνουν στοιχεία σχετικά με την γενική οικονομική κατάσταση της αγοράς, τις πωλήσεις και το κόστος των ανταγωνιστών, καθώς και τις αλλαγές στις προτιμήσεις των καταναλωτών.
3.Τα στοιχεία θα πρέπει να μετατρέπονται σε χρήσιμες πληροφορίες: οι Μάρκετερς χρησιμοποιούν τα στοιχεία για την σύγκριση των πωλήσεων. Ένας προϊστάμενος πωλήσεων, π.χ. μπορεί να θέλει να δει πως πήγαν αυτή την περίοδο οι πωλήσεις επίπλων, σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους. Αυτή η πληροφορία μπορεί να καθησυχάσει τον προϊστάμενο πωλήσεων, αν το τμήμα του πηγαίνει καλά, ή μπορεί να το ενεργοποιήσει για να λάβει κάποιες διορθωτικές αποφάσεις, αν τα αποτελέσματα δεν είναι τα αναμενόμενα. Αν ένα στέλεχος έχει μόνο ένα στοιχείο σχετικά με τις πωλήσεις, χωρίς να έχει και το αντίστοιχο του για σύγκριση, τότε το στοιχείο αυτό δε του προσφέρει από μόνο του την πληροφόρηση που πρέπει να έχει για την εξαγωγή ορθών συμπερασμάτων και την λήψη κατάλληλων αποφάσεων.
Οι Μάρκετερς όλο και περισσότερο αναγνωρίζουν την μεγάλη σημασία του συστήματος πληροφοριών Μάρκετινγκ στην διαδικασία λήψης των αποφάσεων. Αποτελεί πρωτίστως ένα εργαλείο του μάρκετινγκ μάνατζερ, εμπλέκεται στις δραστηριότητες του το σύνολο των ανθρώπινων πόρων μιας επιχείρησης. Η συστηματική συλλογή, ανάλυση και αντικειμενική παρουσίαση των στοιχείων που έχουν σχέση με κάθε πρόβλημα το οποίο αντιμετωπίζει η διεύθυνση Μάρκετινγκ σε ένα ορισμένο χώρο και χρόνο.