Η
οικονομική και θεσμική δύναμη της διαφήμισης εκτείνεται στη συνολική κίνηση της
κοινωνίας στους κοινωνικούς και οικονομικούς θεσμούς, στο ύφος και στις αξίες
της λαϊκής κουλτούρας και της τέχνης.
Η
διαφήμιση ενεργεί και αλληλεπιδρά σε άλλες μορφές επικοινωνίας τη λογοτεχνία,
την τέχνη, ακόμα και στην ίδια την γλώσσα. Η επίδραση αυτή της διαφήμισης έχει
ως αποτέλεσμα να επιδρά στις κεντρικές αξίες της καταναλωτικής κοινωνίας όπως
την επιδεικτική κατανάλωση, τον πλούτο, ελκυστικότητα και σεξουαλική δύναμη,
ατομικός και ομαδικός ανταγωνισμός κ.τ.λ..
Μέτρηση της αποτελεσματικότητας
Στην διαμόρφωση του τελικού αποτελέσματος παίζει ρόλο πολλοί παράγοντες και ιδιαίτερα η ταυτόχρονη επίδραση και η πολυπλοκότητα της διαφήμισης. Το στοχευόμενο ακροατήριο, η προσέγγιση σχεδιασμού και ανάπτυξης της διαφήμισης, ο επιτυχημένος σχεδιασμός και η επιλογή των μέσων προώθησής της.
Μέτρηση της αποτελεσματικότητας
Στην διαμόρφωση του τελικού αποτελέσματος παίζει ρόλο πολλοί παράγοντες και ιδιαίτερα η ταυτόχρονη επίδραση και η πολυπλοκότητα της διαφήμισης. Το στοχευόμενο ακροατήριο, η προσέγγιση σχεδιασμού και ανάπτυξης της διαφήμισης, ο επιτυχημένος σχεδιασμός και η επιλογή των μέσων προώθησής της.
Η μέτρηση της αποτελεσματικότητας της διαφήμισης παρουσιάζει μεγάλες
δυσχέρειες και τα συμπεράσματα που προκύπτουν παρουσιάζουν την πραγματικότητα
μόνο κατά προσέγγιση. Για να μετρήσουμε την αποτελεσματικότητα της διαφήμισης
πρέπει να διαπιστώσουμε τον βαθμό διεισδύσεως του διαφημιστικού μηνύματος μέσα
στον στόχο στον οποίο σκόπευε εκείνος που στέλνει το μήνυμα. Τα 4P (Προϊόν
(Product), Τιμή(Price), Προώθηση(Promotion), Διανομή(Place)) ως τεχνική του
μάρκετινγκ είναι το μείγμα αυτό που έχει αποδείξει ότι μπορεί να κάνει μια
Διαφήμιση αποτελεσματική.