Τετάρτη 26 Απριλίου 2017

Μελέτη οικονομικών προβλημάτων των επιχειρήσεων

Μελέτη οικονομικών προβλημάτων των επιχειρήσεων
Μελέτη οικονομικών προβλημάτων στην κοινωνία
Τα οικονομικά προβλήματα που δημιουργούνται μέσα στην κοινωνία μπορούν να είναι πολλά και ποικίλα. Όμως μπορούν να καταταγούν σε τέσσερις κατηγορίες και να εκφραστούν με την μορφή ερωτημάτων ως εξής:
·         Ποια προϊόντα παράγονται σε μια κοινωνία και σε τι ποσότητες, (σε μια ορισμένη χρονική περίοδο, π .χ. ένα έτος);
·         Με ποιον τρόπο παράγονται αυτά τα προϊόντα;
·         Πώς γίνεται η διανομή των προϊόντων στα μέλη της κοινωνίας;
·         Πώς μπορεί να αυξηθεί η ποσότητα των παραγόμενων προϊόντων πώς δηλαδή αναπτύσσεται η οικονομία μιας κοινωνίας;
Μελέτη προβλημάτων εντός της επιχείρησης
Τα προβλήματα που δημιουργούνται  εντός της επιχείρησης  μπορούν να αφορούν κάθε της δραστηριότητα. Μερικά από αυτά αφορούν:
·         Καθορισμό του κόστους παραγωγής και διάθεσης.
·         Καθορισμό τιμολογιακής πολιτικής.
·         Πολιτική «Μεγιστοποίησης του Κέρδους».
·         Εξασφάλιση και διατήρηση της ρευστότητας.
·         Οικονομική ανεξαρτησία και αυτοτέλεια με την αυτοχρηματοδότηση
·         Καθορισμό πολλών στόχων εκτός από το κέρδος.
·         Προσδιορισμό του νεκρού σημείου.
·         Βελτίωση της φήμης και πελατείας.
·         Βελτίωση των Ανθρώπινων Σχέσεων.
·         Πολιτική επιβίωσης κτλ.   
Σκοπός και σπουδαιότητα της οικονομικής των επιχειρήσεων   
Σκοπός της Οικονομικής των Επιχειρήσεων είναι να μελετήσει κι ερευνήσει τη σύγχρονη πολυδιάστατη επιχειρηματική πραγματικότητα με τους πολλούς στόχους της κι όχι με τον παλιό μονοδιάστατο στόχο της Μεγιστοποίησης του Κέρδους και τις νέες ανακατατάξεις  που φέρνει η σύγχρονη τεχνολογία. Γι΄ αυτό είναι μεγάλη η σπουδαιότητα της γνώσης της από το σπουδαστικό κόσμο και τον κόσμο των επιχειρηματιών. Μέλημα της να προτείνει ένα μοντέλο ερμηνείας της επιχειρησιακής συμπεριφοράς που πλέον οφείλει να εξυπηρετεί και το κοινωνικό σύνολο με οικονομικούς και μη οικονομικούς στόχους και με την προσαρμογή ή τον συμβιβασμό του επιχειρηματία στην ισχύουσα κοινωνική ηθική, αν θέλει να βρει αναγνώριση κι αυτοπραγμάτωση της επιχείρησης του.