Χρήση Internet και Social Media
στην αναζήτηση εργασίας
Τα τελευταία χρόνια, τόσο στην
Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό, έχουμε δει μια έκρηξη στην χρήση του Internet και
των ιστοσελίδων κοινωνικής δικτύωσης (π.χ. LinkedIn, Facebook, Twitter, Blogs,
κ.λ.π.) αναφορικά με τη διαδικασία αναζήτησης εργασίας από
εργαζόμενους-υποψήφιους (άνεργοι, αναζητούντες εργασία). Όλο και περισσότερα
άτομα χρησιμοποιούν αυτές τις σελίδες για να αναζητήσουν εργασία, συστηματικά ή
περιστασιακά.
Οι εταιρίες χρησιμοποιούν τα
Social Media για να βρουν εργαζόμενους
Οι εταιρίες είναι αυτές που
χρησιμοποιούν τα Social Media για να βρουν εργαζόμενους για τις κενές θέσεις
που έχουν και όχι αποκλειστικά οι εργαζόμενοι για να βρουν μία θέση εργασίας. Η
σωστή παρουσία του χρήστη στα Social Media και η δημιουργική χρήση τους μπορεί να
φέρει αποτελέσματα στην αναζήτηση εργασίας. Τα Social Media, σε αντίθεση με τα
έντυπα media που χρησιμοποιούνταν μέχρι πρόσφατα, προσφέρουν πολύ καλές
δυνατότητες στόχευσης.
Οι εταιρίες δεν χρειάζεται να
ξέρουν τα πάντα!
Μία εταιρία που αναζητά
εργαζόμενους και φτάνει στο προφίλ ενός χρήστη, δεν χρειάζεται να ξέρει τι ποτό
ήπιε στο χθεσινό μπαράκι, πως μοιάζει το καινούριο του μαγιό ή ποιες είναι οι
πολιτικές του πεποιθήσεις. Αν όντως τα χρειάζεται αυτά, ας τα ρωτήσει στη
συνέντευξη. Συνεπώς, κάποιες πληροφορίες θα πρέπει να μοιράζονται μόνο με
φίλους. Το Facebook, όπως και τα υπόλοιπα κοινωνικά δίκτυα, είναι ένα μέρος
όπου ο καθένας το χρησιμοποιεί με τον τρόπο του, με στόχο την ψυχαγωγία του,
την ενημέρωσή του, την προβολή του ή τη διάδρασή με τους φίλους του. Δεν
χρειάζεται όλη αυτή η πληροφορία να είναι δημόσια.
Κάντε το πρώτο βήμα
Βρείτε αγγελίες που θα θέλατε να
δουλέψετε χωρίς απαραίτητα να έχουν κάποια αγγελία για θέση εργασίας.
Αναζητήστε
groups που δημοσιεύουν αγγελίες θέσεών εργασίας γύρω από το
αντικείμενο που σας ενδιαφέρει.
Ψάξτε ιστοσελίδες (πέρα από τα social media) που δημοσιεύουν ανοιχτές θέσεις εργασίας.
Δεν είναι ανάγκη να περιμένει
κάποιος να βρει μία αγγελία για να επικοινωνήσει με μία εταιρία. Μπορεί να
δημιουργήσει μία λίστα με 5-10 εταιρίες του κλάδου του, να βρει τα πρόσωπα
κλειδιά(CEO, HP, Manager) που μπορούν να επηρεάσουν την απόφαση για τη συνεργασία ή όχι και να
ξεκινήσει μία συζήτηση μέσα από το LinkedIn, το κατεξοχήν επαγγελματικό μέσο
κοινωνικής δικτύωσης.
Σε μία τέτοια περίπτωση, θα πρέπει να θυμόμαστε ότι
επικοινωνούμε με κάποιον άγνωστο (δεν τον ξέρουμε προσωπικά) και συνεπώς θα
πρέπει να του παρουσιάσουμε κάτι ενδιαφέρον για να τραβήξουμε την προσοχή του
(πέρα από το χρόνο του) και να λάβουμε μία απάντηση. Ένα απρόσωπο μήνυμα το
οποίο κάνει μία αναφορά στην εμπειρία και τις σπουδές και στη συνέχεια ρωτάει
αν υπάρχει διαθέσιμη θέση εργασίας ή περιθώριο συνεργασίας είναι πλέον
ξεπερασμένο και μπορεί να περάσει απαρατήρητο. Ένα τέτοιο μήνυμα στο LinkedIn
θα πρέπει να είναι ευγενικό, σύντομο (π.χ. το πολύ 3 παράγραφοι) και να
περιέχει κάτι χρήσιμο για αυτόν που θα το διαβάσει (π.χ. μία ιδέα που έχετε για
την εταιρία ή κάποιο συγκεκριμένο παράδειγμα για το πώς μπορείτε να τη
βοηθήσετε να λύσει κάποιο συγκεκριμένο πρόβλημα ή να κάνει κάποια πράγματα με
διαφορετικό – καλύτερο τρόπο). Κινήστε το ενδιαφέρον ώστε να ξεκινήσει μία κουβέντα
και η δουλειά θα έχει γίνει.
Παρουσιάστε τι πραγματικά μπορείτε να προσφέρετε
σε περίπτωση συνεργασίας. Δείξτε ότι θα κάνετε την διάφορα.