Αντιμετώπιση του ανταγωνισμού
Για να καταστρώσει μια
αποτελεσματική στρατηγική μάρκετινγκ, μια εταιρεία πρέπει να εντοπίζει τις
στρατηγικές, τους στόχους, τις δυνάμεις και αδυναμίες των ανταγωνιστών της.
Οι πλησιέστεροι ανταγωνιστές
μιας εταιρείας είναι εκείνοι που επιδιώκουν να ικανοποιήσουν τους ίδιους
πελάτες και τις ίδιες ανάγκες και κάνουν παρόμοιες προσφορές. Η εταιρεία
εντοπίζει ανταγωνιστές χρησιμοποιώντας αναλύσεις ανά κλάδο και ανά αγορά.
Ένας ηγέτης μιας αγοράς έχει το
μεγαλύτερο μερίδιο στην αγορά ενός προϊόντος. Για να παραμείνει κυρίαρχη, η
ηγετική επιχείρηση διερευνά τρόπους επέκτασης της συνολικής ζήτησης της αγοράς,
επιχειρεί να προστατεύσει ή και να αυξήσει το μερίδιο της αγοράς της. Υπάρχει
μεγάλη ποικιλία στρατηγικών άμυνας και επίθεσης.
Μια επιχείρηση-διεκδικητής της
αγοράς επιτίθεται στον ηγέτη και σε άλλους ανταγωνιστές επιδιώκοντας να αυξήσει
το μερίδιο της στην αγορά. Οι διεκδικητές μπορούν να διαλέξουν τον τύπο γενικής
επίθεσης αλλά και συγκεκριμένες στρατηγικές επίθεσης.
Μια επιχείρηση-ουραγός θέλει
γενικά να διατηρήσει το μερίδιό της, χωρίς αναστατώσεις. Μπορεί να παίξει τον
ρόλο πλαστογράφου, κλώνου, μιμητή ή προσαρμοστή.
Μια επιχείρηση που
δραστηριοποιείται σε κόγχη αγοράς βασίζεται στην εξειδίκευσή της.