Ορισμός του μάρκετινγκ στον 21ο
αιώνα
Το μάρκετινγκ είναι η διεργασία
σχεδιασμού και εκτέλεσης της σύλληψης, τιμολόγησης, προώθησης και διανομής
ιδεών, αγαθών και υπηρεσιών για ανταλλαγές που ικανοποιούν ατομικούς και
οργανωτικούς στόχους. Διοίκηση του μάρκετινγκ είναι η τέχνη και η επιστήμη της
επιλογής αγορών στόχων και της απόκτησης, διατήρησης και ανάπτυξης πελατείας,
με τη δημιουργία, παράδοση και επικοινωνία ανώτερης αξίας για τον πελάτη.
Οι Μάρκετερ εστιάζουν στις
παραμέτρους της ζήτησης και μετέχουν στο μάρκετινγκ αγαθών, υπηρεσιών,
εκδηλώσεων, εμπειριών, προσώπων, τόπων, ιδιοκτησιών, οργανισμών, ιδεών και
πληροφοριών, σε καταναλωτικές, επιχειρηματικές, διεθνείς ή μη κερδοσκοπικές
αγορές.
Σήμερα οι επιχειρήσεις
αντιμετωπίζουν προκλήσεις όπως η παγκοσμιοποίηση, οι επιπτώσεις της
τεχνολογικής προόδου και η απορρύθμιση των αγορών.
Το ολιστικό μάρκετινγκ
βασίζεται στην ανάπτυξη, σχεδιασμό και υλοποίηση αλληλένδετων δραστηριοτήτων.
Περιλαμβάνει τέσσερα συστατικά: μάρκετινγκ σχέσεων, ολοκληρωμένο μάρκετινγκ,
εσωτερικό μάρκετινγκ και μάρκετινγκ κοινωνικής ευθύνης.
Η διοίκηση μάρκετινγκ εμπλέκεται
στην ανάπτυξη στρατηγικών και σχεδίων μάρκετινγκ, στη σύνδεση με πελάτες, στην
ανάπτυξη επωνυμιών και προσφορών στην αγορά, στην επικοινωνία της αξίας και στη
δημιουργία προϋποθέσεων μακροπρόθεσμης ανάπτυξης.