Η Σημασία της Πληροφόρησης για το Μάρκετινγκ
Η επιχείρηση
διοικεί σωστά το ανθρώπινο δυναμικό της και οργανώνει την διαχείριση των
φυσικών της πόρων, όπως των χρηματικών της διαθεσίμων, του τεχνολογικού υλικού και
μηχανικού της εξοπλισμού. Αυτή είναι η ορθολογική οργάνωση σε ικανοποιητικό
επίπεδο της επιχείρησης έτσι ώστε να είναι σε θέση να αναπτύξει συστηματικά τις
δυνατότητες της και να μεθοδεύσει αποτελεσματικά την επίτευξη των στόχων της. Όμως
η επιχείρηση δρα και αναπτύσσεται σε ένα συνεχόμενα μεταβλητό περιβάλλον, όπου
οι συνθήκες είναι μεταβλητές, οι σχέσεις αλληλεξαρτώνται, αλληλεπιδρούν και
αναπτύσσονται ανάμεσα σε φορείς, θεσμούς που είναι υπεύθυνοι για την διαμόρφωση της συνολικής
εξέλιξης της αγοράς.
Οι εξελίξεις
αυτές φέρνουν την επιχείρηση πάντα σε νέες συνθήκες που άλλοτε συνιστούν νέο
κίνδυνο, άλλοτε δίνουν μια νέα προοπτική, μια νέα ευκαιρία. Η επιχείρηση από
την πλευρά της επιθυμεί να περιορίσει τον κάθε νέο εμφανιζόμενο κίνδυνο και να εκμεταλλευτεί
την κάθε νέα εμφανιζόμενη ευκαιρία. Η επιχείρηση ανάλογα με τις περιβαλλοντολογικές
συνθήκες της αγοράς (σταθερές ή μεταβλητές) χαράσσει νέες στρατηγικές έχοντας πλήρη γνώσει από την πληροφόρηση της. Όταν
παίρνονται όσο τον δυνατό ορθολογικές
αποφάσεις από τα υπεύθυνα στελέχη αυξάνονται οι πιθανότητες για σωστές εκτιμήσεις.
Σε μια σύγχρονη επιχείρηση υπάρχει ο επιχειρηματικός προβληματισμός για το εάν
είχε την ορθή πληροφόρηση και το εάν πάρθηκε η ορθή απόφαση.
Η ανάγκη
για πληρέστερη πληροφόρηση στο χώρο του μάρκετινγκ των επιχειρήσεων:
α. καθώς
το μέγεθος των επιχειρήσεων αυξάνει, κάθε χειρισμός μάρκετινγκ απαιτεί ψηλότερο κόστος εφαρμογής και με την σειρά του
απαιτεί μεγαλύτερη προσοχή στην λήψη των αποφάσεων άρα ακριβείς και επίκαιρες
πληροφορίες.
β. η διεύρυνση
της απόστασης παραγωγού – καταναλωτή. Η αμεσότητα της επιχείρησης στις σχέσεις
με τους πελάτες της. Οι Μάρκετερ της επιχείρησης είναι υποχρεωμένοι να συλλέγουν
πληροφορίες, δημιουργώντας και συντηρώντας συστηματικά κανάλια πληροφόρησης, ώστε
να μπορούν να προβούν στις σωστές εκτιμήσεις και να πάρουν τις ορθές αποφάσεις.
γ. προβλέψεις
για αναμενόμενες βραχυχρόνιες και μακροχρόνιες εξελίξεις. Απαραίτητη προϋπόθεση
η συγκέντρωση των σωστών και απαραίτητων πληροφοριών.
δ. η
μετατόπιση της βάσης του ανταγωνισμού ξεκινώντας από την τιμή και δίνοντας έμφαση
στα άλλα στοιχεία του μάρκετινγκ μιξ, όπως ποιότητα, συσκευασία, διαφήμιση,
κ.λ.π.. Όλη αυτή η διαδικασία δημιουργεί την ανάγκη συγκέντρωσης των
απαραίτητων πληροφοριών.
ε. ο
αναπροσανατολισμός του μάρκετινγκ από την απλή κάλυψη αναγκών στην αναζήτηση
και ικανοποίηση των προτιμήσεων του καταναλωτή, επιβάλει, την συλλογή και
αξιοποίηση όλων των απαραίτητων πληροφοριών.
Η ανάπτυξη
και η εξέλιξη της τεχνολογίας (διαδίκτυο), διεύρυναν τις δυνατότητες για
συγκέντρωση, επεξεργασία και αξιοποίηση όλων εκείνων των πληροφοριών που είναι
απαραίτητες για την ορθολογική ανάπτυξη των λειτουργιών του μάρκετινγκ. Η έρευνα
μάρκετινγκ σήμερα αποτελεί το βασικότερο κανάλι για την συστηματική και
αποτελεσματική πληροφόρηση της σύγχρονης επιχείρησης.