Τετάρτη 26 Απριλίου 2017

Οι τρεις μύθοι για τις υπηρεσίες


Οι τρεις μύθοι για τις υπηρεσίες
1.   Οι υπηρεσίες δεν παράγουν αξία, άρα δεν χρειάζονται.
Ο πρώτος μύθος έχει δύο καίρια σημεία:
·         Ότι η παραγωγή υπηρεσιών είτε δεν παράγει καθόλου είτε παράγει λιγότερη αξία από την παραγωγή αγαθών και έτσι η πρώτη είναι λιγότερη σημαντική από τη δεύτερη.
·    Ότι κάποια στιγμή στο μέλλον οι αναπτυγμένες κοινωνίες θα παράγουν μόνο υπηρεσίες χωρίς ουσιαστική παραγωγή αγαθών, επομένως υπάρχει ο φόβος όλοι οι κλάδοι της οικονομίας να αναγκάζονται να χρηματοδοτούν την ανάπτυξη των υπηρεσιών. Έτσι, αυτή η αντίληψη προτείνει να αποφεύγονται οι επενδύσεις στην παραγωγή υπηρεσιών ως αναποτελεσματικές, αφού οι υπηρεσίες είναι αναγκαίο κακό για τη διάθεση των αγαθών.
2.   Οι υπηρεσίες δεν είναι παραγωγικές.
·   Ο δεύτερος μύθος έχει να κάνει με την άποψη ότι η παροχή υπηρεσιών είναι ένας χώρος ανέλεγκτης ποιότητας και χαμηλής παραγωγικότητας και ότι οι δείκτες βελτίωσης είναι πολύ χαμηλοί σε σύγκριση με τη βιομηχανία.
3.   Ο τρόπος διοίκησης και προώθησης των προϊόντων και των υπηρεσιών είναι ο ίδιος.
·         Ο τρίτος μύθος αναφέρει πως ο τρόπος διοίκησης και μάρκετινγκ των υπηρεσιών είναι ίδιος με τον τρόπο διοίκησης και μάρκετινγκ των αγαθών. Επικρατεί η άποψη ότι λόγω των ιδιαιτεροτήτων των υπηρεσιών, η κλασική προσέγγιση – δηλαδή η εφαρμογή των ίδιων μεθόδων με αυτές των προϊόντων είναι αδύνατη.