==► WordPress 5.0 : Τι είναι ο Gutenberg editor;  ==► Το πρώτο Θεατροπαιδαγωγικό Πρόγραμμα Επιχειρηματικότητας στο Κατάστημα Κράτησης Ναυπλίου  ==► TIPS Διαφημιστικής Καμπάνιας  ==► Οργάνωση και Διοίκηση των Επιχειρήσεων  ==► Διαδικασία της επικοινωνίας  ==► Έρευνα Αγοράς Marketeers  ==► Online Marketing στην Εκπαίδευση  ==► Αύξησε τον τζίρο σου στην Black Friday  ==► Διαφημιστικοί Στόχοι  ==► Προτεινόμενο Website Υπηρεσιών Ομορφιάς  ==► 7 TIPS Google Adwords - Συμβουλές Google Adwords  ==► Η συμβολή της εφαρμογής των Συστημάτων Διαχείρισης Ποιότητας (ΙSO 9001:2008) στην αποτελεσματική οργάνωση και διοίκηση των Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων (ΜΜΕ)  ==► Ευρωπαϊκό Μοντέλο Διοίκησης Ολικής Ποιότητας ή Ευρωπαϊκό Μοντέλο Διοικητικής Αριστείας  ==► Οι σύγχρονες Αρχές Διοίκησης των Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων (ΜΜΕ) με έμφαση στη Διοίκηση Ολικής Ποιότητας  ==► ΤΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ (BUSINESS PLAN)  ==► Οδηγός Επιτυχίας Marketing Plan στα Social Media 2018  ==► Ποιοι είναι οι κατάλληλοι likers στην εταιρική μας σελίδα στο Facebook;  ==► Λεξικό ορολογίας SEO  ==► Google AdWords Ad Extensions: Πλήρης Οδηγός  ==► Τι Είναι το Facebook Pixel και Πώς να το Εγκαταστήσουμε  ==► Δημόσιες Σχέσεις: «ΚΑΛΗ ΑΠΟΔΟΣΗ ΠΟΥ ΕΚΤΙΜΑΤΑΙ ΔΗΜΟΣΙΑ».  ==► MARKETING PLAN  ==► influencer marketing  ==► Οι κανόνες της ΕΕ για την προστασία των δεδομένων σε φυσικά πρόσωπα το 2018  ==► Πλεονεκτήματα ίδρυσης ΙΚΕ «Ιδιωτική Κεφαλαιουχική Εταιρεία»    By Web Developer Desinger

Παρασκευή 25 Νοεμβρίου 2016

Λόγοι που επιβάλλουν την Έρευνα Μάρκετινγκ

Λόγοι που επιβάλλουν την Έρευνα Μάρκετινγκ
Στο σύγχρονο Μάρκετινγκ η άμεση εφαρμογή έρευνας αγοράς είναι πρώτης προτεραιότητας υπηρεσία που εκτελεί ο Μάρκετερ.
Τα προϊόντα και οι υπηρεσίες ικανοποιούν πάντα τις ανάγκες της αγοράς ή ενός τμήματός αυτής. Οι κατασκευαστές-παραγωγοί θα πρέπει πρώτα να εντοπίσουν αυτές τις ανάγκες. Ο Μάρκετερ με την υπηρεσία της έρευνας αγοράς αναζητά και εντοπίζει τα κίνητρά, τις ανάγκες και τις επιθυμίες των καταναλωτών.
Εκτός όμως από τους γενικούς  λόγους, που επιβάλουν την έρευνα αγοράς, υπάρχουν και οι ειδικοί:
  • Η ανάπτυξη των μεθόδων για μαζικές αγορές. Το κενό επικοινωνίας μεταξύ κατασκευαστή-παραγωγού και της αγοράς, δημιούργησε την  ανάγκη να γνωρίσει και να στοχεύσει την αγορά καλύτερα. Αυτή την υπηρεσία της απευθείας επικοινωνίας την προσφέρει η Έρευνα Μάρκετινγκ.
  • Η μαζική παραγωγή και διάθεση προϊόντων-υπηρεσιών στην αγορά οφείλεται στην Έρευνα Μάρκετινγκ. Ο Μάρκετερ με τα δειγματοληπτικά αποτελέσματα της έρευνας ανακάλυψε και υπολόγισε τις ανάγκες, τις επιθυμίες και τις προτιμήσεις των καταναλωτών. Αποτέλεσμα της έρευνας Μάρκετινγκ ήταν η επιτυχής, μαζική παραγωγή και τυποποίηση προϊόντων-υπηρεσιών, από τους κατασκευαστές-παραγωγούς, στην διάθεση των καταναλωτών.
  • Το  σήμα στα προϊόντα-υπηρεσίες και το brund name της εταιρείας έχει σημασία για τον επιχειρηματία και την επιχείρηση. Ο κατασκευαστής-παραγωγός με το σήμα ξεχωρίζει τα προϊόντα του από τα άλλα όμοια που κυκλοφορούν στην αγορά. Όταν η επιχείρηση επιβληθεί στη αγορά με το σήμα της, τότες, έχει την δυνατότητα να επιβάλει και την δική της τιμολογιακή πολιτική, να αυξήσει, να μειώσει ή να διατηρήσει τις τιμές  των  προϊόντων-υπηρεσιών του σταθερές. Αλλά εάν όμως την στιγμή εκείνη που το σήμα επικρατήσει στην αγορά δημιουργηθεί κάποιο λάθος τότες το κόστος θα είναι μεγαλύτερο για την επιχείρηση, γιατί ο καταναλωτής αναγνωρίζει και θυμάται το σήμα των προϊόντων-υπηρεσιών. Αυτό είναι σημαντικός λόγος πριν κάνουν οποιεσδήποτε ενέργειες να προβαίνουν πρώτα σε έρευνα αγοράς για την αποφυγή λαθών.
  • Η καταναλωτές αυξάνονται συνεχώς και ο αριθμός των πιθανών καταναλωτών να είναι άγνωστος στον κατασκευαστή-παραγωγό. Με την έρευνα Μάρκετινγκ εντοπίζονται οι πιθανοί καταναλωτές, στοχεύονται από τον Μάρκετερ και τους προωθεί τα  προϊόντα-υπηρεσίες της επιχείρησης.
  • Με την έρευνα Μάρκετινγκ αναζητούνται τρόποι για την μείωση του κόστους διάθεσης των προϊόντων-υπηρεσιών. Όταν η μονάδα κόστους στην μαζική παραγωγή έχει μειωθεί, τότες, η μονάδα κόστους στην διάθεση των προϊόντων-υπηρεσιών θα έχει αυξηθεί, ισχύει και το αντίστροφο.   

SEO - Search Engine Optimization

SEO - Search Engine Optimization
Το SEO είναι το αρκτικόλεξο των λέξεων «Search Engine Optimization» και αφορά τη Βελτιστοποίηση μίας ιστοσελίδας για την ανεύρεση της από τις Μηχανές Αναζήτησης. Το SEO χρησιμοποιείται από τους Web developer και γενικά τους επαγγελματίες που ασχολούνται με τη σχεδίαση και την κατασκευή των site, με σκοπό να ανεβάσουν το ranking τους στις μηχανές αναζήτησης (Google, Yahoo, Bing κ.α.) και τελικά να αυξήσουν τους επισκέπτες τους.
Πολλοί πιστεύουν ότι το SEO και γενικά η προώθηση ενός site και έχει να κάνει με τη σωστή επιλογή keywords, τη μελέτη των ανταγωνιστικών site και της αγοράς γενικότερα, και ολοκληρώνεται με μία καλή καμπάνια Google Adwords. Αν και αυτά μπορεί να αποτελούν στοιχεία ενός SEO, η τοποθέτηση ενός site στην πρώτη σελίδα των μηχανών αναζήτησης δεν είναι τόσο απλή υπόθεση.
Όταν αναφερόμαστε στο SEO ενός site, αυτό που ουσιαστικά μας ενδιαφέρει είναι το site μας να είναι αναγνώσιμο από τις μηχανές αναζήτησης, να μπορούν δηλαδή οι μηχανές αναζήτησης να βρουν το site μας και τα περιεχόμενα του. Παρακάτω παρατίθενται κάποιες βασικές συμβουλές προς αυτή την κατεύθυνση.
Περιεχόμενα σε HTML μορφή
Αυτό που οι μηχανές αναζήτησης βλέπουν σε ένα site είναι ο HTML κώδικας. Εικόνες, Flash αρχεία ή Applets και γενικά ότι δεν είναι σε μορφή κειμένου δεν είναι αναγνώσιμα από τις μηχανές αναζήτησης. Μπορεί ένα site που είναι φτιαγμένο εξ’ ολοκλήρου από Flash να είναι εντυπωσιακό, πρωτότυπο και να μαγνητίζει το μάτι του επισκέπτη, αλλά οι μηχανές αναζήτησης δεν πρόκειται να δουν ποτέ τα περιεχόμενα του και τις συνδέσεις του. Και αυτό για εσάς μπορεί να σημαίνει λιγότερους επισκέπτες. Αυτό βέβαια δε σημαίνει ότι ένα site θα πρέπει να αποτελείται μόνο από κείμενα. Το web design πλέον έχει αναπτυχτεί τόσο που οι χρήστες του Internet έχουν γίνει πολύ απαιτητικοί και δεν αρκούνται μόνο στην πληροφορία, τους ενδιαφέρει και το λειτουργικό αλλά και το εικαστικό κομμάτι ενός site. Οι εικόνες ενός site καλό είναι να συνοδεύονται από κάποια περιγραφή σε text μορφή κάνοντας χρήση των «alt attributes» ή θα μπορούσατε ακόμα και να εμφανίζονται μέσω css ως αντικατάσταση του κειμένου. Τα Flash αρχεία ή οποιαδήποτε αρχεία video ή ήχου θα μπορούσαν να συνοδεύονται από ένα κείμενο ως περιγραφή.
Η δομή των link να είναι Crawlable
Αυτό που κάνουν οι μηχανές αναζήτησης είναι να κάνουν crawl τα site που βρίσκουν, δηλαδή να ψάχνουν τα περιεχόμενα των σελίδων, να βρίσκουν τα link που περιέχουν οι σελίδες αυτές, να πηγαίνουν μετά σε νέες σελίδες μέσω αυτών των link και να πλοηγούνται με αυτόν τον τρόπο σε όλες τις σελίδες ενός site. Τα link λοιπόν ενός site πρέπει να είναι αναγνώσιμα από τις μηχανές αναζητήσεις. 
Κάποια κοινά λάθη είναι τα παρακάτω:
«Link» κρυμμένα σε form tags
Τέτοια «link» θα μπορούσαν για παράδειγμα να είναι η μετάβαση σε μία νέα σελίδα μέσω ενός drop down μενού μέσα σε ένα form tag. Οι search spiders όμως δεν πρόκειται να πατήσουν κανένα submit κουμπί για να μεταβούν στη νέα σελίδα και ένα τέτοιο link δεν θα είναι αναγνωρίσιμο από τους spiders των μηχανών αναζήτησης. Επίσης τέτοια link είναι και αυτά που παρουσιάζονται μετά από search, όπως για παράδειγμα τα link που παρουσιάζονται μετά από μία αναζήτηση σε ένα site που έχει πολλά προϊόντα. Παρόλο που η αναζήτηση σε ένα τέτοιο site είναι απαραίτητη, θα μπορούν για παράδειγμα οι κατηγορίες των προϊόντων ή ακόμα και κάποια προϊόντα, με τη λογική ότι είναι τα πιο δημοφιλή ή τα πιο οικονομικά να παρουσιάζονται σε μορφή HMTL link.
«Link» σε μη προσπελάσιμα Javascript
Όταν χρησιμοποιείτε javascript για link, π.χ. σε κάποιο μενού, θα πρέπει να είστε σίγουροι ότι τα link εμφανίζονται ως HTML link και δεν ενεργοποιούνται με javascript εντολές, για να είναι αναγνωρίσιμα από τους spiders.
«Link» σε frames ή iframes
Τα link σε frames ή iframes μπορούν να γίνουν crawl, όμως μπορούν να δημιουργήσουν θέματα δομής όσον αφορά την οργάνωση και το «following» των μηχανών. Φανταστείτε για παράδειγμα να εμφανίζεται στις μηχανές αναζήτησης ως αποτέλεσμα μίας αναζήτησης ένα iframe του site σας, o επισκέπτης σας θα δει μόνο το περιεχόμενο του iframe και όχι τη σελίδα θα που θέλατε. Καλό είναι γενικά να αποφεύγονται.
«Link» μέσα σε flash, applet ή άλλα plug-ins
Link που βρίσκονται σε flash για τις μηχανές αναζήτησης είναι αόρατα. Γι’ αυτό καλό είναι το flash να μην χρησιμοποιείται για μενού πλοήγησης. Σελίδες με πάρα πολλά link Είναι χρήσιμο να γνωρίζει κανείς ότι οι μηχανές αναζήτησης έχουν την τάση να κάνουν crawl μέχρι έναν αριθμό link σε κάθε σελίδα και ο αριθμός αυτός κυμαίνεται γύρω στα 100 link.
Χρήση των Keyword
Τα keyword (λέξεις κλειδιά) είναι αυτά που χρησιμοποιούνται από τους χρήστες για να κάνουν αναζήτηση στο Internet. Αυτό σημαίνει ότι οι κατάλληλες λέξεις – keyword που συνδέονται με το περιεχόμενο των σελίδων σας είναι μία σοβαρή υπόθεση. Οι μηχανές αναζήτησης ψάχνουν τα keyword που αναζητούνται στα διάφορα site όπου υπάρχουν, αλλά δεν μένουν μόνο στην ύπαρξη τους, σημαντικό είναι και ο τρόπος που χρησιμοποιούνται στις σελίδες των site, ώστε τα αποτελέσματα της αναζήτησης να είναι όσο το δυνατόν πιο σχετικά με την ερώτηση της αναζήτησης.
Επομένως ένας τρόπος για να βελτιώσει κάποιος το ranking του είναι να κάνει χρήση των keyword στους τίτλους των σελίδων, στα URL, στα κείμενα καθώς και στα meta data. 
Μπορείτε να ακολουθήσετε τις παρακάτω συμβουλές για τη χρήση ενός κυρίαρχου keyword:
Χρησιμοποιήστε το τουλάχιστον μία φορά στο «Title» της σελίδας, φροντίζοντας όμως ο τίτλος να είναι εύηχος και φυσικά να βγάζει νόημα.
Βάλτε το σε h1 Header tag
Χρησιμοποιήστε το στο κείμενο της σελίδα σας τουλάχιστον 2 – 3 φορές.
Κάντε το bold.
Όπου μπορείτε βάλτε το στο alt των εικόνων. Βοηθάει και στην αναζήτηση των εικόνων.
Μπορείτε να το βάλετε στο URL.
Βάλτε το στο meta description tag.
Meta Tags
Title Tags
Ο τίτλος είναι πολύ σημαντικός, ίσως ο πιο σημαντικός από όλα τα meta tag, τόσο για τις μηχανές αναζήτησης όσο και για την προσέλκυση των επισκεπτών στο site σας μετά τα αποτελέσματα της αναζήτησης. Μην σκέφτεστε μόνο «keyword» και «μηχανές αναζήτησης». Σκεφτείτε σαν επισκέπτης! Θα πατούσατε ένα link βλέποντας τον τίτλο της σελίδα σας? Αν ναι, τότε γιατί να μην το κάνουν και οι πιθανοί επισκέπτες σας, αν πάλι όχι τότε σίγουρα κάτι πρέπει να αλλάξετε. Προσπαθήστε το μήκος του τίτλου να μην υπερβαίνει τους 70 χαρακτήρες και το κύριο keyword να είναι όσο το δυνατόν πιο κοντά στην αρχή του τίτλου.
Meta Robots
Τα meta Robots tag μπορούν να ελέγξουν τη δραστηριότητα των spider των μηχανών αναζήτησης. Παρακάτω φαίνονται κάποια παραδείγματα:
Index/NoIndex: λέει στις μηχανές εάν η σελίδα πρέπει να γίνει crawl ή όχι
Follow/NoFollow: λέει στις μηχανές εάν τα link στη συγκεκριμένη σελίδα πρέπει να γίνουν crawl ή όχι.
Noarchive: λέει στις μηχανές να μην αποθηκεύσουν ένα cached αντίγραφο της σελίδας
Meta Description
Το meta description ουσιαστικά είναι μία μικρή περιγραφή του περιεχομένου της σελίδας. Μπορεί στην αναζήτηση το description να μην παίζει μεγάλο ρόλο, όμως βοηθάει στην προσέλκυση των clicks μετά την αναζήτηση, αφού το κείμενο αυτό εμφανίζεται ακριβώς κάτω από τον τίτλο. Το κείμενο αυτό καλό είναι να μην έχει μεγαλύτερο μήκος από 160 χαρακτήρες αφού συνήθως οι μηχανές αναζήτησης δεν παρουσιάζουν μεγαλύτερο κείμενο από αυτό των 160 χαρακτήρων και φυσικά να περιγράφει το περιεχόμενο της σελίδας σας όσο το δυνατόν καλύτερα. Να έχετε πάντα στη σκέψη σας ότι σημασία δεν έχει μόνο να έρχονται επισκέψεις στο site σας, αλλά αυτοί οι επισκέπτες να μένουν στο site σας, να διαβάζουν το περιεχόμενο του, να μαθαίνουν το site σας και εάν το site σας αφορά μία επιχείρηση αυτοί οι επισκέπτες να γίνονται και πελάτες σας.
Meta Keywords
Τα meta keywords δεν παίζουν πλέον τόσο σημαντικό ρόλο όσο έπαιζαν παλιότερα, παρόλα αυτά καλό είναι να χρησιμοποιούνται.
URLs
To URL (Uniform Resource Locator) μίας σελίδας είναι ιδιαίτερα σημαντικό για τις μηχανές αναζήτησης. Καλό είναι να περιέχουν κατάλληλες λέξεις κλειδιά (keywords) που εκφράζουν το περιεχόμενο της σελίδα σας. Για παράδειγμα μία σελίδα ενός site που αναφέρεται σε υπηρεσίες κατασκευής ιστοσελίδων θα μπορούσε το URL της να είναι http://www.domain.com/web-design ή http://www.domain.com/web-development. Δώστε έμφαση στο URL, μην υπερβάλλετε όμως δίνοντας μεγάλα ονόματα. Το URL πρέπει να είναι μικρό και να είναι εύκολο να γίνει copy / paste σε ένα email ή ένα blog. Εάν έχει ένα site με μεγάλο βάθος link κατηγοριοποιείστε τις σελίδες σας δίνοντας ονόματα που σημαίνουν κάτι και βοηθούν τον επισκέπτη. Για παράδειγμα, εάν ένα site έχει πολλές κατηγορίες και πολλά προϊόντα, ένα URL της μορφής http://www.domain.com/books/classics/ntostogiefski είναι πολύ καλύτερο από ένα της μορφής http://www.domain.com/cat/subcat/auth=46. Χρησιμοποιείται την παύλα «-» για να διαχωρίσετε τις λέξεις. Δεν χρησιμοποιούν όλες οι μηχανές αναζήτησης το underscore «_» ή το «+» για να διαχωρίζουν τις λέξεις. Γενικά, το καλό στήσιμο ενός site από πλευράς SEO είναι πολύ σημαντικό, όμως πολλές φορές δεν είναι αρκετό από μόνο του. Παράγοντες όπως, το «link building» δηλαδή άλλα site να περιέχουν link προς το δικό σας site, η χρήση των social media, η διαφήμιση κ.α. είναι επίσης πολύ σημαντικοί. Τέλος μην ξεχνάμε τον κυριότερο παράγοντα, τόσο για να αυξηθεί το ranking όσο και για να αυξηθούν αλλά και να διατηρηθούν οι επισκέπτες ενός site, το ίδιο το περιεχόμενο ενός site. Εάν το περιεχόμενο ενός site δεν κερδίζει το ενδιαφέρον των επισκεπτών, τότε οι επισκέπτες σας δεν θα διαθέτουν πολύ χρόνο στις σελίδες σας, δεν θα το ξαναπατούν στα αποτελέσματα αναζητήσεων, δεν θα το προτείνουν, δε θα το διαδίδουν μέσω των social media ή με τη λογική του «link building» ακόμα και η διαφήμιση σας μπορεί να μην έχει αποτελέσματα αφού οι επισκέπτες θα μπαίνουν αλλά δε θα μένουν στο site σας.
Information Technology Engineer - Developer

Κοστολόγηση

Κοστολόγηση
Η έννοια του Κόστους είναι το σύνολο των πάσης φύσεως και μορφής οικονομικών θυσιών οι οποίες απαιτούνται για να παραχθεί ένα προϊόν ή μια υπηρεσία-κάτω από τις δεδομένες τεχνικοοικονομικές συνθήκες- και να πάρει ορισμένη μορφή ή ιδιότητες καθώς και θέση στο χώρο ή στο χρόνο».
Κόστος είναι η αξία των οικονομικών μέσων που χρησιμοποιούνται για να παραχθεί το κοστολογούμενο προϊόν. Για υπάρχει κόστος, πρέπει να υπάρχουν προϊόντα ή εμπορεύματα ή υπηρεσίες που πρέπει να κοστολογηθούν. Αυτά (προϊόντα, εμπορεύματα, υπηρεσίες) ονομάζονται φορείς κόστους. Το κόστος δεν μετριέται μόνο σε σχέση με τους φορείς του. Μπορεί να συσχετιστεί και με τμήματα ή λειτουργίες της επιχείρησης. Τμήματα μπορεί να είναι, το εργοστάσιο, μια μεμονωμένη μηχανή κλπ. Οποιοδήποτε τμήμα της επιχείρησης επιβαρύνεται ή είναι η αιτία δημιουργίας κόστους, μπορεί να θεωρηθεί σαν κέντρο κόστους. Η επιβάρυνση ενός κέντρου κόστους πρέπει να γίνεται με τις δαπάνες οι οποίες είναι σχετικές με αυτό.  Ανάλογα με το είδος της επιχείρησης και τον τρόπο που θα επιλέξουμε να κάνουμε κοστολόγηση, δημιουργούμε και παρακολουθούμε τις κατηγορίες κόστους. (σταθερό, μεταβλητό, άμεσο, έμμεσο, κλπ). Στην αναφορά που θα κάνουμε θα λάβουμε την παραδοχή ότι η επιχείρηση έχει δυο κέντρα κόστους. Το άμεσο (που αφορά το προϊόν, εμπόρευμα, υπηρεσία) και το λειτουργικό που αφορά την λειτουργία της επιχείρησης κλπ.
Για να κάνουμε κοστολόγηση, απαραίτητο στοιχείο είναι να έχουμε τα σωστά δεδομένα. Η άμεση πηγή πληροφόρησης των δεδομένων μιας επιχείρησης είναι το λογιστήριο. Χωρίς σωστό λογιστήριο, με αληθή δεδομένα, δεν μπορούμε να κάνουμε κοστολόγηση σε καμία περίπτωση.
ΔΙΑΚΡΙΣΗ ΚΟΣΤΟΥΣ
Mια επιχείρηση πρέπει να γνωρίζει δύο ποσά ή συντελεστές κόστους. Το ΑΡΧΙΚΟ και το ΤΕΛΙΚΟ.
ΑΡΧΙΚΟ : Θα ονομάσουμε το αρχικό κόστος ή τον συντελεστή που μας στοίχισε η αγορά ή παραγωγή ή υπηρεσία. Το αρχικό θα μας χρησιμεύσει για να υπολογίσουμε την τιμολογιακή πολιτική της επιχείρησής μας . Δηλαδή να προσδιορίσουμε τις τιμές ανά μονάδα με τις οποίες θα πουλάμε τα εμπορεύματα , προϊόντα , υπηρεσίες μας.
ΤΕΛΙΚΟ : Αντίστοιχα θα ονομάσουμε το τελικό κόστος ή συντελεστή , το οποίο δεν είναι άλλο από το συνολικό. Το τελικό θα μας χρησιμεύσει για να υπολογίσουμε τις μονάδες (εμπορεύματος , προϊόντος , υπηρεσίας ) που πρέπει να πουλήσουμε για να έχουμε αρχικά την επιχείρησή μας στο «νεκρό σημείο» (έσοδα = έξοδα) και στην συνέχεια τις μονάδες που πρέπει να πουλήσουμε προκειμένου να παράγουμε το επιθυμητό κέρδος.
ΟΜΑΔΟΠΟΙΗΣΗ ΠΟΣΩΝ – ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Τα ποσά – οικονομικά δεδομένα τα ομαδοποιούμε σε τρείς κατηγορίες . Τις αγορές , το άμεσο κόστος , το λειτουργικό κόστος.
ΑΓΟΡΕΣ : Η κατηγορία αυτή περιλαμβάνει και μόνο το ποσό των αγορών εμπορευμάτων σε εμπορικές επιχειρήσεις ή πρώτων υλών σε παραγωγικές επιχειρήσεις , ενώ για τις επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών η κατηγορία αυτή δεν υπάρχει.
ΑΜΕΣΟ ΚΟΣΤΟΣ : Η κατηγορία αυτή περιλαμβάνει κάθε δαπάνη η οποία αφορά άμεσα (και μόνο)στις εμπορικές επιχειρήσεις τα εμπορεύσιμα αγαθά , στις παραγωγικές επιχειρήσεις τις πρώτες ύλες ή την ολοκλήρωση της παραγωγής και στις επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών τα έξοδα που δαπάνησε αποκλειστικά και μόνο για την παραγωγή της υπηρεσίας.
ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟ ΚΟΣΤΟΣ : Και για τις τρείς κατηγορίες επιχειρήσεων , είναι κοινό και περιλαμβάνει το σύνολο των εξόδων που πραγματοποιήθηκαν προκειμένου να λειτουργήσει η επιχείρηση.
Β. ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΠΟΣΩΝ & ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΩΝ ΑΡΧΙΚΟΥ & ΤΕΛΙΚΟΥ ΚΟΣΤΟΥΣ. ΧΑΡΑΞΗ ΤΙΜΟΛΟΓΙΑΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ
Για να υπολογίσουμε ποσά και συντελεστές αρχικού και τελικού κόστους ενεργούμε ως εξής:
Α. ΑΡΧΙΚΟ ΚΟΣΤΟΣ:
1. ΕΜΠΟΡΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ:
 ΠΟΣΟ: Αξία αγορών + Άμεσο κόστος = Κόστος Πωληθέντων.
 ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗΣ: Άμεσο κόστος \ Αξία αγορών Χ 100 = Συντελεστής (%) , ο οποίος πολλαπλασιαζόμενος προσθετικά επί της τιμής αγοράς μας δίνει το αρχικό κόστος πωληθέντων. Δηλαδή το αρχικό κόστος εμπορευμάτων.
 ΧΑΡΑΞΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ: Κόστος πωληθέντων \ τεμάχια = τιμή μονάδας ή Αξία αγορών \ τεμάχια Χ Συντελεστής (%) προσθετικά = τιμή μονάδας . Επί της τιμής μονάδας θα ορίσουμε , με ποιο ποσοστό θα προσαυξάνουμε την αξία προκειμένου να ορίσουμε τιμή πώλησης ανταγωνιστική στην αγορά.
2. ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ:
 ΠΟΣΟ: Αξία πρώτων υλών + Άμεσο κόστος = Κόστος Πωληθέντων.
 ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗΣ: Άμεσο κόστος \ Αξία πρώτων υλών Χ 100 = Συντελεστής (%) , ο οποίος πολλαπλασιαζόμενος προσθετικά επί της τιμής πρώτων υλών μας δίνει το αρχικό κόστος πωληθέντων. Δηλαδή το αρχικό κόστος προϊόντων.
 ΧΑΡΑΞΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ: Κόστος πωληθέντων \ τεμάχια = τιμή μονάδας ή Αξία πρώτων υλών \ τεμάχια Χ Συντελεστής (%) προσθετικά = τιμή μονάδας . Επί της τιμής μονάδας θα ορίσουμε , με ποιο ποσοστό θα προσαυξάνουμε την αξία προκειμένου να ορίσουμε τιμή πώλησης ανταγωνιστική στην αγορά.
3. ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΠΑΡΟΧΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ:
 ΠΟΣΟ: Άμεσο κόστος = Κόστος Πωληθέντων.
 ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗΣ: Το σύνολο του άμεσου κόστους αποτελεί και το τελικό κόστος πωληθέντων χωρίς να υπάρχει καμία προσαύξηση , για το λόγο αυτό δεν υφίσταται συντελεστής.
 ΧΑΡΑΞΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ: Κόστος πωληθέντων \ τεμάχια = τιμή μονάδας . Επί της τιμής μονάδας θα ορίσουμε , με ποιο ποσοστό θα προσαυξάνουμε την αξία προκειμένου να ορίσουμε τιμή πώλησης ανταγωνιστική στην αγορά. Στην υπηρεσία οι μονάδες μέτρησης (δηλ. τεμάχια) ορίζονται ανάλογα του αντικείμενου εργασιών (ώρες εργασίας , μονάδες υπηρεσίας κλπ). Στις περισσότερες περιπτώσεις όμως η κοστολόγηση γίνετε ανά ώρα εργασίας.
Β. ΤΕΛΙΚΟ ΚΟΣΤΟΣ:
1. ΕΜΠΟΡΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ:
 ΠΟΣΟ: Κόστος Πωληθέντων (Αξία αγορών + Άμεσο κόστος ) + Λειτουργικό κόστος = Τελικό κόστος
 ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗΣ : (Άμεσο κόστος + Λειτουργικό κόστος) \ Αξία αγορών Χ 100 = Συντελεστής (%) , ο οποίος πολλαπλασιαζόμενος προσθετικά επί της τιμής αγοράς μας δίνει το τελικό κόστος πωληθέντων. Δηλαδή το τελικό κόστος εμπορευμάτων.
 ΧΑΡΑΞΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ : Τελικό κόστος \ τεμάχια = τιμή μονάδας ή Αξία αγορών \ τεμάχια Χ Συντελεστής (%) προσθετικά = τιμή μονάδας . Σε αυτή την τιμή μονάδας αν πουλά η επιχείρηση θα έχει φτάσει στο νεκρό σημείο , ενώ πάνω από την τιμή αυτή θα είναι το κέρδος. Προσοχή η τιμή αυτή πρέπει να λειτουργήσει ως στόχος ή ως μέτρο σύγκρισης και όχι ως χάραξη πολιτικής. Διότι η τιμή αυτή δεν έχει ποτέ σταθερά αλλά υποθετικά δεδομένα , με αποτέλεσμα να δίνει λανθασμένα στοιχεία σε κάθε νέα δεδομένα.
2. ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ:
 ΠΟΣΟ: Κόστος Πωληθέντων (Αξία πρώτων υλών + Άμεσο κόστος ) + Λειτουργικό κόστος = Τελικό κόστος
 ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗΣ : (Άμεσο κόστος + Λειτουργικό κόστος) \ Αξία πρώτων υλών Χ 100 = Συντελεστής (%) , ο οποίος πολλαπλασιαζόμενος προσθετικά επί της τιμής πρώτων υλών μας δίνει το τελικό κόστος πωληθέντων. Δηλαδή το τελικό κόστος προϊόντων.
 ΧΑΡΑΞΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ : Τελικό κόστος \ τεμάχια = τιμή μονάδας ή Αξία πρώτων υλών \ τεμάχια Χ Συντελεστής (%) προσθετικά = τιμή μονάδας . Σε αυτή την τιμή μονάδας αν πουλά η επιχείρηση θα έχει φτάσει στο νεκρό σημείο , ενώ πάνω από την τιμή αυτή θα είναι το κέρδος. Προσοχή η τιμή αυτή πρέπει να λειτουργήσει ως στόχος ή ως μέτρο σύγκρισης και όχι ως χάραξη πολιτικής. Διότι η τιμή αυτή δεν έχει ποτέ σταθερά αλλά υποθετικά δεδομένα , με αποτέλεσμα να δίνει λανθασμένα στοιχεία σε κάθε νέα δεδομένα.
3. ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΠΑΡΟΧΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ:
 ΠΟΣΟ: Κόστος Πωληθέντων ( Άμεσο κόστος ) + Λειτουργικό κόστος = Τελικό κόστος
 ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗΣ : Λειτουργικό κόστος\ Άμεσο κόστος Χ 100 = Συντελεστής (%) , ο οποίος πολλαπλασιαζόμενος προσθετικά επί του κόστους πωληθέντων , μας δίνει το τελικό κόστος πωληθέντων. Δηλαδή το τελικό κόστος υπηρεσιών.
 ΧΑΡΑΞΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ : Τελικό κόστος \ τεμάχια = τιμή μονάδας ή Άμεσο κόστος \ τεμάχια Χ Συντελεστής (%) προσθετικά = τιμή μονάδας . Σε αυτή την τιμή μονάδας αν πουλά η επιχείρηση θα έχει φτάσει στο νεκρό σημείο , ενώ πάνω από την τιμή αυτή θα είναι το κέρδος. Προσοχή η τιμή αυτή πρέπει να λειτουργήσει ως στόχος ή ως μέτρο σύγκρισης και όχι ως χάραξη πολιτικής. Διότι η τιμή αυτή δεν έχει ποτέ σταθερά αλλά υποθετικά δεδομένα , με αποτέλεσμα να δίνει λανθασμένα στοιχεία σε κάθε νέα δεδομένα.