Σάββατο 26 Αυγούστου 2017

influencer marketing

influencer marketing
Τι είναι το influencer marketing;
Είναι η προώθηση προϊόντων ή υπηρεσιών μέσω ανθρώπων που επηρεάζουν ή διαμορφώνουν απόψεις (influencers). Αυτοί επηρεάζουν είτε λόγω της εξειδίκευσής τους στον τομέα, είτε λόγω δημοσιότητας και φήμης, είτε και σε συνδυασμό και τα δύο. πχ. fashion bloggers, tech bloggers, μοντέλα, τηλεοπτικοί μάγειρες, κλπ. Οι influencers σήμερα ασκούν μεγάλη επίδραση στο κοινό. Έχουν κατορθώσει να αναπτύξουν με το κοινό τους μία ειλικρινή επικοινωνία, παρέχοντας ποιοτικό περιεχόμενο σε σταθερή συχνότητα. Με την τακτική αυτή, κατάφεραν σταδιακά να κερδίσουν την εμπιστοσύνη των followers, ώστε τελικά να μπορέσουν να τους προωθήσουν εύκολα και «ανώδυνα» στοχευόμενα προϊόντα και υπηρεσίες.
Ποιος είναι ο σκοπός του;
Το influencer marketing λειτουργεί σαν το word of mouth marketing. Κύριος σκοπός του είναι να διαδώσει το μήνυμα του brand σε πολύ κόσμο (followers) , εκμεταλλευόμενο την μεγάλη απήχηση και το προσωπικό στυλ του κάθε influencer. Με το influencer marketing μπορούμε να επιτύχουμε πολύ εξειδικευμένη στόχευση κοινού, το οποίο έχει κάποια συγκεκριμένα ενδιαφέροντα, κοινές συμπεριφορές και κοινά χαρακτηριστικά προσωπικότητας με τον influencer.
Ποια είναι η χρησιμοποίηση του;
Οι καταναλωτές επηρεάζονται και εμπιστεύονται πολύ από τις απόψεις τρίτων. Με αυτό το σκεπτικό οι influencers μπορεί να είναι πολύ πιο χρήσιμοι και αποδοτικοί από μια απλή διαφήμιση. Χρησιμοποιώντας έναν influencer, στοχεύουμε στο κοινό τους, αλλά και τον περίγυρο του κοινού τους, με αποτέλεσμα ανάλογα να πολλαπλασιάζεται και να τρέχει με μεγάλη ταχύτητα το μήνυμα μας. Τις περισσότερες φορές, το κοινό των influencers είναι πολύ πιστό, κάτι που κάνει πολύ εύκολο γι’ αυτούς να αυξήσει το traffic στο site σας, την επισκεψιμότητα στα social media αλλά και τις πωλήσεις.
Τι θα κερδίσουμε από αυτό;
Το influencer marketing έχει πολλά πλεονεκτήματα, πρόσφατες έρευνες έδειξαν 650% ROI (Return on Investment) επιπλέον απόδοση της επένδυσης μετά τη χρήση του influencer. Αυξάνει την αναγνωρισιμότητα και την αξιοπιστία του brand (λόγω της εξειδίκευσης του influencer). Είναι ένας από τους φθηνότερους και αποτελεσματικότερους τρόπος απόκτησης νέων πελατών.
Πώς διαφοροποιείται από το παραδοσιακό μοντέλο Marketing που ξέραμε μέχρι σήμερα;
Το παραδοσιακό marketing στοχεύει στη δημιουργία ενός πιστού αγοραστικού κοινού από το μηδέν, το influencer marketing αξιοποιεί μία ήδη εδραιωμένη αγοραστική κοινότητα, αυτή που έχει χτίσει ένας influencer, με αποτέλεσμα η τελική καμπάνια να έχει καλύτερη απόδοση σε λιγότερο δυνατό χρόνο. Η κυριαρχία των influencers θεωρείται αποτέλεσμα συγκεκριμένων παραγόντων, οι οποίοι με τον καιρό αποδυνάμωσαν το παραδοσιακό marketing.
Ο πρώτος παράγοντας είναι ότι το μεγαλύτερο ποσοστό των χρηστών στο διαδίκτυο προσπερνά τις χορηγούμενες διαφημίσεις, ενώ ταυτόχρονα το 47% αυτών χρησιμοποιεί ad blockers. Επομένως, η άμεση διαφήμιση θεωρείται ήδη στην online κοινότητα ενοχλητική.
Ο δεύτερος παράγοντας, είναι η στοχευόμενη διαφήμιση που σχετίζεται με τα ενδιαφέροντα και τις αναζητήσεις του κοινού  στο διαδίκτυο social media. Αυτός  ο τρόπος διαφήμισης αποτελεί το μέσο των influencers, για να τρέξουν μία online καμπάνια. 
Ο τρίτος και σημαντικός παράγοντας  είναι η ανερχόμενη δημοτικότητα του video marketing. Όλο και περισσότερες εταιρείες σήμερα προωθούν προϊόντα και υπηρεσίες μέσα από καλοστημένα videos. Ένας influencer μετατρέπει το συγκεκριμένο μέσο ως ένα δυνατό εργαλείο για το μήνυμα που θέλει να προώθηση προς το κοινό του και ειδικά στην σημερινή εποχή που τα video κυριαρχούν στα mobile.
Το μυστικό της επιτυχίας του influencer marketing
Όταν το κοινό ακολουθεί έναν influencer, μαθαίνει τα πάντα για αυτόν και τη ζωή του. Αυτή είναι άλλωστε και η φιλοσοφία των social media, η απόλυτη έκθεση της ιδιωτικής ζωής και της καθημερινότητας. Κάθε φορά λοιπόν που οι influencers φορούν ένα ρούχο, πίνουν ένα ρόφημα, διασκεδάζουν σε συγκεκριμένα μέρη, εμείς δείχνουμε ενδιαφέρον για αυτό. Αυτός είναι ο λόγος που το influencer marketing αποδείχθηκε πέρα για πέρα πετυχημένο. Η διαφήμιση είναι καλά κρυμμένη, πολλές φορές ανεπαίσθητη και η σύνδεσή της με τον συγκεκριμένο influencer που την προωθεί την εκλαϊκεύει.
Influencer Marketing Campaign
Δημιουργούμε marketing plan ορίζουμε κάποιες βασικές αρχές και προσδιορίσουμε τον χαρακτήρα της καμπάνιας. Απαντάμε στις εξής ερωτήσεις:
Ποιο θα είναι τo target market σας; Ποια keywords θα επιλέξετε στο campaign σας; Θα έχει τη μορφή storytelling ή μήπως θα πρέπει να βρείτε κάτι ποιο δημιουργικό; Οι influencer marketing καμπάνιες είναι πολύ αυστηρά προγραμματισμένες, ώστε να έχουν καλύτερη απόδοση. Πριν τρέξουμε μία διαφήμιση, θα πρέπει να σχεδιάσουμε ένα μηνιαίο πρόγραμμα, στο οποίο θα δημιουργήσουμε και θα ορίσουμε το υλικό που επιθυμούμε να προωθήσουμε κατά τη διάρκεια του μήνα. Ανάλογα με την εποχή προσαρμόζουμε και το υλικό στις αντίστοιχες ανάγκες του κοινού των influencer.
Επιλογή των social media
Η επιλογή των social media εξαρτάται από το target market. Διαφορετικές ηλικιακές ομάδες χρησιμοποιούν διαφορετικά social media. Με αυτό το γνώμονα θα πρέπει ανάλογα να επιλέξουμε προσεκτικά ποια social media θα χρησιμοποιήσουμε. Ένα influencer marketing campaign που γίνεται στο Instagram απευθύνεται στις ηλικίες 19-29 ετών που χρησιμοποιούν το συγκεκριμένο μέσο περισσότερο. Επομένως επιλέγουμε  το Instagram  για να προωθήσουμε νεανικά ρούχα, καλλυντικά κ.λ.π.
Επιλογή influencers
Οι influencers που θα επιλέξουμε πρέπει να ταιριάζουν με το προφίλ της εταιρείας μας. Κάνουνε μια έρευνα αγοράς στο διαδίκτυο και επιλέγουμε έως 5 influencers. Ερευνούμε την προσωπικότητα τους  και τις εταιρείες και τα προϊόντα που ήδη προωθούν. Πρέπει να είμαστε σίγουροι ότι πρόκειται για ένα έντιμο άτομο, ώστε να μην διακινδυνεύσετε την εικόνα της εταιρείας μας. Αφού κάνουμε την έρευνα μας τους επιλέγουμε ως αντιπροσώπους της εταιρείας μας. Προσεγγίζουμε τον influencer και δημιουργούμε καλή σχέση  μαζί του, έτσι ώστε να λειτουργήσει ως brand ambassador και όχι σαν απλός υπάλληλος.
Tips
Συγχρονίσετε τα social media της εταιρείας σας, ώστε να προωθήσετε καλύτερα την καμπάνια σας. Για παράδειγμα, στείλτε ένα facebook alert για κάθε video που ανεβαίνει στο youtube ή γράψτε στο blog σας μία μικρή ιστορία σχετικά με το νέο προϊόν που προωθείτε στο Instagram. Μην βομβαρδίζετε το κοινό με διαφημιζόμενα προϊόντα. Η διαφήμιση πρέπει να είναι αόρατη.
Αξιολόγηση  της  Campaign
Μετά το πέρας του μήνα, ήρθε η ώρα να αξιολογήσουμε τα αποτελέσματα της καμπάνιας. Όπως και με κάθε άλλη marketing πρακτική, είναι σημαντικό να ελέγχουμε την πρόοδο των κινήσεων που υιοθετήσαμε, ώστε να εντοπίσουμε τα αδύνατα και δυνατά σημεία της καμπάνιας απαντώντας στις παρακάτω ερωτήσεις:
Παρατηρήσατε αύξηση ή μείωση των πωλήσεων;
Τι συμπεράσματα βγάλατε μέσα από την αλληλεπίδραση με το κοινό;
Ποια posts είχαν καλύτερα αποτελέσματα;
Ποια posts είχαν χαμηλή ανταπόκριση;
Απαντώντας στα παραπάνω θα είμαστε σε θέση να βελτιώσουμε την επόμενη influencer marketing καμπάνια.

Έρευνες δείχνουν ότι άτομα 18-34 ετών εμπιστεύονται περισσότερο ένα προϊόν, όταν το έχει προτείνει ένας influencer που ακολουθούν. Η συμπεριφορά του αγοραστικού κοινού έχει ήδη αλλάξει, καλό είναι να ανανεώσουμε τις marketing πρακτικές και να αρχίσουμε να επενδύουμε στο influencer marketing