Καθορισμός της στρατηγικής
προϊόντος
Το προϊόν είναι το πρώτιστο
συστατικό του μείγματος μάρκετινγκ. Η στρατηγική του προϊόντος απαιτεί τη λήψη
συντονισμένων αποφάσεων για τα μείγματα προϊόντων, τις σειρές προϊόντων, τις
μάρκες, καθώς και τη συσκευασία και τη σήμανση.
Όταν σχεδιάζει την προσφορά του
προς την αγορά, ο μάρκετερ εξετάζει πέντε επίπεδα του προϊόντος: το βασικό
όφελος, το βασικό προϊόν, το προσδοκώμενο προϊόν, το επαυξημένο προϊόν και το
δυνητικό προϊόν.
Τα προϊόντα ταξινομούνται
ανάλογα με την ανθεκτικότητα/αξιοπιστία τους, ως κατηγορία καταναλωτικών αγαθών
και ως κατηγορία βιομηχανικών αγαθών, με αρκετές υποδιαιρέσεις.
Οι μάρκες διαφοροποιούνται με
βάση διάφορες διαστάσεις του προϊόντος ή της υπηρεσίας.
Το μείγμα προϊόντων που
προσφέρει μια εταιρεία ταξινομείται ανάλογα με το εύρος, το μήκος, το βάθος και
τη συνοχή. Με βάση αυτή την ταξινόμηση καταστρώνεται η στρατηγική και αποφασίζεται
ποιος σειρές θα αναπτυχθούν, θα διατηρηθούν ή θα καταργηθούν.
Οι μάρκες πολλές φορές
πωλούνται ή διατίθενται στο εμπόριο από κοινού με άλλες μάρκες.
Τα περισσότερα προϊόντα
διαθέτουν επιμελώς σχεδιασμένη συσκευασία και φέρουν ετικέτα. Συνοδεύονται
επίσης από εγγυήσεις και εχέγγυα.