Εργαλεία του digital marketing ή online marketing
Το digital marketing ή online
marketing είναι όλοι εκείνοι οι ηλεκτρονικοί τρόποι που χρησιμοποιεί μία
εταιρία προκειμένου να επικοινωνήσει στο κοινό που την ενδιαφέρει, το μήνυμα
που θέλει. Το digital marketing έχει αρκετά εργαλεία και συνεχώς προστίθενται νέα
διαθέσιμα. Βασική προϋπόθεση είναι να υπάρχει εταιρική ιστοσελίδα η οποία να
είναι κατασκευασμένη μηχανικά λειτουργική και χρηστική, να έχει σχεδιαστή με καλόγουστο
design και να καλύπτει τις ανάγκες της εταιρείας και των πελατών της.
Το εργαλεία digital marketing που
μπορεί να χρησιμοποιήσει μία επιχείρηση είναι:
Social Media Marketing
Το Social Media Marketing (SMM)
αφορά στην χρήση των κοινωνικών δικτύων (Facebook, Twitter, κλπ) για την
επίτευξη ενός συγκεκριμένου στόχου. Ο στόχος μπορεί να είναι η αύξηση των
πωλήσεων, η αύξηση των επισκέψεων σε μία σελίδα, η αύξηση των εγγραφών σε ένα
newsletter, η αύξηση της αναγνωρισιμότητας μίας μάρκας, ή ενός προϊόντος, ή μια
υπηρεσίας. Το αποτέλεσμα είναι η αύξηση των κερδών της εταιρείας και η τοποθέτηση brand στην αγορά.
Content Marketing
Το Content Marketing είναι η
χρήση περιεχομένου (πρωτότυπου, χρήσιμου και ενδιαφέροντος) προκειμένου να επικοινωνήσει
ένα συγκεκριμένο μήνυμα μαζικά σε πολλούς αποδέκτες, χρήστες. Το περιεχόμενο
αυτό μπορεί να έχει πολλές μορφές (άρθρα, εικόνες, βίντεο, infographics, κλπ)
και να δημοσιευθεί σε μία σειρά από διαφορετικά μέσα (π.χ. blog, social media,
newsletter, κλπ).
Search Engine Marketing και
Optimization
Οι μηχανές αναζήτησης αποτελούν
μία πολύ βασική πύλη εισόδου των καταναλωτών στην εταιρική σελίδα. Μία εταιρία
που θέλει να αυξήσει τις επισκέψεις της μέσα από τα αποτελέσματα των
αναζητήσεων έχει δύο πολύ σημαντικές επιλογές. Αρχικά, μπορεί να βελτιστοποιήσει
την ιστοσελίδα ως προς τις μηχανές αναζήτησης (SEO) έτσι ώστε να εμφανίζεται σε
υψηλότερη θέση σε σχετικές αναζητήσεις. Το δεύτερο εργαλείο είναι οι
διαφημίσεις (SEM). Δημιουργία διαφημιστικής καμπάνιας στοχεύοντας σε συγκεκριμένες
αναζητήσεις και λέξεις κλειδιά ή σε σελίδες με συγκεκριμένο περιεχόμενο ώστε να
προβληθεί. Με αυτό τον τρόπο εξασφαλίζει ότι εμφανίζεται σε εκείνους τους
χρήστες οι οποίοι έχουν το μεγαλύτερο ενδιαφέρον για την εταιρία ή για τα
προϊόντα της.
Email Marketing
Όλοι οι καταναλωτές έχουν μία
τουλάχιστον ηλεκτρονική διεύθυνση την οποία ελέγχουν αρκετές φορές την ημέρα. Το
email αποτελεί ένα πολύ άμεσο εργαλείο marketing το οποίο μπορεί να μεταφέρει
το μήνυμα της εταιρίας προωθώντας νέα προϊόντα, προσφορές, μια διαφημιστική
καμπάνια κλπ. Το email marketing είναι μία από τις πιο αποδοτικές μορφές του
digital marketing.
Mobile Marketing
Τα κινητά τηλέφωνα και τα
tablet είναι η νέα συνήθεια των πελατών που μπορεί να εκμεταλλευτεί μία εταιρία
με την χρήση εφαρμογών για κινητά τηλέφωνα (mobile apps) ώστε να περάσει το
μήνυμα της και να προσφέρει επιπρόσθετες λειτουργικότητες στην καθημερινότητα
των καταναλωτών. Με αυτό το τρόπο, υπάρχει καθημερινή διαδραστικότητα μεταξύ
του χρήστη και του brand, μεταξύ του χρήστη και τον προϊόντων και συνδέει το
χρήστη με χρήσιμες λειτουργίες ή υπηρεσίες της εταιρείας.
Υπάρχουν πολλές ακόμη
διαθέσιμες τεχνολογίες και εργαλεία οι οποίες μπορούν να συμβάλλουν στο digital
marketing μίας επιχείρησης. Οι marketers γνωρίζουν και εφαρμόζουν το digital
marketing ως την πιο ευκολότερη διασύνδεση του δυνητικού πελάτη με τα
ηλεκτρονικά μέσα της εταιρείας και την προώθηση των προϊόντων ή των υπηρεσιών της,
τα οποία συμβάλουν στην τελική πώληση.