Αν σκέφτεστε να στήσετε μια επιχείρηση, διαβάστε πρώτα
αυτό.
του Γκόρντον Τρέντγκολντ
Το να δουλεύω ως αντιπρόεδρος για μια εταιρεία της λίστας Fortune 100 και να ηγούμαι των υπηρεσιών ΙΤ για 48.000 τελικούς
χρήστες σε παγκόσμια κλίμακα ήταν ένα δύσκολο καθήκον – πολλές ώρες, μεγάλη
πίεση, και δύσκολοι πελάτες.
Αλλά ακόμα κι έτσι, δεν ήταν τίποτα μπροστά στις δυσκολίες που αντιμετώπισα
όταν ξεκίνησα τη δική μου επιχείρηση.
Ιδού, λοιπόν, 10 πράγματα που θα ήθελα να γνώριζα προτού γίνω
επιχειρηματίας· θα με είχαν βοηθήσει να προετοιμαστώ κατάλληλα για τα κρίσιμα
πρώτα χρόνια της επιχειρηματικής μου ζωής.
1. Μην δημιουργείς νέα προϊόντα, λύσε προβλήματα
42 τοις εκατό των παρουσιάσεων νέων προϊόντων αποτυγχάνουν επειδή δεν
υπάρχει καμία ανάγκη για τα προϊόντα αυτά. Με άλλα λόγια, κανένας δεν τα θέλει.
Άρα, αντί να προσπαθείτε να αναπτύξετε νέα και εξαιρετικά προϊόντα, αναζητήστε
προβλήματα προς επίλυση. Όπου υπάρχει ένα πρόβλημα, υπάρχει και ανάγκη.
2. Μην περιμένεις ότι θα πετύχεις σε μια νύχτα
Ακόμα κι εκείνες οι εταιρείες που θεωρούνται ότι έγιναν ταχύτερα
επιτυχημένες, όπως η Amazon και η Yahoo, χρειάστηκαν τουλάχιστον τρία χρόνια για να φτάσουν
εκεί, και η πλειοψηφία των εταιρειών χρειάζονται έως και 10 χρόνια για να
καθιερωθούν. Άρα, αν ο στόχος σας είναι να φτιάξετε την επόμενη νεοφυή
επιχείρηση του ενός δισεκατομμυρίου, προετοιμαστείτε για μια μακρά πορεία.
3. Εστίασε στα δυνατά σου σημεία
Η επιτυχία σας θα προέλθει από τα δυνατά σας σημεία, άρα φροντίστε το
μεγαλύτερο μέρος του χρόνου σας να είναι εστιασμένο εκεί. Όλοι έχουμε
αδυναμίες, αλλά το καλύτερο που έχετε να κάνετε είναι να βρείτε κάποιον άλλον
να ασχοληθεί με ό,τι δεν μπορείτε εσείς. Η εστίαση στα αδύνατα σημεία δεν
συνιστά καλή χρήση του χρόνου σας.
4. Φτιάξε τη σωστή ομάδα γύρω σου
Δεν μπορούμε να κάνουμε τα πάντα μόνοι μας· χρειαζόμαστε βοήθεια, αλλά
πρέπει να βεβαιωθούμε ότι είναι η σωστή βοήθεια. 29 τοις εκατό των νεοφυών
επιχειρήσεων αποτυγχάνουν επειδή είχαν τη λάθος ομάδα. Προσδιορίστε σωστά την
ομάδα που χρειάζεστε και στη συνέχεια προσλάβετε τους καλύτερους που μπορείτε
να βρείτε.
5. Αν πρόκειται να αποτύχεις, καν’ το γρήγορα
Η αποτυχία είναι μέρος της όλης διαδικασίας, και καλό θα ήταν να την
αναμένετε. Η καλύτερη προσέγγιση προς την αποτυχία είναι να αποτύχετε γρήγορα,
να προσαρμοστείτε, και να προσπαθήσετε ξανά. Ένα απ’ τα χειρότερα πράγματα που
μπορείτε να κάνετε είναι να αποτύχετε αργά και βασανιστικά, ελπίζοντας ότι θα
φτιάξουν τα πράγματα.
6. Κατανόησε την πρόταση αξίας σου
Αν δεν κατανοείτε την πρόταση αξίας σας, δυσκολεύετε τους άλλους που θα
μπορούσαν δυνητικά να αγοράσουν από σας επειδή δεν γνωρίζουν τι ακριβώς
πουλάτε. Όσο πιο απλή και σαφής είναι η αιτία για την οποία θα πρέπει κάποιος
να αγοράσει από σας, τόσο ευκολότερο θα είναι για τους άλλους να αποφασίσουν ότι
χρειάζονται τις υπηρεσίες σας.
7. Μάθε τον πελάτη σου
Μου προκαλεί εντύπωση πόσοι επιχειρηματίες δυσκολεύονται να ορίσουν τον
ιδεατό τους πελάτη. Αν δεν ξέρετε την απάντηση σ’ αυτή την απλή ερώτηση, τότε
είναι πρακτικά αδύνατο το μάρκετινγκ για την επιχείρησή σας. Όσο λεπτομερέστερα
ορίσετε τον πελάτη σας, τόσο πιο στοχευμένη θα είναι η προώθησή σας, κάτι που
θα οδηγήσει σε περισσότερες πωλήσεις.
8. Δεν είναι όλοι οι πελάτες κατάλληλοι για σένα
Μπορεί «ο πελάτης να έχει πάντα δίκιο» αλλά «δεν είναι κάθε πελάτης ο
σωστός πελάτης». Δεν θα πρέπει να φοβάστε να απορρίψετε πελάτες όταν η προσπάθεια
που απαιτείται είναι μεγαλύτερη από τα οφέλη. Όμως ακριβώς υπάρχουν κακά
προϊόντα και εταιρείες, υπάρχουν και κακοί πελάτες, και καλό θα ήταν να μάθετε
ότι είναι ΟΚ να τους αφήσετε να φύγουν και να εστιάσετε στην εύρεση των
κατάλληλων πελατών.
9. Μάθε απ’ τα λάθη των άλλων
Τα λάθη είναι εξαιρετικές ευκαιρίες για μάθηση, αλλά δεν χρειάζεται να
κάνουμε όλα τα λάθη ώστε να διδαχθούμε απ’ αυτά. Ογδόντα τοις εκατό των startup αποτυγχάνουν, και άρα προσπαθήστε να μελετήσετε τι τις
ανάγκασε να αποτύχουν. Φροντίστε να μην πέσετε στις ίδιες παγίδες – θα
γλιτώσετε χρόνο, χρήμα, και φθορά.
10. Δεν υπάρχει τίποτα δίχως πωλήσεις
Οι πωλήσεις είναι σαν το οξυγόνο – χωρίς αυτό, πεθαίνουμε. Είναι πολύ
εύκολο να απορροφηθείτε απ’ τον σχεδιασμό προϊόντος, το μάρκετινγκ, τον
σχεδιασμό, τις προσλήψεις, το εμπορικό σήμα, κλπ. Πάντα όμως πρέπει να
θυμόμαστε ότι βρισκόμαστε στην αγορά για να βγάλουμε λεφτά, και για να συμβεί
αυτό χρειαζόμαστε πωλήσεις. Οι επιχειρήσεις δεν αναπτύσσονται απλά επειδή
έχουμε θαυμάσιες ιδέες, προϊόντα ή υπηρεσίες.
Πηγή: Fortune.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου