Κυριακή 30 Σεπτεμβρίου 2018

Ποιοι είναι οι κατάλληλοι likers στην εταιρική μας σελίδα στο Facebook;

Ποιοι είναι οι κατάλληλοι likers στην εταιρική μας  σελίδα στο Facebook;

Τα μεγάλα Brands, μεγάλες η μικρές επιχειρήσεις μέχρι και τις sturt up θέλουν να γνωρίζουν ποιο είναι το κοινό της εταιρικής σελίδας τους στο Facebook
Αυτό είναι το ερώτημα που απασχολεί όλους. Όταν θέλουμε να προωθήσουμε τα προϊόντα ή της υπηρεσίες που προφέρει η επιχείρησή μας και να προσελκύσουμε Νέους Πελάτες, likers, κάνοντας διαφήμιση θέτουμε τα εξής ερωτήματα:
  • Τι χαρακτηριστικά έχουν οι likers κάθε εταιρικής σελίδας;
  • Είναι πελάτες μας ή θα μπορούσαν να γίνουν στο άμεσο μέλλον;
  • Διαβάζουν ότι δημοσιοποιείται στη σελίδα και αλληλεπιδρούν με τα posts ή, απλώς, έκαναν κάποια στιγμή like και, πλέον, δεν βλέπουν καμία δημοσίευση;
Οι likers στην εταιρική μας σελίδα στο Facebook
Οι likers προκύπτουν από την συμμετοχή τους σε ένα διαγωνισμό με δελεαστικό έπαθλο ή είναι επαγγελματίες που παρακολουθούν τον ανταγωνισμό τους.
Το ερωτήματα που πρέπει να μας απασχολούν είναι τι γνωρίζουμε για τους likers της εταιρικής μας σελίδας και πώς θα τους προσεγγίσουμε, κάθε φορά, αυτούς που έχουν εμπορικό ενδιαφέρον για εμάς;
Αυτά τα ερωτήματα απαντιούνται από πληρωμένα ή δωρεάν εργαλεία/πλατφόρμες, που παρέχουν πληροφορίες με τα ακριβή δεδομένα για εταιρικές σελίδες με λίγους likers.
Τι Facebook δίνει δωρεάν πληροφορίες για τα στατιστικά στοιχεία της εταιρικής σελίδα μας με το εργαλείο  Facebook insights.
Όσο αφορά στο τι μπορούμε να γνωρίζουμε για τους likers της σελίδας μας, το βλέπουμε στο Facebook μέσω των στατιστικών στοιχείων που μας παρέχει και σε τι συμπεράσματα μπορούμε να καταλήξουμε για το κοινό μας.
Κάνοντας κλικ στην επιλογή «Στατιστικά στοιχεία» στο πάνω μενού της σελίδας, εμφανίζεται μία σύνοψη των στατιστικών σχετικά με τα δεδομένα της σελίδας και τις δημοσιεύσεις της για το τελευταίο χρονικό διάστημα -σήμερα, χθες, τις τελευταίες 7 ή 28 ημέρες-.
Υπάρχει η επιλογή να εξαγάγουμε τα στατιστικά στοιχεία (μέσω της επιλογής εξαγωγή δεδομένων) για τα συγκεκριμένα χρονικά διαστήματα ή και για μεγαλύτερα μέχρι και 180 ημέρες πριν.
Τα στατιστικά στοιχεία μέσω του excel:
είναι τα δεδομένα ανά ημέρα
είναι κυρίως αριθμητικά δεδομένα, χωρίς πρόσθετες πληροφορίες 
δε μας δίνουν τη δυνατότητα να δούμε δεδομένα για χρονική περίοδο μεγαλύτερη των 180 ημερών.
Εξετάζουμε τα δεδομένα που υπάρχουν μέσω των επιλογών που εμφανίζονται στο μενού στα αριστερά.
Σε αυτό το μενού, βλέπουμε τα στατιστικά της σελίδας μας σχετικά με:
τις δημοσιεύσεις που έχουμε προωθήσει διαφημιστικά,
τους likers και τους ακολούθους μας,
την απήχηση που έχουν οι δημοσιεύσεις μας
τις ενέργειες που έχουν γίνει στη σελίδα και τις δημοσιεύσεις μας
Χρειάζεται η μελέτη του κοινού μας για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα για να βγάλουμε ασφαλή συμπεράσματα. Απαντάμε στις εξής ερωτήσεις:
Σε πόσους αρέσει η σελίδα μας
Στο συγκεκριμένο tab βλέπουμε το συνολικό αριθμό των ατόμων που έχουν κάνει like στη σελίδα μας και από πού προέρχονται. Εάν τρέχουμε μια διαφήμιση μπορούμε να δούμε πόσοι likers την επισκέφτηκαν ποιες ημερομηνίες και ώρες ήρθαν οι περισσότεροι. Με τον τρόπο αυτό αξιολογούμε τις ενέργειες και τις κινήσεις μας. Ακόμα και αν η διαφήμισή μας δεν είχε στοχεύσει στο να φέρει likers στη σελίδα μας, βοηθάει στην αύξηση των likers, αν στοχεύσουμε το κατάλληλο κοινό. Μπορούμε επίσης, να υπολογίσουμε τις ποσοστιαίες αλλαγές του αριθμού των likers ανά μήνα για να δούμε ποιους μήνες κάναμε τις λανθασμένες ενέργειες που μας κόστισαν σε likers (κάνοντας unlike) ή τις αναρτήσεις που ήταν ενδιαφέρουσες για τους likers, π.χ. ποστ για την παροχή μιας νέα υπηρεσίας μας ή το brand μας και μας έφεραν αρκετούς νέους likers στην εταιρική σελίδα μας.
Ενέργειες στη σελίδα
Βλέπουμε πόσοι πάτησαν στο «Λήψη οδηγιών» ή στο «κλικ στον αριθμό τηλεφώνου», ποιο χρονικό σημείο έγιναν οι συγκεκριμένες ενέργειες από τους likers και έφεραν αποτέλεσμα στις πωλήσεις μας.
Δημοσιεύσεις
Στις Δημοσιεύσεις βλέπουμε τις ώρες και τις ημέρες που είναι ενεργοί δηλ. «συνδεδεμένοι» οι likers μας, με αυτό τον τρόπο μπορούμε να επιλέξουμε να δημοσιεύσουμε τις αναρτήσεις μας σε αυτές τις ώρες/ημέρες που οι likers είναι περισσότερο ενεργοί.
Άτομα 
Βλέπουμε τα δεδομένα, στατιστικά και δημογραφικά χαρακτηριστικά ξεχωριστά, αναφορικά με τους likers και τους ακολούθους μας:
Τους likers της σελίδας μας (όσους έχουν κάνει like στη σελίδα).
Όσους ακολουθούν τη σελίδα μας (είτε είναι likers, είτε την ακολουθούν χωρίς να έχουν κάνει like).
Όσους αλληλεπιδρούν με τη σελίδα (όσους έχουν κάνει κάποια ενέργεια στη σελίδα π.χ. like, share, comment στις δημοσιεύσεις).
Όσους προσέλκυσε η σελίδα (άτομα στα οποία εμφανίστηκε η σελίδα σου επειδή είναι likers ή ακόλουθοι ή λόγω του ότι κάποιος «φίλος» τους στο Facebook αλληλεπίδρασε με τη σελίδα σου, π.χ. έκανε share μία δημοσίευσή της).
Για αυτές τις κατηγορίες likers, βλέπουμε:
1.  Ποσοστά σχετικά με το φύλο που έχουν δηλώσει.
2.  Ποσοστά σχετικά με τα ηλικιακά groups στα οποία ανήκουν.
3.  Αριθμητικά δεδομένα για τη χώρα, πόλη και γλώσσα που έχουν δηλώσει.
Βάσει των παραπάνω, απαντάμε στις εξής ερωτήσεις:
  • Έχουν οι likers της σελίδας μου τα ποιοτικά χαρακτηριστικά που έχουν οι πελάτες μου; 
Για παράδειγμα, αν πουλάς γυναικεία ρούχα και το κοινό σου είναι κατά 60% άντρες, χρειάζεται να αυξήσεις το γυναικείο κοινό σου.
  • Οι likers της σελίδας μου μένουν στις γεωγραφικές περιοχές που με ενδιαφέρουν εμπορικά; 
Για παράδειγμα, αν έχουμε 2 φυσικά καταστήματα σε Αθήνα και Πάτρα και δεν έχουμε πολλούς likers από Πάτρα, τότε θα πρέπει να στοχεύσουμε με συγκεκριμένες ενέργειες για να αυξήσουμε το κοινό μας στη Πάτρα.
  • Οι likers αλληλεπιδρώντες με τη εταιρική μας σελίδα, αυτό που μας  ενδιαφέρει είναι πόσους και ποιους θα ήθελα; 
Για παράδειγμα, αν έχεις 4500 likers και οι περισσότεροι αλληλεπιδρώντες με τη σελίδα μας είναι συγκεκριμένου φύλου/ηλικίας ή προέρχονται από περιοχές που δεν είχαμε σκεφθεί ότι μπορεί να βρίσκεται στο πελατολόγιο μας, τότες επανεξετάζουμε τις δημοσιεύσεις και τις προωθητικές ενέργειές μας.
Ποιες ενέργειες μπορούμε να κάνουμε για να προσελκύσουμε το ενδιαφέρον των likers, που μας ενδιαφέρει ώστε να αλληλοεπιδράσουν με την εταιρική ιστοσελίδα μας
1.Στόχευση στις δημοσιεύσεις
Όταν δημιουργούμε ένα post, πατώντας στο tab «Προσαρμογή» ορίζουμε ποιοι μπορούν να δουν τη δημοσίευση. Εκτός του «Δημόσια», υπάρχει η επιλογή «Στόχευση Ενημερώσεων», όπου μπορούμε να επιλέξουμε τους likers που θα δουν το post μας, βάσει:
Ενδιαφερόντων:
Το Facebook μας δίνει τη δυνατότητα προσέλκυσης συγκεκριμένων likers, εξετάζοντας τα ενδιαφέροντα των likers μας, τις δραστηριότητές τους, τις εταιρικές σελίδες που έχουν δηλώσει ότι τους αρέσουν και άλλα σχετικά θέματα. Επιλέγουμε μέχρι και 16 ενδιαφέροντα, από μία πολύ μεγάλη λίστα ενδιαφερόντων που έχει ήδη κατηγοριοποιήσει το Facebook. Επιλέγοντας κάποια κατηγορία ενδιαφέροντος, το Facebook στη συνέχεια θα μας προτείνει κάποια παρεμφερή. Για παράδειγμα, αν έχουμε κάποιο κατάστημα με γυναικεία ρούχα και επιλέξουμε την κατηγορία «Μπουτίκ», πατώντας στη συνέχεια στο tab «Προτάσεις» θα σου προταθούν επιπλέον κατηγορίες, όπως «φορέματα», «υποδήματα», «κοσμήματα» κ.λπ.
Ηλικίας: 
Επιλέγουμε likers με βάση την ελάχιστη και τη μέγιστη ηλικία. Αν, για παράδειγμα, τη δημοσίευση μίας πώλησης στοχευόμενη σε νεανικά γυναικεία ρούχα θέλουμε να τη δουν μόνο άτομα συγκεκριμένης ηλικίας, η συγκεκριμένη επιλογή θα λειτουργήσει βοηθητικά.
Φύλου: 
Επιλέγουμε εμφάνισης του post μας σε άνδρες ή γυναίκες, αλλά και σε όλους χωρίς διαχωρισμό. Για να κινήσουμε το ενδιαφέρον του γυναικείου κοινού στη σελίδα μας, χωρίς όμως να «χάσουμε» το ανδρικό, δημοσιεύουμε ένα γυναικείο θέμα μόνο σε γυναίκες, χωρίς να δυσαρεστήσουμε τους άνδρες που θα διάβαζαν ένα θέμα που δεν τους ενδιαφέρει και θα έκαναν, ίσως, unlike.
Γεωγραφικής τοποθεσίας:
Επιλέγουμε στόχευση βάσει πόλης, περιοχής ή και χώρας. Για παράδειγμα έχοντας ένα φυσικό κατάστημα και θέλουμε να ανοίξουμε ένα νέο κατάστημα σε μία περιοχή, η στόχευση βάσει γεωγραφικής τοποθεσίας θα μας βοηθήσει να απευθυνθούμε στους κατοίκους της συγκεκριμένης αυτής περιοχής.
Γλώσσας: 
Επιλέγουμε το συγκεκριμένο πεδίο, το συμπληρώνουμε μόνο στην περίπτωση που το στοχευόμενοι likers χρησιμοποιούν μια γλώσσα που δεν είναι διαδεδομένη στην τοποθεσία που έχουμε επιλέξει παραπάνω, οπότε η συγκεκριμένη επιλογή αφορά μόνο στις περιπτώσεις που απευθύνεσαι σε κάποια πολύ συγκεκριμένη ομάδα ατόμων. Για παράδειγμα, έχουμε το φυσικό μας κατάστημα στην Ελλάδα και απευθυνόμαστε σε άτομα που ζουν στην Ελλάδα, αλλά δεν έχουν ως μητρική γλώσσα την ελληνική και θέλουμε να τους προσελκύσουμε σε αυτό.
Προσωπικής κατάστασης: 
Επιλέγουμε αυτή τη δυνατότητα στοχεύοντας π.χ. σε όσους έχουν δηλώσει ότι είναι «σε σχέση», έχοντας ένα φυσικό κατάστημα γυναικείων ρούχων και έχουμε μία ειδική προσφορά γι’ αυτούς. Μπορείς, επίσης, να στοχεύσεις σε «παντρεμένους», αν έχεις μία προσφορά σχετική με τη διοργάνωση παιδικών πάρτι.
Επιπέδου εκπαίδευσης:
Επιλέγουμε τους likers με βάση την ανώτατη βαθμίδα εκπαίδευσης στην οποία έχει φοιτήσει. Για παράδειγμα, αν έχουμε μια σχολή επαγγελματικής κατάρτισης, ενδιαφερόμαστε προφανώς σε όσους έχουν δηλώσει ότι κατέχουν ένα πτυχίο, μεταπτυχιακό ή διδακτορικό.

Όλα τα στοιχεία και τα δεδομένα ισχύουν βάσει των δηλώσεων των χρηστών του Facebook. Έτσι, αν κάποιος έχει δηλώσει κάτι που δεν ισχύει ή δεν έχει δηλώσει τίποτα στα αντίστοιχα πεδία του προφίλ του στο Facebook, η στόχευση μας δεν θα μπορέσει να είναι 100% αποτελεσματική.
Συμπληρώνοντας τα κριτήρια που μας ενδιαφέρουν βάσει των παραπάνω επιλογών, το Facebook αναγράφει σχετική εκτίμηση απήχησης για τη στόχευση των αντίστοιχων posts μας. Το Facebook δεν δίνει συγκεκριμένα αριθμητικά νούμερα για την εκτίμηση απήχησης, αν αυτά είναι κάτω από 1.000 άτομα.
2. Δημιουργία προσφοράς
Το Facebook μας δίνει τη δυνατότητα να δημοσιεύσουμε μια προσφορά ή έκπτωση με συγκεκριμένη ημερομηνία λήξης, η οποία μπορεί να «εξαργυρωθεί» στο site ή το κατάστημά μας. Μπορούμε να δημιουργήσουμε ένα εκπτωτικό κωδικό, για να διαχωρίσουμε ποιοι από τους πελάτες μας που αξιοποίησαν την προσφορά προέρχονται από το Facebook.
Με την δημιουργία προσφοράς, δίνουμε μεγάλο κίνητρο στους likers της σελίδας μας να γίνουν πελάτες και επίσης αυξάνουμε τα έσοδα από τους υπάρχοντες πελάτες μας.
3. Δημιουργία δημοσκόπησης
Κατασκευάζουμε μία δημοσκόπηση στο Facebook, θέτοντας ερωτήσεις προς τους likers της σελίδας μας.
Οι απαντήσεις θα μας βοηθήσουν να τους γνωρίσουμε καλύτερα και συγχρόνως λαμβάνουμε χρήσιμες πληροφορίες για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που παρέχουμε.
Για παράδειγμα, έχουμε ένα e-shop στο οποίο πουλάμε γυναικεία ρούχα και παρατηρούμε, βλέποντας τα στατιστικά στοιχεία, ότι πολλοί από όσους προχωρούν στη διαδικασία παραγγελίας, αποχωρούν από το e-shop μας πριν την ολοκλήρωσή της.
Δημιουργώντας μία δημοσκόπηση, μπορούμε να ρωτήσουμε αν τα μεταφορικά έξοδα ή κάποιο άλλο θέμα στη σελίδα μας λειτουργούν αρνητικά για την ολοκλήρωση της online αγοράς.
Από τις ανάλογες απαντήσεις, βλέπουμε πόσοι πράγματι έχουν αλληλεπιδράσει με το website σου, αυτοί είναι το κοινό που μας ενδιαφέρει, και ταυτόχρονα «ανταμείβουμε» όσους απάντησαν, ενισχύοντας τις «πελατειακές» μας σχέσεις.
4. Δημιουργία διαφήμισης
Στην σελίδα στην οποία οι likers είναι λίγοι ή αντιλαμβανόμαστε, από τα στατιστικά του Facebook, ότι δεν είναι οι likers που ενδιαφερόμαστε, τότες ενεργούμε με μία στοχευόμενη διαφήμιση στα άτομα που έχουν τα χαρακτηριστικά που μας ενδιαφέρουν για να προσελκύσουμε τους κατάλληλους likers για τη σελίδα μας και να αλληλοεπιδράσουν. Αυτό θα το καταφέρουμε επικοινωνώντας τη διαφήμισή μας με ένα post ή μια ενέργεια που πραγματικά θα ενδιαφέρει τους εν δυνάμει πελάτες μας, χωρίς να σταματήσουν στην συνέχεια να διαβάζουν τις δημοσιεύσεις μας.