Αναγνώριση των τμημάτων της
αγοράς και καθορισμός των στόχων
Το μάρκετινγκ στόχου
περιλαμβάνει τρεις ενέργειες: την τμηματοποίηση της αγοράς, τη στόχευση της
αγοράς και την τοποθέτηση στην αγορά.
Η στόχευση των αγορών μπορεί να
γίνει σε τέσσερα επίπεδα: τμήματα, κόγχες, περιοχές και άτομα. Οι μάρκετερ
προσαρμόζουν τοπικά τις εκστρατείες τους για εμπορικούς τομείς, γειτονιές,
ακόμα και μεμονωμένα καταστήματα.
Σήμερα αυξάνεται ο αριθμός των
εταιρειών που εφαρμόζουν εξατομικευμένη και μαζική παραγωγή εξατομικευμένων
παραγγελιών.
Υπάρχουν δύο βάσεις
τμηματοποίησης των καταναλωτικών αγορών: τα χαρακτηριστικά και οι αντιδράσεις
των καταναλωτών. Οι κυριότερες μεταβλητές για καταναλωτικές αγορές είναι
γεωγραφικές, δημογραφικές, ψυχογραφικές και συμπεριφορικές.
Για να είναι χρήσιμα, τα
τμήματα αγοράς πρέπει να είναι μετρήσιμα, ουσιαστικά, προσπελάσιμα,
διαφοροποιήσιμα και να αφήνουν το περιθώριο ενεργειών.
Μια επιχείρηση πρέπει να
αποφασίσει ποια τμήματα θα στοχεύσει: ένα συγκεκριμένο, περισσότερα, με ένα
προϊόν, σε μία αγορά ή σε ολόκληρη την αγορά. Στην τελευταία περίπτωση,
επιλέγει μεταξύ διαφοροποιημένου και μη διαφοροποιημένου μάρκετινγκ.