Δραστηριότητες και Συντελεστές της Διοίκησης
Οι βασικές δραστηριότητες της
διοίκησης περιλαμβάνουν:
· Τον προγραμματισμό ( καθορίζονται στόχοι και προσδιορίζονται οι τρόποι, οι
ενέργειες και τα μέσα με τα οποία θα επιτευχθούν οι στόχοι μέσα από μια
σχεδιασμένη δράση)
· Την οργάνωση (διαμορφώνονται οι δομές-οργανόγραμμα, γίνεται καταμερισμός εργασιών,
εκχώρηση εξουσίας σε χαμηλότερα διοικητικά κλιμάκια)
· Τη στελέχωση ( είναι η διαδικασία που εξασφαλίζει την επιλογή του κατάλληλου προσωπικού
)
· Τη διεύθυνση, αφορά τη σωστή διοίκηση του ανθρώπινου παράγοντα ( ενθάρρυνση, υποκίνηση,
καθοδήγηση των υφισταμένων καθώς επίσης και αποτελεσματική επικοινωνία και κλίμα
συνεργασίας και συνεννόησης μεταξύ των στελεχών)
· Τον έλεγχο (
μετρά επιτεύγματα και κατευθύνει την προσπάθεια πάνω σε επιλεγμένη πορεία)
· Τον συντονισμό (παρακολούθηση και συντονισμός εργασιών για επίτευξη στόχων καθώς επίσης
και διόρθωση τυχόν αποκλίσεων από τους στόχους που έχουν τεθεί )
Οι συντελεστές της διοίκησης
Η αποτελεσματική άσκηση των δραστηριοτήτων της διοίκησης προϋποθέτει την
ύπαρξη:
·
Γνώσεων,
γύρω από τις αρχές και τις μεθόδους του Management.
· Διοικητικών ικανοτήτων, που θα εξασφαλίσουν την εφαρμογή της γνώσης του Management στην πράξη.
· Φιλοσοφίας ή κουλτούρας ( αξίες, νοοτροπίες ) των στελεχών ως προς την
αναγκαιότητα και τον τρόπο άσκησης του Management.
·
Διοικητικών συστημάτων ή εργαλείων διοίκησης. Τέτοια είναι: ένα σύστημα αμοιβών, ένα σύστημα
αξιολόγησης της απόδοσης, ένα σύστημα ελέγχου του χρόνου εργασίας των
εργαζομένων, ένα σύστημα προγραμματισμού.