==► WordPress 5.0 : Τι είναι ο Gutenberg editor;  ==► Το πρώτο Θεατροπαιδαγωγικό Πρόγραμμα Επιχειρηματικότητας στο Κατάστημα Κράτησης Ναυπλίου  ==► TIPS Διαφημιστικής Καμπάνιας  ==► Οργάνωση και Διοίκηση των Επιχειρήσεων  ==► Διαδικασία της επικοινωνίας  ==► Έρευνα Αγοράς Marketeers  ==► Online Marketing στην Εκπαίδευση  ==► Αύξησε τον τζίρο σου στην Black Friday  ==► Διαφημιστικοί Στόχοι  ==► Προτεινόμενο Website Υπηρεσιών Ομορφιάς  ==► 7 TIPS Google Adwords - Συμβουλές Google Adwords  ==► Η συμβολή της εφαρμογής των Συστημάτων Διαχείρισης Ποιότητας (ΙSO 9001:2008) στην αποτελεσματική οργάνωση και διοίκηση των Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων (ΜΜΕ)  ==► Ευρωπαϊκό Μοντέλο Διοίκησης Ολικής Ποιότητας ή Ευρωπαϊκό Μοντέλο Διοικητικής Αριστείας  ==► Οι σύγχρονες Αρχές Διοίκησης των Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων (ΜΜΕ) με έμφαση στη Διοίκηση Ολικής Ποιότητας  ==► ΤΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ (BUSINESS PLAN)  ==► Οδηγός Επιτυχίας Marketing Plan στα Social Media 2018  ==► Ποιοι είναι οι κατάλληλοι likers στην εταιρική μας σελίδα στο Facebook;  ==► Λεξικό ορολογίας SEO  ==► Google AdWords Ad Extensions: Πλήρης Οδηγός  ==► Τι Είναι το Facebook Pixel και Πώς να το Εγκαταστήσουμε  ==► Δημόσιες Σχέσεις: «ΚΑΛΗ ΑΠΟΔΟΣΗ ΠΟΥ ΕΚΤΙΜΑΤΑΙ ΔΗΜΟΣΙΑ».  ==► MARKETING PLAN  ==► influencer marketing  ==► Οι κανόνες της ΕΕ για την προστασία των δεδομένων σε φυσικά πρόσωπα το 2018  ==► Πλεονεκτήματα ίδρυσης ΙΚΕ «Ιδιωτική Κεφαλαιουχική Εταιρεία»    By Web Developer Desinger

Πέμπτη 8 Δεκεμβρίου 2016

Οι βασικοί κανόνες και παράμετροι έναρξης μιας νέας επιχείρησης

Οι βασικοί κανόνες και παράμετροι έναρξης μιας νέας επιχείρησης
Το επιχειρείν και η έναρξη μιας νέας επιχείρησης στην Ελλάδα είναι μια ενέργεια μια δράση με μεγάλο ρίσκο. Η ανάγκη μεγάλου μέρους των ανθρώπων να είναι «κύριοι του εαυτού τους» έχει οξυνθεί τα τελευταία χρόνια λόγω της αυξανόμενης απογοήτευσης από τον ιδιωτικό και δημόσιο τομέα μισθωτής εργασίας. Το επιχειρείν μπορεί να ωφελήσει περισσότερο τον ιδιώτη στην οικονομική του κατάσταση αρκεί γίνουν οι σωστές ενέργειες και να τεθούν οι σωστές βάσεις. Μπορεί κανείς να επιχειρήσει επιτυχώς ανεξαρτήτως περιβάλλοντος. Με ελάχιστες εξαιρέσεις ακόμη και οι μεγαλύτερες και ποιο πετυχημένες σήμερα επιχειρήσεις ξεκίνησαν σαν μονοπρόσωπες ή σαν συνεταιρισμοί μιας χούφτας ανθρώπων με πολύ μικρό κεφάλαιο. Το να γίνεις γρήγορα πλούσιος είναι η εξαίρεση της εξαίρεσης συνεπώς το επιχειρείν μοιάζει περισσότερο με έναν μαραθώνιο παρά με μια κούρσα 100 μέτρων. Το να επιτύχεις δεν είναι ανάλογο του πόσο «σκληρά δουλεύεις» άλλα το πόσο καλό και χρήσιμο είναι αυτό που παράγεις η προσφέρεις.
Αυτό που πραγματικά έχει σημασία στο επιχειρείν είναι τέσσερις βασικοί κανόνες(εξαιρουμένης της χρηματοδότησης):
1.Να υπάρχει πραγματική κοινωνική ανάγκη (market gap) πίσω από το προϊόν ή την υπηρεσία που παρέχεις (σουβλατζίδικα καφέ και μαγαζιά ρούχων δεν υπάγονται) στην αγορά που έχεις σαν στόχο.
2.Το να υπάρχει σταθερό δίκτυο προώθησης (route to market) αυτού που παράγεις στις αγορές που το χρειάζονται.
3.Να έχεις επίγνωση των επισφαλειών σου σε όλα τα επίπεδα (business risk), από την αστάθεια του φορολογικού συστήματος… μέχρι το πως ο καιρός μπορεί να επηρεάσει τα αποτελέσματα της επιχείρησής σου. Εδώ είναι το σημείο, όπου πολιτικές καθίστανται αδιάφορες στην ουσία. Δείτε το προηγούμενο μου άρθρο σε σχέση με την επισφάλεια.
4.Να έχεις πρόσβαση στις πληροφορίες που χρειάζεσαι για να πάρεις αποφάσεις η να έχεις κάποιους να σε συμβουλεύσουν ή αλλιώς πρόσβαση στην συσσωρευμένη γνώση ενός επιχειρηματικού αντικειμένου μέσα στο κοινωνικό σου περιβάλλον.
Ο ιδιώτης-επιχειρηματίας θα πρέπει να απαντήσει ορισμένα ερωτήματα πριν λάβει την απόφαση έναρξης νέας επιχείρησης.
-Γιατί επιθυμεί δική του επιχείρηση;
-Μπορεί να γίνει επιχειρηματίας;
-Είναι η κατάλληλη στιγμή;
-Πόσα χρήματα απαιτούνται;
-Που θα βρεθεί το αρχικό κεφάλαιο;
-Ποιους άλλους ανθρώπους θα χρειαστεί;
Οι βασικές παράμετροι που πρέπει να λάβει σοβαρά υπόψη του ο ιδιώτης- επιχειρηματίας είναι:
1. Προϊόν/Υπηρεσία
Ερευνείστε ποια προϊόντα στερείται η περιοχή που ενδιαφέρεστε να κάνετε το ξεκίνημα. Η διερεύνηση των λεγόμενων «κενών στην αγορά». Στοχεύστε στην ικανοποίηση των επιθυμιών των νέων πελατών σας παρατηρώντας προσεκτικά και ερευνώντας τις ανάγκες τους. Δράστε δημιουργικά και σκεφτείτε με φαντασία το προϊόν/υπηρεσία που θα προωθήσετε ανακαλύψτε τι στερείται η αγορά. Μετά την έρευνα αγοράς αποφασίστε για το προϊόν-υπηρεσία που θα προωθήσετε για πώληση στους νέους πελάτες σας
2. Γεωγραφική περιοχή
Η έναρξη της επιχείρησης σας θα πρέπει να γίνει σε τοποθεσία όπου κατοικεί ή δραστηριοποιείται το καταναλωτικό κοινό που στοχεύετε και όπου το προϊόν-υπηρεσία είναι αναγκαία επιθυμητό να υπάρχει. Όταν πρόκειται για λιανοεμπορική επιχείρηση ή παροχή καταναλωτικών υπηρεσιών, πρέπει να ερευνήσετε πιο συγκεκριμένα την τοποθεσία και να εγκαταστήσετε την επιχείρηση σε σημείο όπου υπάρχουν κοντά σχολεία, νοσοκομεία, οδικοί άξονες, αεροδρόμια/λιμάνια, εμπορικά κέντρα ή πληθυσμός με κινητικότητα/αγορά. Επιπλέον η εγκατάσταση της επιχείρησης σας πρέπει να γίνει κοντά στους ανταγωνιστές σας για να μπορείτε να επωφεληθείτε από τις δικές τους προσπάθειες προώθησης των προϊόντων-υπηρεσιών τους. Τέλος, ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δοθεί στην εγκληματικότητα της περιοχής καθώς και στην πρόσβαση σε έμπειρο και ειδικευμένο προσωπικό (εξειδίκευση προσόντων, πώλησης, κ.τ.λ.).
3. Ανταγωνισμός
Ερευνείστε και αξιολογείστε πόσο ισχυρός είναι ο ανταγωνισμός και τι προσφέρει στους πελάτες που στοχεύει. Στη συνέχεια, ορίστε συγκεκριμένα τον ανταγωνισμό σας, ποιο θα είναι το δικό σας συγκριτικό πλεονέκτημα έναντι των άλλων. Τι σας διαφοροποιεί από τους άλλους το οποίο συμφέρει τον πελάτη; Δημιουργείστε προσφορές γνωριμίας, εκμεταλλευτείτε σωστά το marketing ανταποκρινόμενοι στις ανάγκες, επιθυμίες, απόψεις και πεποιθήσεις του κοινού. Αν στοχεύετε σε νεανικές ηλικίες 16-35 δώστε ιδιαίτερη σημασία στο διαδίκτυο και στις διαφημίσεις εντός ιστοσελίδων συναφούς αντικειμένου. Δημιουργείστε ελκυστικά πακέτα και προσφορές εφόσον απευθύνεστε σε ηλικιακές ομάδες που έχουν πληγεί ιδιαίτερα από την κρίση.
4. Επιχειρηματικό πλάνο
Δημιουργήστε ένα ρεαλιστικό business plan μέσα στο οποίο θα εμπεριέχονται τα έξοδα για τη λειτουργία της και τα αναμενόμενα έσοδα του πρώτου καιρού. Παρουσιάστε το προϊόν-υπηρεσία τους στόχους και τους σκοπούς της επιχείρησης σας. Την ομάδα-προσωπικό της επιχείρησης με τις ιδιαίτερες δεξιοτεχνίες τους. Την χρηματοδότηση, τον ανταγωνισμό, και την μελλοντική εξέλιξη της επιχείρηση σας.  Ένα πλήρες επιχειρηματικό πλάνο πρέπει να περιέχει τα εξής στοιχεία:
  • Συνοπτική παρουσίαση. Συντάσσεται τελευταία εκ των παρακάτω και παρουσιάζει περιεκτικά την επιχειρηματική ιδέα αλλά κυρίως τα χαρακτηριστικά της επιχείρησης που θα την καταστήσουν επιτυχημένη στην ανταγωνιστική αγορά.
  • Προϊόν. Τι θα πουλάτε; Περιγράψτε το. Ωστόσο, αποφύγετε να δημιουργήσετε μια περιγραφή/εγχειρίδιο οδηγιών για τους εργαζόμενους καθώς η υπερβολική λεπτομέρεια θα έχει αρνητικό αντίκτυπο για τους εξωτερικούς αποδέκτες του πλάνου.
  • Marketing. Ποιο κοινό στοχεύετε και ποια ανάγκη τους ικανοποιείτε; Είναι αναγκαίο προϊόν; Ποια αντιστοιχία κοινού – προϊόντος θα ακολουθήσετε (οριζόντια- κάθετη); Πώς σκοπεύετε να εισέλθετε στην αγορά; Ποια θα είναι τα κανάλια διανομής; Τι επικοινωνιακή στρατηγική θα ακολουθήσετε (προώθηση, δημόσιες σχέσεις, έντυπο υλικό, διαφήμιση). Συμπεριλάβατε μεγέθη και αριθμούς για να υπάρχει πλήρης εικόνα.
  • Επιχειρηματικό μοντέλο. Από πού θα προέρχονται τα χρήματα, ποιος θα σας πληρώνει, πόσο και πόσο συχνά.
  • Ομάδα. Παρουσιάστε την ομάδα και τους συμβούλους της επιχείρησης σας. Σημασία δεν έχει μόνο η καλή επιχειρηματική ιδέα αλλά και οι χαρισματικοί managers για να τη φέρουν εις πέρας. Τονίστε την προϋπηρεσία και τις επιτυχίες τους στο τομέα που θα δραστηριοποιηθείτε. Επίσης, καταγράψτε τον κορμό της επιχείρησης (ιδιοκτήτες-μέτοχοι-Δ.Σ) καθώς και τη νομική δομή της επιχείρησης.
  • Ανταγωνισμός. Ορίστε τον ανταγωνισμό σας και γιατί μπορεί να σας κερδίσει. Υπολογίστε το μερίδιο της αγοράς που μπορείτε να καταλάβετε και πόσο καιρό θα παραμένει διαθέσιμο, αξιολογείστε τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα της δικής σας επιχείρησης καθώς και των ανταγωνιστών.
  • Χρηματοδότηση. Πόσα χρήματα διαθέτετε; Πόσα ακόμα χρειάζεστε; Πώς θα τα χρησιμοποιήσετε; Είναι ελπιδοφόρα η επένδυση αυτών των χρημάτων; Καταστήστε ένα 5ετές σχέδιο αναγκών χρηματοδότησης και τη χρήση τους καθώς και ένα αόριστο μακροπρόθεσμο σχέδιο επίτευξης στόχων.
  • Διαχείριση. Περιγράψτε πως θα παραδώσετε το προϊόν σας, τι προβλήματα μπορεί να συναντήσετε και πως θα τα διαχειριστείτε.
  • Μέγεθος. Εξηγήστε πόσο στοχεύετε να αναπτυχθεί η επιχείρηση που σχεδιάζετε.
  • Εξέλιξη. Αν ήδη έχετε ξεκινήσει την επιχείρηση σας περιγράψτε τη μέχρι τώρα πρόοδο και τους επόμενους στόχους ανάπτυξης.
5. Χρηματοδότηση
Διερευνείστε τις πηγές και τους τρόπους χρηματοδότησης. Αν δεν έχετε κάποιο διαθέσιμο κεφάλαιο, μπορείτε να δημιουργήσετε συνεργασία με κάποιον/ους εταίρο/ους. Επίσης, θα άξιζε, παρά τις αντιξοότητες να ερευνήσετε και τις κρατικές επιχορηγήσεις. Τέλος, θα μπορούσατε να καταφύγετε στο “crowd-funding” μια νέα και δημοφιλή μέθοδο συγκέντρωσης κεφαλαίου μέσω ιστοσελίδων (Indiegogo, Kickstarter), όπου απλοί άνθρωποι επενδύουν κάποια ποσά σε επιχειρηματικές ιδέες με αντάλλαγμα συμβολικά πράγματα. Αυτή η μέθοδος δίνει μια μικρή ώθηση σε νέες, καινοτόμες επιχειρηματικές ιδέες, οι οποίες μπορούν δυνητικά να προσελκύσουν μεγάλο επιχειρηματικό κεφάλαιο σε περίπτωση επιτυχίας.
Όποια και να είναι η επιχειρηματική ιδέα που σχεδιάζετε να υλοποιήσετε, όπως σε κάθε νέο ξεκίνημα, έτσι και στην επιχείρηση σας ο δρόμος θα είναι μακρύς και ανηφορικός. Η επιμονή, η υπομονή και η πίστη σας στην επιχειρηματική προσπάθεια που ξεκινήσατε να κάνετε  σίγουρα θα σας ανταμείψει με την επιτυχία σας!

10 Πράγματα που πρέπει να ξέρεις προτού γίνεις επιχειρηματίας

Αν σκέφτεστε να στήσετε μια επιχείρηση, διαβάστε πρώτα αυτό.
του Γκόρντον Τρέντγκολντ
Το να δουλεύω ως αντιπρόεδρος για μια εταιρεία της λίστας Fortune 100 και να ηγούμαι των υπηρεσιών ΙΤ για 48.000 τελικούς χρήστες σε παγκόσμια κλίμακα ήταν ένα δύσκολο καθήκον – πολλές ώρες, μεγάλη πίεση, και δύσκολοι πελάτες.
Αλλά ακόμα κι έτσι, δεν ήταν τίποτα μπροστά στις δυσκολίες που αντιμετώπισα όταν ξεκίνησα τη δική μου επιχείρηση.
Ιδού, λοιπόν, 10 πράγματα που θα ήθελα να γνώριζα προτού γίνω επιχειρηματίας· θα με είχαν βοηθήσει να προετοιμαστώ κατάλληλα για τα κρίσιμα πρώτα χρόνια της επιχειρηματικής μου ζωής.
1. Μην δημιουργείς νέα προϊόντα, λύσε προβλήματα
42 τοις εκατό των παρουσιάσεων νέων προϊόντων αποτυγχάνουν επειδή δεν υπάρχει καμία ανάγκη για τα προϊόντα αυτά. Με άλλα λόγια, κανένας δεν τα θέλει. Άρα, αντί να προσπαθείτε να αναπτύξετε νέα και εξαιρετικά προϊόντα, αναζητήστε προβλήματα προς επίλυση. Όπου υπάρχει ένα πρόβλημα, υπάρχει και ανάγκη.
2. Μην περιμένεις ότι θα πετύχεις σε μια νύχτα
Ακόμα κι εκείνες οι εταιρείες που θεωρούνται ότι έγιναν ταχύτερα επιτυχημένες, όπως η Amazon και η Yahoo, χρειάστηκαν τουλάχιστον τρία χρόνια για να φτάσουν εκεί, και η πλειοψηφία των εταιρειών χρειάζονται έως και 10 χρόνια για να καθιερωθούν. Άρα, αν ο στόχος σας είναι να φτιάξετε την επόμενη νεοφυή επιχείρηση του ενός δισεκατομμυρίου, προετοιμαστείτε για μια μακρά πορεία.
3. Εστίασε στα δυνατά σου σημεία
Η επιτυχία σας θα προέλθει από τα δυνατά σας σημεία, άρα φροντίστε το μεγαλύτερο μέρος του χρόνου σας να είναι εστιασμένο εκεί. Όλοι έχουμε αδυναμίες, αλλά το καλύτερο που έχετε να κάνετε είναι να βρείτε κάποιον άλλον να ασχοληθεί με ό,τι δεν μπορείτε εσείς. Η εστίαση στα αδύνατα σημεία δεν συνιστά καλή χρήση του χρόνου σας.
4. Φτιάξε τη σωστή ομάδα γύρω σου
Δεν μπορούμε να κάνουμε τα πάντα μόνοι μας· χρειαζόμαστε βοήθεια, αλλά πρέπει να βεβαιωθούμε ότι είναι η σωστή βοήθεια. 29 τοις εκατό των νεοφυών επιχειρήσεων αποτυγχάνουν επειδή είχαν τη λάθος ομάδα. Προσδιορίστε σωστά την ομάδα που χρειάζεστε και στη συνέχεια προσλάβετε τους καλύτερους που μπορείτε να βρείτε.
5. Αν πρόκειται να αποτύχεις, καν’ το γρήγορα
Η αποτυχία είναι μέρος της όλης διαδικασίας, και καλό θα ήταν να την αναμένετε. Η καλύτερη προσέγγιση προς την αποτυχία είναι να αποτύχετε γρήγορα, να προσαρμοστείτε, και να προσπαθήσετε ξανά. Ένα απ’ τα χειρότερα πράγματα που μπορείτε να κάνετε είναι να αποτύχετε αργά και βασανιστικά, ελπίζοντας ότι θα φτιάξουν τα πράγματα.
6. Κατανόησε την πρόταση αξίας σου
Αν δεν κατανοείτε την πρόταση αξίας σας, δυσκολεύετε τους άλλους που θα μπορούσαν δυνητικά να αγοράσουν από σας επειδή δεν γνωρίζουν τι ακριβώς πουλάτε. Όσο πιο απλή και σαφής είναι η αιτία για την οποία θα πρέπει κάποιος να αγοράσει από σας, τόσο ευκολότερο θα είναι για τους άλλους να αποφασίσουν ότι χρειάζονται τις υπηρεσίες σας.
7. Μάθε τον πελάτη σου
Μου προκαλεί εντύπωση πόσοι επιχειρηματίες δυσκολεύονται να ορίσουν τον ιδεατό τους πελάτη. Αν δεν ξέρετε την απάντηση σ’ αυτή την απλή ερώτηση, τότε είναι πρακτικά αδύνατο το μάρκετινγκ για την επιχείρησή σας. Όσο λεπτομερέστερα ορίσετε τον πελάτη σας, τόσο πιο στοχευμένη θα είναι η προώθησή σας, κάτι που θα οδηγήσει σε περισσότερες πωλήσεις.
8. Δεν είναι όλοι οι πελάτες κατάλληλοι για σένα
Μπορεί «ο πελάτης να έχει πάντα δίκιο» αλλά «δεν είναι κάθε πελάτης ο σωστός πελάτης». Δεν θα πρέπει να φοβάστε να απορρίψετε πελάτες όταν η προσπάθεια που απαιτείται είναι μεγαλύτερη από τα οφέλη. Όμως ακριβώς υπάρχουν κακά προϊόντα και εταιρείες, υπάρχουν και κακοί πελάτες, και καλό θα ήταν να μάθετε ότι είναι ΟΚ να τους αφήσετε να φύγουν και να εστιάσετε στην εύρεση των κατάλληλων πελατών.
9. Μάθε απ’ τα λάθη των άλλων
Τα λάθη είναι εξαιρετικές ευκαιρίες για μάθηση, αλλά δεν χρειάζεται να κάνουμε όλα τα λάθη ώστε να διδαχθούμε απ’ αυτά. Ογδόντα τοις εκατό των startup αποτυγχάνουν, και άρα προσπαθήστε να μελετήσετε τι τις ανάγκασε να αποτύχουν. Φροντίστε να μην πέσετε στις ίδιες παγίδες – θα γλιτώσετε χρόνο, χρήμα, και φθορά.
10. Δεν υπάρχει τίποτα δίχως πωλήσεις
Οι πωλήσεις είναι σαν το οξυγόνο – χωρίς αυτό, πεθαίνουμε. Είναι πολύ εύκολο να απορροφηθείτε απ’ τον σχεδιασμό προϊόντος, το μάρκετινγκ, τον σχεδιασμό, τις προσλήψεις, το εμπορικό σήμα, κλπ. Πάντα όμως πρέπει να θυμόμαστε ότι βρισκόμαστε στην αγορά για να βγάλουμε λεφτά, και για να συμβεί αυτό χρειαζόμαστε πωλήσεις. Οι επιχειρήσεις δεν αναπτύσσονται απλά επειδή έχουμε θαυμάσιες ιδέες, προϊόντα ή υπηρεσίες.

Πηγή: Fortune.com


Start-up επιχείρηση

H Start-up είναι μια «προσωρινή» επιχείρηση, η οποία συγκροτείται με επίκεντρο μια πρωτότυπη ιδανική καινοτόμο επιχειρηματική ιδέα, προκειμένου να δημιουργήσει, να εξελίξει και να επαληθεύσει ένα επιχειρηματικό μοντέλο, που θα αποτελέσει την κινητήρια δύναμη της για τη γρήγορη ανάπτυξη και το μετασχηματισμό της σε βιώσιμη, κερδοφόρα εταιρεία.
Το χαρακτηριστικό μιας startup είναι να υλοποιήσει μια «καινοτόμο» ιδέα. Μια startup επιχείρηση έχει ως εργαλείο ανάπτυξης την δημιουργία νέων εφαρμογών στο διαδίκτυο. Στόχος και σκοπός της, είναι, μετά τα πρώτα στάδια λειτουργίας η γρήγορη ανάπτυξη της. Η ιδέα, π.χ. να ξεκινήσει κάποιος ένα «καφέ» η μια «αγροτική εκμετάλλευση» για να χαρακτηριστεί ως startup εταιρία πρέπει να σκοπεύει να λανσάρει ένα καινοτόμο προϊόν, μεταποίησης ή τρόπο παρασκευής, διάθεσης κλπ. Όταν η ιδέα αποβλέπει σε μια απλή επιχειρηματική εφαρμογή, τότε, είναι μια ακόμη starter επιχείρηση που σχεδιάζει σε παλαιά δεδομένα και αποβλέπει στους συγκεκριμένους παλαιούς πελάτες. Ακόμα όμως και μια starter εταιρία πρέπει να σχεδιάσει από το μηδέν τη στρατηγική της και να εντοπίσει πως θα προσελκύσει παλαιούς και νέους πελάτες. Με αυτή την προσέγγιση η starter εταιρία εξελίσσεται γίνεται βιώσιμη ανταγωνιστική και κερδοφόρα.
Οι κύριες φάσεις μιας startup είναι πέντε:
Η ΙΔΕΑ: Η Επιχειρηματική Ομάδα ή ο Επιχειρηματίας, αν πρόκειται για μονοπρόσωπη εταιρία, ερευνά κατά πόσον η ιδέα μπορεί να σταθεί και να μετατραπεί σε βιώσιμη επιχείρηση. Με την έρευνα αγοράς και το μάρκετινγκ θα προσπαθήσει  να δημιουργήσει ένα βιώσιμο, κερδοφόρο και καινοτόμο επιχειρηματικό μοντέλο.
Η ιδέα πρέπει να είναι σαφής, συγκεκριμένη, κοστολογημένη και να είναι γρήγορα υλοποιήσιμη. Η έρευνα μάρκετινγκ θα απαντήσει στα ερωτήματα κατά πόσο η ιδέα είναι καινοτόμα ή αν υπάρχουν παρόμοιες που ήδη ευρίσκονται σε εφαρμογή και τι το διαφορετικό θα προσφέρει η εταιρία στους πελάτες της, ώστε να την προτιμήσουν. Στο στάδιο αυτό η δομή της οργάνωσης, οι δεξιότητες που θα χρειαστούν και οι ισορροπίες μεταξύ των μελών είναι ακόμη ασαφείς και δεν υπάρχουν δεσμεύσεις.
TO ANTIKEIMENO (CONCEPT): Στο επόμενο στάδιο δημιουργείται το Όραμα της εταιρίας, δηλαδή το τι θέλει να πετύχει η εταιρία υλοποιώντας την ιδέα της και στη συνέχεια χαράσσεται η Στρατηγική και ο «Οδικός χάρτης» (road map) για το πώς θα επιτευχθεί το όραμα.
Το Όραμα πρέπει και αυτό με τη σειρά του να είναι σαφές, ολιγόλογο και να δείχνει το που θέλει η εταιρία να ευρίσκεται στα επόμενα 3-4 χρόνια. Πρέπει να επιδιώκει συνθήκες (stretching), που σήμερα δεν υπάρχουν ακόμα στην εταιρία, αλλά που θα είναι υλοποιήσιμες μεσοπρόθεσμα. Η Στρατηγική παραθέτει τις δράσεις και ενέργειες που θα γίνουν και τη χρονική τους σειρά. Θέτει μετρήσιμους στόχους για να μπορούν αυτοί να συγκρίνονται με τις πραγματικές αποδόσεις και να λαμβάνονται τα αντίστοιχα διορθωτικά μέτρα.
Στη συνέχεια γίνεται διερεύνηση αποδοχής ιδέας και του Επιχειρηματικού Μοντέλου, μέσω έρευνας αγοράς. Η έρευνα πρέπει να σχεδιαστεί προσεκτικά διότι αλλιώς τα ευρήματα θα είναι αναξιόπιστα. Επίσης, καλό είναι στη φάση αυτή να μπορεί να παρουσιάζεται ένα «πρωτότυπο» του προϊόντος ή της ιδέας που θα πωλείται, ώστε οι ερωτώμενοι να έχουν σαφή γνώση για το πως θα μοιάζει το τελικό προϊόν. Ο σχετικός όρος ονομάζεται MVP (Most viable product) και αν σε αυτή τη φάση δεν είναι εφικτή η παρουσίαση του πρωτοτύπου, θα πρέπει να είναι σε μορφή «concept». Έτσι π.χ. αν πρόκειται για μια ηλεκτρονική εφαρμογή θα πρέπει να δίνεται μια καλή εικόνα με το πως θα είναι οι σελίδες και πως θα λειτουργούν στο τελικό στάδιο.
Με τα μέχρι τώρα δεδομένα γίνεται περαιτέρω διερεύνηση παραδοχών και υποθέσεων και σχηματίζεται σαφέστερη εικόνα των σχέσεων των συνεταίρων και των συνεργατών, καθώς και των αρμοδιοτήτων τους.
ΕΜΒΑΘΥΝΣΗ, ΕΡΕΥΝΑ, ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ: Η Έρευνα συνεχίζεται μέχρι να επιτευχθεί και να επιβεβαιωθεί η ταύτιση προτεινόμενης αξίας και κάλυψης ανάγκης της αγοράς (Product/ Market Fit) και η λειτουργικότητα του Επιχειρηματικού Μοντέλου (Model/ Market Fit). Εάν κριθεί αναγκαίο γίνονται αλλαγές ή μετατροπές (Pivoting).
Η ομάδα έχει τώρα όλα τα αναγκαία στοιχεία ώστε να σχεδιάσει τον Επιχειρηματικό της Καμβά (Business Model Canvas), το χρηστικό αυτό εργαλείο που θα της επιτρέψει να σχηματίσει σαφή εικόνα από το Α μέχρι το Ω για το πώς θα λειτουργήσει η εταιρία.
ΛΑΝΣΑΡΙΣΜΑ: Έχοντας πεισθεί για τη βιωσιμότητα της ιδέας και με βάση τον Επιχειρηματικό Καμβά που έχει επεξεργασθεί μέχρι την τελευταία στιγμή με τα νεότερα δεδομένα, συντάσσεται το Επιχειρηματικό Σχέδιο (Business Plan). Με αυτό σαν οδηγό μπορεί πλέον η Διοικητική Ομάδα (ή ο μόνος επιχειρηματίας) να ετοιμάσει το Καταστατικό της εταιρίας και να αρχίσει την υλοποίηση των σταδίων (road map), όπως προβλέπονται στο Επιχειρηματικό Σχέδιο.
Σε αυτή τη φάση επιδιώκεται και η προσέλκυση κεφαλαίων.
ΕΔΡΑΙΩΣΗ, ΑΝΑΠΤΥΞΗ: Η επιχειρηματική προσπάθεια έχει ξεκινήσει, υπάρχει μία λογική βάση πελατών και επιδιώκεται περαιτέρω εδραίωση και ανάπτυξη βάσει Επιχειρηματικού Σχεδίου, βασισμένου στο Επιχειρηματικό Μοντέλο.
Συμφωνούνται οι περαιτέρω μεσοπρόθεσμοι στόχοι και με βάση την επίδοση και τις προοπτικές της εταιρίας επιδιώκεται προσέλκυση πρόσθετων κεφαλαίων.