Tips Μάρκετινγκ
10 Tips Μάρκετινγκ θα
μας βοηθήσουν να κάνουμε την δουλειά μας ευκολότερη, πιο αποδοτικά, και πιο
έξυπνα.
1. Πουλάμε ξανά
σε υπάρχοντες πελάτες
Έρευνες δείχνουν
ότι κοστίζει ακριβότερα σε μια επιχείρηση να φέρει έναν νέο πελάτη, από το να
κάνει έναν ήδη υπάρχον να αγοράσει ξανά. Το υπάρχον Πελατολόγιο μας είναι εκείνο
το εργαλείο της επιχείρησης που εάν χρησιμοποιηθεί σωστά θα μας φέρει πελάτες.
Οκτώ στους δέκα, θα προτιμήσουν ξανά την επιχείρηση μας, εάν μείνουν
ικανοποιημένοι από το προϊόν και τις υπηρεσίες της.
2. Πουλάμε τα
οφέλη του προϊόντος ή των υπηρεσιών μας και όχι τις ιδιαιτερότητες του
Οι άνθρωποι
αγοράζουν τα πλεονεκτήματα των προϊόντων και όχι τα χαρακτηριστικά τους. Οι
άνθρωποι δεν αγοράζουν αυτοκίνητα, αλλά αγοράζουν ταχύτητα, status, στυλ, απόδοση,
ή ασφάλεια. Δεν αγοράζουν σαμπουάν, αλλά αγοράζουν όμορφα και καθαρά μαλλιά.
Ανακαλύπτουμε το σημαντικότερο όφελος που προσφέρει το προϊόν ή h υπηρεσίες μας και
το δείχνουμε στους δυνητικούς πελάτες μας.
3. Παρακινούμε
τους πελάτες μας να κάνουν κάτι, τους δραστηριοποιούμε και τους καλούμε να
αλληλεπιδράσουν με την επιχείρηση μας, με τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που
προσφέρουμε.
Οι διαφημίσεις μας
πρέπει να είναι ενεργητικές και όχι παθητικές. Τους καλούμε να επισκεφθούν το
κατάστημα μας, τους παρακινούμε να μας κάνουν ένα τηλεφώνημα, να σας στείλουν email ζητώντας
πληροφορίες, να επισκεφθούν το web site μας, να περάσουν
για να δουν από κοντά την επιχείρηση τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες μας. Για να
κάνουμε το μάρκετινγκ να δουλέψει υπέρ της επιχείρησης μας, πρέπει να πούμε
στους πελάτες μας ακριβώς τι ενέργειες θέλουμε να κάνουν.
4. Επικοινωνούμε
ξεκάθαρα και με ειλικρίνεια με τους πελάτες μας
Οι πελάτες μας πρέπει
να γνωρίζουν για το τι τους λέμε και τι τους προτείνουμε. Πρέπει να κατανοήσουμε
πως οι άνθρωποι δεν σκέφτονται συνεχώς την επιχείρηση ή το προϊόν ή την υπηρεσία
μας και ότι θα δώσουν μόνο την μισή προσοχή τους στην διαφήμισή μας όταν την δουν.
Πρέπει να δούμε την διαφήμισή μας απ’ έξω σαν να ήμασταν πελάτης. Πρέπει να είμαστε σίγουροι
πως όσοι διαβάζουν, ακούν ή βλέπουν τη διαφήμιση, καταλαβαίνουν πλήρως το κύριο
μήνυμα που θέλουμε να μεταδώσει.
5. Δημόσιες
Σχέσεις στο καθημερινό μας πρόγραμμα
Κοινωνικοποιούμαστε
περισσότερο και γνωρίζουμε νέους ανθρώπους. Οι πελάτες που έχουν τις
περισσότερες πιθανότητες να αγοράσουν από εσάς, είναι αυτοί που σας γνωρίζουν
και ξέρουν την δουλειά σας.
6. Δείχνουμε στην
αγορά τον επαγγελματισμό μας
Δημιουργούμε το λογότυπο μας, τις επαγγελματικές μας κάρτες,
επιστολόχαρτα και φακέλους. Μια ολοκληρωμένη εταιρική ταυτότητα κάνει την επιχείρηση
μας να δείχνει αξιόπιστη με εμπειρία
στον χώρο. Δείχνουμε ότι ξέρουμε την εργασία μας και ότι μπορούμε αξιόπιστα να
καλύψουμε και να δώσουμε λύσεις στις ανάγκες τις αγοράς.
7. Φτιάξετε το
δικό σας Web Site ή Eshop
Περισσότερο από
το μισό του πληθυσμού επισκέπτονται τουλάχιστον τρεις φορές την εβδομάδα το
διαδίκτυο. Το ηλεκτρονικό εμπόριο επίσης ανεβαίνει συνεχώς ακόμα και στην χώρα
μας. Η on-line παρουσία μας θεωρείτε πλέον επιτακτική.
8. Γινόμαστε
σύμβουλοι στον πελάτη μας χωρίς να προσπαθήσουμε να πουλήσουμε «αέρα»
Διαγράφουμε εάν
έχουμε την νοοτροπία του «πουλάω αέρα με μεταξωτές κορδέλες». Προσπαθούμε να
γίνουμε «σύμβουλοι» προς τον πελάτη μας. Είμαστε αυτοί που βλέπουμε το πρόβλημα
του και μπορούμε να προτείνουμε αξιόπιστες λύσεις. Όταν ο Πελάτης μας
αντιμετωπίζει ως τον προσωπικό του σύμβουλο, οι πωλήσεις αυξάνονται σημαντικά.
9. Ακούμε τον
πελάτη μας μιλώντας ελάχιστα
Αφήνουμε τον
πελάτη μας με ευγένεια να μας αναπτύξει αυτό που έχει στο μυαλό του. Τον ακούμε
προσεκτικά ακόμα και εάν διαφωνούμε χωρίς να τον διακόπτουμε, έτσι θα ξέρουμε τι έχει στο μυαλό του και τι
θέλει να κάνει. Εφαρμόζουμε τον κανόνα, «ακούμε δυο φορές, μιλάμε μια».
10. Δημιουργούμε ένα
πλάνο Μάρκετινγκ (marketing plan) με ετήσιο προγραμματισμό
Η ύπαρξη μιας επιχείρησης
είναι οι πελάτες της. Χωρίς αυτούς δεν υπάρχει! Το Μάρκετινγκ είναι η διαδικασία
εκείνη που μας εξασφαλίζει περισσότερους πελάτες και μεγαλύτερες πωλήσεις. Ένα
Σχέδιο Μάρκετινγκ (marketing plan) μας βοηθάει να θέσουμε τους στόχους μας, να διαμορφώσουμε το
διαφημιστικό μας πλάνο. Μας δείχνει τις τακτικές Μάρκετινγκ που πρέπει να
εφαρμόσουμε, και μετράει την αποτελεσματικότητα τους. Είναι το απαραίτητο εργαλείο
μια επιχείρησης που την βοηθάει στην χάραξη στρατηγικής και καθορίζει τα βήματα
που πρέπει να ακολουθήσει για να πετύχει τους στόχους της.
Αυτές ήταν μερικές συμβουλές και ιδέες μάρκετινγκ που μπορoύμε να εφαρμόσουμε στην
επιχείρηση μας. Εφαρμόζουμε, αυτά, που ταιριάζουν και φέρνουν θετικά αποτελέσματα στην επιχείρηση μας.