Αυτοματοποιημένο Μάρκετινγκ
H χρήση της τεχνολογίας για την
υποστήριξη της διαδικασίας του μάρκετινγκ και η αυτοματοποίηση των διαδικασιών
είναι σήμερα εξαιρετικά διαδεδομένη. Η χρήση του διαδικτύου και γενικότερα των τεχνολογιών ιστού έχει αλλάξει
δραστικά τη φύση του μάρκετινγκ τα τελευταία χρόνια.
Τα πλεονεκτήματα του
Αυτοματοποιημένου Μάρκετινγκ (AM) με τη χρήση πληροφοριακών συστημάτων είναι τα
εξής:
• Μειώνει το κόστος και αυξάνει
την παραγωγικότητα του μάρκετινγκ.
• Κάνει το μάρκετινγκ πιο
αποτελεσματικό αφού επιτρέπει την υλοποίηση μάρκετινγκ κλειστού κυκλώματος που
βασίζεται στον κύκλο σχεδιάζω, υλοποιώ, μετρώ και έπειτα βελτιώνω, επειδή
ακριβώς τα πληροφοριακά συστήματα μπορούν να μας δίνουν μετρήσεις για την
αποτελεσματικότητά του.
• Επιτρέπει στην επιχείρηση να
σχεδιάζει και να εκτελεί άμεσα διαφημιστικές καμπάνιες αποκρινόμενη στις
ανάγκες και τις ευκαιρίες της αγοράς.
• Η ύπαρξη αυτοματοποιημένων
αναφορών και αναλυτικών δεδομένων μας επιτρέπει να κατανοήσουμε πολύ καλύτερα
τις ανάγκες των πελατών αλλά και την εικόνα που έχει η επιχείρηση στους
πελάτες.
• Βελτιώνει την εμπειρία των
πελατών στην αλληλεπίδρασή τους με την επιχείρηση, αφού επιτρέπει προσωποποιημένη
πληροφόρηση του πελάτη, στοχευόμενη επικοινωνία κ.ά.
Το Αυτοματοποιημένο
Μάρκετινγκ επιτρέπει να προσφέρουμε μεγαλύτερη ποικιλία αλλά και περισσότερα σε
αριθμό σημεία επαφής με τους πελάτες. Αυτό επιτυγχάνεται με τη χρήση εφαρμογών,
συνήθως δικτυακών, τα οποία επιτρέπουν την άμεση αλληλεπίδραση της επιχείρησης
με τους πελάτες. Στην κατηγορία του Αυτοματοποιημένο Μάρκετινγκ εντάσσεται
πλήθος εφαρμογών που αυτοματοποιούν με καινοτόμο τρόπο την επαφή με τον πελάτη
δίνοντας στη σύγχρονη επιχείρηση μεγάλες δυνατότητες.
Μερικές σημαντικές εφαρμογές είναι:
• Εφαρμογές αναζήτησης και
σύγκρισης προϊόντων,
• Υπηρεσίες πληροφόρησης
διαδικτύου,
• Εφαρμογές διαμόρφωσης προϊόντων
και υπηρεσιών,
Συστήματα και εφαρμογές διαχείρισης
πελατειακών σχέσεων
• Εφαρμογές προσωποποιημένης
πληροφόρησης διαδικτύου (Personalized Web Pages,)
• Διαχείριση διαφημιστικής
εκστρατείας (campaign management),
• Εφαρμογές ανταμοιβής πελατών
(loyalty management),
•
E-mail marketing,
•
Εταιρική Διαχείριση Μάρκετινγκ (Enterprise Marketing Management –
EMM),
• Μάρκετινγκ βασισμένο σε γεγονότα
(Event based Marketing),
• Τμηματοποίηση της αγοράς
(Customer segmentation).