==► WordPress 5.0 : Τι είναι ο Gutenberg editor;  ==► Το πρώτο Θεατροπαιδαγωγικό Πρόγραμμα Επιχειρηματικότητας στο Κατάστημα Κράτησης Ναυπλίου  ==► TIPS Διαφημιστικής Καμπάνιας  ==► Οργάνωση και Διοίκηση των Επιχειρήσεων  ==► Διαδικασία της επικοινωνίας  ==► Έρευνα Αγοράς Marketeers  ==► Online Marketing στην Εκπαίδευση  ==► Αύξησε τον τζίρο σου στην Black Friday  ==► Διαφημιστικοί Στόχοι  ==► Προτεινόμενο Website Υπηρεσιών Ομορφιάς  ==► 7 TIPS Google Adwords - Συμβουλές Google Adwords  ==► Η συμβολή της εφαρμογής των Συστημάτων Διαχείρισης Ποιότητας (ΙSO 9001:2008) στην αποτελεσματική οργάνωση και διοίκηση των Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων (ΜΜΕ)  ==► Ευρωπαϊκό Μοντέλο Διοίκησης Ολικής Ποιότητας ή Ευρωπαϊκό Μοντέλο Διοικητικής Αριστείας  ==► Οι σύγχρονες Αρχές Διοίκησης των Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων (ΜΜΕ) με έμφαση στη Διοίκηση Ολικής Ποιότητας  ==► ΤΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ (BUSINESS PLAN)  ==► Οδηγός Επιτυχίας Marketing Plan στα Social Media 2018  ==► Ποιοι είναι οι κατάλληλοι likers στην εταιρική μας σελίδα στο Facebook;  ==► Λεξικό ορολογίας SEO  ==► Google AdWords Ad Extensions: Πλήρης Οδηγός  ==► Τι Είναι το Facebook Pixel και Πώς να το Εγκαταστήσουμε  ==► Δημόσιες Σχέσεις: «ΚΑΛΗ ΑΠΟΔΟΣΗ ΠΟΥ ΕΚΤΙΜΑΤΑΙ ΔΗΜΟΣΙΑ».  ==► MARKETING PLAN  ==► influencer marketing  ==► Οι κανόνες της ΕΕ για την προστασία των δεδομένων σε φυσικά πρόσωπα το 2018  ==► Πλεονεκτήματα ίδρυσης ΙΚΕ «Ιδιωτική Κεφαλαιουχική Εταιρεία»    By Web Developer Desinger

Τετάρτη 26 Απριλίου 2017

Μελέτη οικονομικών προβλημάτων των επιχειρήσεων

Μελέτη οικονομικών προβλημάτων των επιχειρήσεων
Μελέτη οικονομικών προβλημάτων στην κοινωνία
Τα οικονομικά προβλήματα που δημιουργούνται μέσα στην κοινωνία μπορούν να είναι πολλά και ποικίλα. Όμως μπορούν να καταταγούν σε τέσσερις κατηγορίες και να εκφραστούν με την μορφή ερωτημάτων ως εξής:
·         Ποια προϊόντα παράγονται σε μια κοινωνία και σε τι ποσότητες, (σε μια ορισμένη χρονική περίοδο, π .χ. ένα έτος);
·         Με ποιον τρόπο παράγονται αυτά τα προϊόντα;
·         Πώς γίνεται η διανομή των προϊόντων στα μέλη της κοινωνίας;
·         Πώς μπορεί να αυξηθεί η ποσότητα των παραγόμενων προϊόντων πώς δηλαδή αναπτύσσεται η οικονομία μιας κοινωνίας;
Μελέτη προβλημάτων εντός της επιχείρησης
Τα προβλήματα που δημιουργούνται  εντός της επιχείρησης  μπορούν να αφορούν κάθε της δραστηριότητα. Μερικά από αυτά αφορούν:
·         Καθορισμό του κόστους παραγωγής και διάθεσης.
·         Καθορισμό τιμολογιακής πολιτικής.
·         Πολιτική «Μεγιστοποίησης του Κέρδους».
·         Εξασφάλιση και διατήρηση της ρευστότητας.
·         Οικονομική ανεξαρτησία και αυτοτέλεια με την αυτοχρηματοδότηση
·         Καθορισμό πολλών στόχων εκτός από το κέρδος.
·         Προσδιορισμό του νεκρού σημείου.
·         Βελτίωση της φήμης και πελατείας.
·         Βελτίωση των Ανθρώπινων Σχέσεων.
·         Πολιτική επιβίωσης κτλ.   
Σκοπός και σπουδαιότητα της οικονομικής των επιχειρήσεων   
Σκοπός της Οικονομικής των Επιχειρήσεων είναι να μελετήσει κι ερευνήσει τη σύγχρονη πολυδιάστατη επιχειρηματική πραγματικότητα με τους πολλούς στόχους της κι όχι με τον παλιό μονοδιάστατο στόχο της Μεγιστοποίησης του Κέρδους και τις νέες ανακατατάξεις  που φέρνει η σύγχρονη τεχνολογία. Γι΄ αυτό είναι μεγάλη η σπουδαιότητα της γνώσης της από το σπουδαστικό κόσμο και τον κόσμο των επιχειρηματιών. Μέλημα της να προτείνει ένα μοντέλο ερμηνείας της επιχειρησιακής συμπεριφοράς που πλέον οφείλει να εξυπηρετεί και το κοινωνικό σύνολο με οικονομικούς και μη οικονομικούς στόχους και με την προσαρμογή ή τον συμβιβασμό του επιχειρηματία στην ισχύουσα κοινωνική ηθική, αν θέλει να βρει αναγνώριση κι αυτοπραγμάτωση της επιχείρησης του.

SWOT Analysis

Tα βασικά στοιχεία για την SWOT Analysis, και πως μπορείτε να την χρησιμοποιήσετε στην επιχείρηση σας.
Η SWOT Analysis, παρόλο που περάσανε περισσότερα από 40 χρόνια από τότε που αναπτύχθηκε, θεωρείτε ακόμα και σήμερα σημαντικό “εργαλείο” στην λήψη επιχειρηματικών αποφάσεων και όχι μόνο. Πατέρας της SWOT Analysis φέρεται να είναι ο Albert Humphrey, καθηγητής την δεκαετία του 60 και 70 στο Stanford University.
Η Ανάλυση SWOT εξετάζει τα Ισχυρά (Strengths) και Αδύναμα σημεία (Weaknesses) μιας επιχείρησης, τις Ευκαιρίες (Opportunities) και Απειλές (Threats) από το περιβάλλον που δραστηριοποιείται. Χρησιμοποιείτε από πολλές επιχειρήσεις προκειμένου να αξιολογήσουν την κατάσταση που βρίσκονται σήμερα με σκοπό να πάρουν αποφάσεις και να διαμορφώσουν έτσι την μελλοντική στρατηγική τους.
Η Ανάλυση SWOT χωρίζεται σε δύο βασικά μέρη. Στην ανάλυση του εσωτερικού περιβάλλοντος της επιχείρησης που είναι τα Δυνατά (Strengths) και Αδύναμα (Weaknesses) σημεία, και στην ανάλυση του εξωτερικού περιβάλλοντος της επιχείρησης που είναι οι Ευκαιρίες (Opportunities) και οι απειλές (Threats).
Παρακάτω θα σας βοηθήσουμε να εφαρμόσετε μια ανάλυση SWOT για την επιχείρηση σας.
Εσωτερικό περιβάλλον (internal)
Οι Δυνατότητες και οι Αδυναμίες της επιχείρησης είναι εσωτερικοί παράγοντες που εντοπίζονται από την ανάλυση και των λειτουργιών και συστημάτων της επιχείρησης.
Τα ΔΥΝΑΤΑ σημεία σε μια επιχείρηση μπορούν να περιλαμβάνουν:
·         Κάποια “ειδικά” προϊόντα και υπηρεσίες που δεν υπάρχουν στην αγορά.
·         Υγιής οικονομική κατάσταση (ταμειακές ροές, αυξανόμενος κύκλος εργασιών και κερδοφορία, κλπ.).
·         Σωστή οικονομική διαχείριση.
·         Ισχυρή πιστοληπτική ικανότητα και καλή σχέση με την τράπεζα.
·         Καλή φήμη και brand name.
·         Ηγέτης σε ένα επιλεγμένο τμήμα της αγοράς (niche market).
·         Ύπαρξη πατέντας ή πνευματικών δικαιωμάτων.
·         Εκπαιδευμένους και έμπιστους υπαλλήλους.
·         Η γνώση και εμπειρία του αντικειμένου.
·         Η καλή τοποθεσία της επιχείρησης.
·         Η απάντηση στην ερώτηση, “τι είναι αυτό που κάνουμε καλά;”
·         Το “ανταγωνιστικό πλεονέκτημα” της επιχείρησης!
·         Κάτι το οποίο προσφέρει η επιχείρηση το οποίο δεν προσφέρει κανείς άλλος!
Τα ΑΔΥΝΑΤΑ σημεία ή τα σημεία που μειονεκτεί η επιχείρησή μπορούν να είναι:
·         Η κακή οικονομική διαχείριση.
·         Οι μικρές ικανότητες διοίκησης και οργάνωσης της επιχείρησης.
·         Το ανεπαρκές κεφάλαιο κίνησης.
·         Αδυναμία είσπραξης οφειλών από πελάτες.
·         Μη υιοθέτηση πρακτικών μάρκετινγκ.
·         Το μη εξειδικευμένο και ανεκπαίδευτο προσωπικό της επιχείρησης.
·         Προβλήματα στις λειτουργίες της (π.χ. στην παραγωγή, διανομή, προώθηση, τιμολόγηση, κτλ.)
·         Οι απαντήσεις στις ερωτήσεις: “τι είναι αυτό που ΔΕΝ κάνουμε καλά;”, “σε ποια σημεία υστερούμε έναντι του ανταγωνισμού;”, “τι θα πρέπει να αποφύγουμε;”
Εξωτερικό περιβάλλον (external)
Οι Ευκαιρίες και Απειλές της επιχείρησης εντοπίζονται από την μελέτη του εξωτερικού περιβάλλοντος στο οποίο και δραστηριοποιείτε η επιχείρηση. Εξωγενείς παράγοντες που μπορούν να επηρεάσουν την λειτουργία της επιχείρησης είναι οι πολιτικοί παράγοντες (ένα καινούριο νομοσχέδιο, ή ακόμα και μια αλλαγή στην κυβέρνηση), οικονομικοί (αύξηση φορολογίας, μείωση επιτοκίων), κοινωνικοί (αύξηση πληθυσμού, ανεργία) και τεχνολογικοί (νέες μεθόδους παραγωγής, νέες τεχνολογίες, ).
Οι ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ σε μια επιχείρηση μπορούν να περιλαμβάνουν:
·         Νέες υποδομές που δημιουργούνται (πχ. Εγνατία Οδός, Βιοτεχνικές Περιοχές, κλπ.).
·         Οι επιδοτήσεις από αναπτυξιακά Εθνικά και Ευρωπαϊκά προγράμματα (πχ. ΕΣΠΑ).
·         Τα “κενά” στην αγορά τα οποία να μπορεί να τα καλύψει η επιχείρησή σας.
·         Η “ανάγκη” για νέα προϊόντα και υπηρεσίες από τους καταναλωτές.
·         Οι αλλαγές στις προτιμήσεις των καταναλωτών.
·         Η ανάπτυξη νέων καναλιών διανομής (π.χ. μέσω του Διαδικτύου).
·  Η τεχνολογική πρόοδος (νέα υλικά, νέες μέθοδοι παραγωγής, έξυπνα συστήματα, κλπ.).
·     Οι νέοι τρόπου εύρεσης και αγοράς προϊόντων από τους καταναλωτές (πχ. amazon, e-shop, eBay, κλπ.).
·         Οι νέοι τρόπου δικτύωσης των νέων (πχ. blogs, facebook, κλπ.).
Οι ΚΙΝΔΥΝΟΙ (ή απειλές) που μπορούν να εμφανιστούν περιλαμβάνουν:
·         Μια Παγκόσμια Οικονομική Κρίση.
·         Μια ενδεχόμενη μείωση της κατανάλωσης.
·         Η αύξηση του ανταγωνισμού.
·         Η είσοδος πολλών νέων επιχειρήσεων στην αγορά.
·         Μια ενδεχόμενη μείωση της αγοραστικής δύναμης των καταναλωτών.
·         Η υπερβολική εξάρτηση από έναν Προμηθευτή.
·         Η αύξηση των τιμών από τους Προμηθευτές
·         Αλλαγές στη νομοθεσία (πχ. αύξηση φορολογίας, επιπλέων άδειες ή εγκρίσεις για άδεια λειτουργίας, κλπ.)
· Οι Διεθνές πολιτικό-οικονομικές συγκυρίες (π.χ τρομοκρατία, αύξηση πετρελαίου, κλπ.).
·         Μια ενδεχόμενη αύξηση του πληθωρισμού και των επιτοκίων.
·       Η μη κάλυψη οικονομικών υποχρεώσεων από πελάτες (πχ. αύξηση ακάλυπτων επιταγών, κλπ.).
·         Είναι στο χέρι σας να βρείτε τον τρόπο ώστε να μετατρέψετε τις “απειλές” σε “ευκαιρίες”. Εξάλλου λέγεται, ότι κάθε απειλή είναι απλά μια συγκαλυμμένη ευκαιρία!
Τι μπορείτε να κάνετε με την ανάλυση SWOT
Η ανάλυση SWOT μπορεί να αποτελέσει ένα πολύ σημαντικό εργαλείο για κάθε επιχείρηση. Μέσω αυτού μπορείτε να εντοπίσετε και να αξιοποιήσετε τα Δυνατά σημεία της επιχείρησης, να επενδύσετε πάνω σε αυτά και να εκμεταλλευτείτε τις μελλοντικές ευκαιρίες που θα παρουσιαστούν. Μπορείτε να προσδιορίσετε τις Απειλές και τους Κινδύνους που θα παρουσιαστούν και να τους αποφύγετε με τα κατάλληλα βήματα.
Θα πρέπει να έχετε υπόψη σας ότι η αξιολόγηση της υπάρχουσας στρατηγικής θα βοηθήσει στην διαμόρφωση της νέας. Οι πληροφορίες και οι γνώσεις που θα αποκτήσετε μέσα από την διαδικασία της SWOT Analysis, θα μειώνουν σημαντικά το ρίσκο κατά την διαδικασία λήψης αποφάσεων. Θα σας δοθεί έτσι η δυνατότητα να προβείτε σε μελετημένες και στρατηγικού τύπου αποφάσεις.
Εσείς από την πλευρά σας βρείτε τα Δυνατά σημεία της επιχείρηση σας, και επενδύστε σε αυτά. Βρείτε τα Αδύνατα, και διορθώστε τα. Εκμεταλλευτείτε της μελλοντικές Ευκαιρίες που θα παρουσιαστούν. Εντοπίστε τους πιθανούς Κινδύνους και προετοιμαστείτε κατάλληλα!

Μην αφήνετε τα πράγματα στην τύχη τους! Καταγράψτε τα όλα και φτιάξτε ένα απλό πλάνο εφαρμογής και υλοποίησης!

Οργάνωση του Mάρκετινγκ

Οργάνωση του μάρκετινγκ
Οργάνωση είναι: η διαδικασία, με την οποία το σύνολο των εργασιών που απαιτούνται για την επίτευξη των στόχων ταξινομείται σε επιμέρους καθήκοντα, κατανέμεται στα κατάλληλα στελέχη, στα οποία ανατίθενται παράλληλα οι σχετικές ευθύνες και διαθέτονται οι κατάλληλοι πόροι.
Ουσιαστικά η συμβολή της Οργάνωσης Μάρκετινγκ στην πραγματοποίηση των επιχειρηματικών στόχων εξαρτάται:
·         από τη σωστή κατανομή αρμοδιοτήτων,
·         τη δημιουργία αποτελεσματικών συνθηκών πληροφόρησης και ελέγχου,
·         από τη συμπεριφορά των στελεχών σε κάθε επίπεδο της οργάνωσης.
Η Οργάνωση επομένως πρέπει να συμπληρώνεται με συγκεκριμένες οργανωτικές εντολές για:
·         κάθε τομέα,
·         τμήμα και
·         στέλεχος της.
Διοικητικός σχεδιασμός όταν η επιχείρηση έχει απλοποιημένη δομή: Συμφωνά με την αντίληψη του σύγχρονου Μάρκετινγκ ως διοικητικός σχεδιασμός, η Οργάνωση Μάρκετινγκ περιέχει τη διαμόρφωση, το σχεδιασμό ολόκληρης της επιχείρησης σε σχέση πάντοτε με τις απαιτήσεις και τις ανάγκες της αγοράς. Κατά προέκταση όλες οι δραστηριότητες και λειτουργίες της επιχείρησης πρέπει να έχουν προσανατολισμό την αγορά. Όλοι οι συνεργάτες και ιδιαίτερα τα ανώτερα στελέχη της Διοίκησης, πρέπει να σκέπτονται και να ενεργούν με γνώμονα την αγορά. Αυτός ο διοικητικός σχεδιασμός είναι εύκολα πραγματοποιήσιμος, όταν η επιχείρηση έχει απλοποιημένη δομή.
Διοικητικός σχεδιασμός όταν η επιχείρηση είναι μεγάλη σε μέγεθος: Μια πολυπλοκότητα από πλευράς σχεδιασμού Μάρκετινγκ παρουσιάζεται, όταν η επιχείρηση έχει τέτοιο μέγεθος, ώστε η Διοίκηση είναι αναγκασμένη να μοιράσει αρμοδιότητες και ευθύνες. Τότε δημιουργείται η ανάγκη της ιδανικής (Optimal) Οργάνωσης Μάρκετινγκ.
 Μια αποδοτική Οργάνωση Μάρκετινγκ πρέπει να εκπληρώνει μια σειρά από προϋποθέσεις, όπως:
·         Ο συντονισμός,
·         η ευελιξία,
·         η δημιουργικότητα και
·         η ευρηματικότητα.
 Η Οργάνωση Μάρκετινγκ πρέπει να διαμορφώνεται με ευέλικτο τρόπο, για να είναι δυνατή η γρήγορη και αποδοτική αντίδραση στις συχνά και πολλές φορές ξαφνικά εναλλασσόμενες συνθήκες αγοράς.
Η ποιότητα της Οργάνωσης Μάρκετινγκ αξιολογείται από το βαθμό χρησιμοποίησης της δημιουργικότητας και της ευρηματικότητας. Σύμφωνα με τον Steiner, μια δημιουργική Οργάνωση χαρακτηρίζεται από τα παρακάτω στοιχεία:
·         Αναζητεί και προωθεί στελέχη με ιδέες.
·         Διαθέτει «ανοικτά» κανάλια επικοινωνίας.
·         Προβλέπει τρόπους και δυνατότητες για «παραγωγή» νέων ιδεών.