Οι τρεις μύθοι για τις υπηρεσίες
1.
Οι υπηρεσίες δεν παράγουν αξία, άρα δεν χρειάζονται.
Ο πρώτος μύθος έχει δύο καίρια σημεία:
·
Ότι η
παραγωγή υπηρεσιών είτε δεν παράγει καθόλου είτε παράγει λιγότερη αξία από την
παραγωγή αγαθών και έτσι η πρώτη είναι λιγότερη σημαντική από τη δεύτερη.
· Ότι
κάποια στιγμή στο μέλλον οι αναπτυγμένες κοινωνίες θα παράγουν μόνο υπηρεσίες
χωρίς ουσιαστική παραγωγή αγαθών, επομένως υπάρχει ο φόβος όλοι οι κλάδοι της
οικονομίας να αναγκάζονται να χρηματοδοτούν την ανάπτυξη των υπηρεσιών. Έτσι,
αυτή η αντίληψη προτείνει να αποφεύγονται οι επενδύσεις στην παραγωγή υπηρεσιών
ως αναποτελεσματικές, αφού οι υπηρεσίες είναι αναγκαίο κακό για τη διάθεση των
αγαθών.
2.
Οι υπηρεσίες δεν είναι παραγωγικές.
· Ο
δεύτερος μύθος έχει να κάνει με την άποψη ότι η παροχή υπηρεσιών είναι ένας
χώρος ανέλεγκτης ποιότητας και χαμηλής παραγωγικότητας και ότι οι δείκτες
βελτίωσης είναι πολύ χαμηλοί σε σύγκριση με τη βιομηχανία.
3.
Ο τρόπος διοίκησης και προώθησης των προϊόντων και των
υπηρεσιών είναι ο ίδιος.
·
Ο
τρίτος μύθος αναφέρει πως ο τρόπος διοίκησης και μάρκετινγκ των υπηρεσιών είναι
ίδιος με τον τρόπο διοίκησης και μάρκετινγκ των αγαθών. Επικρατεί η άποψη ότι
λόγω των ιδιαιτεροτήτων των υπηρεσιών, η κλασική προσέγγιση – δηλαδή η εφαρμογή
των ίδιων μεθόδων με αυτές των προϊόντων είναι αδύνατη.