Συνοπτική Ανάλυση Οικονομικού Περιβάλλοντος.
Το οικονομικό περιβάλλον μιας χώρας επηρεάζεται τόσο από την οικονομική πολιτική της χώρας όσο και
από την παγκόσμια οικονομία,
δεδομένου ότι σχεδόν καμιά χώρα δεν αποτελεί ένα κλειστό οικονομικό σύστημα.
Στη χώρα μας τα αυστηρά δημοσιονομικά μέτρα, που λαμβάνονται για την εξυγίανση
της οικονομίας, έχουν επηρεάσει την κατανάλωση και την επιχειρηματικότητα, αλλά
με βάση την συνθήκη του Μάαστριχτ, έχουμε αναλάβει την υποχρέωση ως κράτος
–μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης να διατηρούμε εναρμονισμένη την οικονομία μας με
αυτή των άλλων Ευρωπαϊκών κρατών.
Οι Μάρκετερ παρακολουθούν τους δείκτες
οικονομικής ανάπτυξης, όπως ο πληθωρισμός,
το εισόδημα, το ΑΕΠ. Παράδειγμα: Το Ακαθάριστο Εθνικό Προϊόν
χρησιμοποιείται για τη μέτρηση του επιπέδου ζωής μιας χώρας. Αντιστοιχεί στη
συνολική αξία όλων των τελικών προϊόντων και υπηρεσιών που παράγονται σε μία
χώρα κατά τη διάρκεια ενός έτος. Συνεπώς αν υπάρχει οικονομική ανάπτυξη, και
αυτό εκφράζεται με ένα υψηλό ακαθάριστο εθνικό προϊόν, θα κρίνουν οι Μάρκετερ
πως υπάρχουν αυξημένες ευκαιρίες για την ανάπτυξη νέων προϊόντων και υπηρεσιών.
Οι Μάρκετερ πρέπει απαραιτήτως να γνωρίζουν πώς και σε τι προϊόντα ή
υπηρεσίες δαπανούν οι καταναλωτές το εισόδημα τους. Ο τρόπος που διαθέτουν το
εισόδημα τους λοιπόν εξαρτάται από την αύξηση του εισοδήματος τους. Πολλές
φορές όμως οι επιλογές που κάνουν οι καταναλωτές είναι απρόβλεπτες και
αφήνουν έκπληκτο ακόμα και τον επιχειρηματικό
κόσμο. Έτσι κανείς δεν περίμενε στην Ελλάδα της κρίσης, με την μεγάλη ανεργία,
τη μεγάλη φορολογία, τη συρρίκνωση του εισοδήματος κτλ. οι εταιρείες κινητής
τηλεφωνίας να παρουσιάζουν τζίρους μεγαλύτερους των προβλέψεων τους (
αγοράζονται κινητά τηλέφωνα, τελευταίας τεχνολογίας, ακόμα και για παιδιά
δημοτικού που τα χρησιμοποιούν ως παιχνιδομηχανές).