Παρασκευή 16 Δεκεμβρίου 2016

Τα προσόντα και οι αδυναμίες των Ελλήνων επιχειρηματιών

Τα προσόντα και οι αδυναμίες των Ελλήνων επιχειρηματιών
Καινοτόμοι και εφευρετικοί, όχι όμως αρκούντως τολμηροί, φαίνεται πως είναι οι Έλληνες νέοι επιχειρηματίες και οι ελληνικές μικρομεσαίες επιχειρήσεις, καθώς δεν φαίνεται να διεκδικούν και να αξιοποιούν τα διαθέσιμα κονδύλια από ευρωπαϊκά προγράμματα στον βαθμό που θα μπορούσαν.
Ενίοτε δε, τους λείπει και η τεχνογνωσία για την προετοιμασία των σχετικών φακέλων και η γνώση για το πού πρέπει να απευθυνθούν, ώστε να λάβουν ενίσχυση από κοινοτικά κονδύλια. Ενδεικτικό είναι, ότι ενώ οι Ιταλοί επιχειρηματίες έχουν καταθέσει χιλιάδες προτάσεις προς χρηματοδότηση από το «SME Instrument», το νέο κοινοτικό εργαλείο/πρόγραμμα, προϋπολογισμού 3 δισ. ευρώ, για την περίοδο 2014-2020, οι Έλληνες έχουν υποβάλει μόλις 500 και η διαφορά αυτή δεν έχει να κάνει μόνο με τα μεγέθη των δύο χωρών, σύμφωνα τουλάχιστον με στέλεχος συμβουλευτικής εταιρείας, με έδρα τις Βρυξέλλες. «Από το 2014 οι ελληνικές επιχειρήσεις έχουν καταθέσει 500 προτάσεις στο “SME Instrument”, από τις οποίες εγκρίθηκαν μόνο 19, ενώ από την Ιταλία υποβλήθηκαν χιλιάδες προτάσεις και εγκρίθηκαν 400» εξηγεί, απαντώντας σε σχετικό ερώτημα του ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο Φραντσέσκο Τζιοβάνι Ρότσιολα (Francesco Giovanni Rocciola), project manager κοινοτικών προγραμμάτων για λογαριασμό επενδυτικής και συμβουλευτικής εταιρείας στις Βρυξέλλες. Ο κ. Ρότσιολα περιλαμβάνεται μεταξύ των ομιλητών του 1ου διεθνούς συνεδρίου νεανικής επιχειρηματικότητας INNECO, που πραγματοποιείται από σήμερα έως και την Κυριακή στη Θεσσαλονίκη. Κατά τον κ. Ρότσιολα, σε ό,τι αφορά την Ελλάδα, οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις συχνά δεν γνωρίζουν τι ακριβώς χρειάζεται για να καταθέσουν μια σωστή πρόταση σε ένα εργαλείο όπως το SME Instrument, ότι «δηλαδή απαιτείται μια ιδέα με βάσεις, αλλά και να παρουσιάσεις κάποιο έργο και δεν πηγαίνεις απλά να διεκδικήσεις κονδύλια με κάποια προτιμολογημένα έργα». Επίσης, πρόσθεσε, η ίδια η Πολιτεία δεν βοηθάει. «Σε άλλες χώρες, η επιχειρηματικότητα παίρνει ώθηση, ήδη μέσα από τα πανεπιστήμια, με τη στήριξη των spin-offs για τη δημιουργία νεοφυούς επιχείρησης, ενώ τα ίδια τα επιμελητήρια λειτουργούν ως θερμοκοιτίδες και προθερμοκοιτίδες» σημείωσε, υπενθυμίζοντας ότι για να διεκδικήσει κονδύλια από τέτοια προγράμματα, ο Έλληνας πρέπει ν’ ανταγωνιστεί με τον Γερμανό ή τον Άγγλο, που ξεκινάει από πολύ καλύτερη βάση. Από την πλευρά του, ο Χρήστος Σταυρόπουλος, πρόεδρος του Ομίλου Νεανικής Επιχειρηματικότητας («ΝΕ»), που διοργανώνει το συνέδριο, επισήμανε ότι το πρόβλημα για τους Έλληνες είναι επιπροσθέτως ότι δεν τολμούν να κάνουν το επόμενο βήμα. Το 1ο διεθνές συνέδριο INNECO θα ολοκληρωθεί την Κυριακή και περιλαμβάνει εισηγήσεις, ομιλίες, workshops και networking. Στη διάρκειά του θα πραγματοποιηθούν πάνω από 23 ομιλίες υψηλού επιπέδου, ενώ θα συμμετάσχουν funds και επιχειρηματικοί άγγελοι, θα γίνουν τέσσερα events επιχειρηματικών συναντήσεων (B2B) και θα παρουσιαστούν καινοτόμες ιδέες. Το συνέδριο διοργανώνει ο Όμιλος Νεανικής Επιχειρηματικότητας «ΝΕ», που με χρονική αφετηρία το 2010, έχει πλέον αποκτήσει 120 μέλη στη Θεσσαλονίκη και ισάριθμα στην Αθήνα.


www.dikaiologitika.gr