Οι λόγοι της αποτυχίας του e-shop
Η συντριπτική πλειοψηφία τον e-shops στην Ελλάδα δεν έχει κάνει απόσβεση την επένδυση τους. Από έρευνες που έγιναν
σο ποσοστό των επιτυχημένων e-shop είναι τραγικό. Τα ερωτήματα που διακατέχουν τον επιχειρηματία για το πώς το e-shop της επιχείρησης του θα του αυξήσουν πελάτες και κέρδη είναι πολλά.
Πως δημιουργείται η επιτυχία ενός
e-shop στο διαδίκτυο;
Το σίγουρο είναι ότι δε μπορούμε να περιμένουμε να έρθει η επιτυχία μόνη της.
Υπεύθυνος για την επιτυχία είναι ο επιχειρηματίας και η ομάδα του που διαχειρίζεται
και λειτουργεί το e-shop της επιχείρησης.
Ποιοι είναι οι λόγοι της αποτυχίας
του e-shop;
Θα λέγαμε ότι κύριοι λόγοι είναι η επιχείρηση και το προϊόν/υπηρεσία που πουλάει.
Έχει πρόβλημα το τεχνικό κομμάτι και το design του e-shop. Το μάρκετινγκ της επιχείρησης και του e-shop.
Ας δούμε αναλυτικά τους λόγους αποτυχίας
ΑΝΕΠΑΡΚΗΣ ΖΗΤΗΣΗ
Η επιχείρηση μέσω του e-shop πουλάει προϊόντα/υπηρεσίες που δεν τα θέλει κανείς ή δεν υπάρχει target group με την ανάλογη αγοραστική δύναμη. Η αγορά
πρέπει να έχει ικανοποιητικό μέγεθος, αγοραστική δύναμη και θέληση να καλύψει
την ανάγκη της με το προϊόν/υπηρεσία της επιχείρησης σας.
ΜΙΚΡΟ PERCEIVED VALUE
Οι καταναλωτές πρέπει να πείθονται πως το προϊόν/υπηρεσία της επιχείρησης σας
αξίζει παραπάνω από την οικονομική επένδυση που ζητάει. Αυτό πετυχαίνετε με το αν
αυξήσουμε το perceive value η με ένα καλύτερό e-shop ή με μια καλύτερη περιγραφή copy type με μια καλύτερη εικόνα του προϊόντος/υπηρεσίας που προσφέρει η
επιχείρηση σας μέσω του e-shop.
ΕΛΛΕΙΨΗ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ
Πριν από οποιοδήποτε επιχειρηματικό εγχείρημα απαιτείται έρευνα, ανάλυση
και στρατηγική από ειδικούς marketers. Αυτή η ενέργεια ξεκινάει από την δημιουργία, κατασκευή
και λειτουργία του e-shop έως και τις προωθητικές ενέργειες π.χ. μέσω Google Ad words, FB, διαφήμιση κ.α.ε.
ΑΝΕΠΑΡΚΗΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ
Οι decision makers (αυτοί που παίρνουν αποφάσεις) πρέπει να έχουν γνώσει,
εμπειρία, στην έρευνα της συγκεκριμένης αγοράς, αναλύοντας τα απαραίτητα
στατιστικά στοιχεία και δεδομένα και με την
κρίση τους να παίρνουν αποφάσεις προς το συμφέρον της επιχείρησης.
SMART
GOALS
Πρέπει να υπάρχουν πάντα ξεκάθαροι, ρεαλιστικοί και μετρήσιμοι στόχοι με
συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα. Π.χ. 10% αύξηση των κερδών το επόμενο εξάμηνο.
ΠΡΟΧΕΙΡΑ E-SHOP
Για την προσέλκυση των νέων πελατών χρειάζεται ένα ποιοτικό, όμορφα
σχεδιασμένο, γρήγορο και εύχρηστο e-shop. Ο τρόπος πληρωμής, η εμφάνιση, τα κείμενα, οι φωτογραφίες των προϊόντων/υπηρεσιών
κ.α.
ΚΑΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ
Ένα επιτυχημένο e-shop είναι αποτέλεσμα συλλογικής προσπάθειας. Τα άτομα της ομάδας που είναι υπεύθυνα
για αυτό πρέπει να συνεργάζονται και να επικοινωνούν άψογα μεταξύ τους για την επίτευξη του κοινού στόχου.
ΧΑΜΗΛΟ TRAFFIC
Χωρίς μάρκετινγκ και τα καλύτερα τεχνικά e-shop δεν μπορούν να φέρουν ικανοποιητικές πωλήσεις. Το μείγμα μάρκετινγκ είναι
ανάλογο των προϊόντων/υπηρεσίες που προσφέρει η επιχείρηση. Η προώθηση του είναι δουλειά του Μάρκετερ της επιχείρησης.
ΛΙΓΕΣ ΚΑΙ ΑΝΑΞΙΟΠΙΣΤΕΣ ΠΗΓΕΣ TRAFFIC
Κανένα e-shop δε μπορεί να βασίζεται και να ρισκάρει την επιτυχία στις πωλήσεις σε μια
πηγή traffic. Πρέπει το traffic να γίνετε από διαφορές πηγές οι οποίες να αλληλοενεργούν
μεταξύ τους. Έτσι ενώ η επισκεψιμότητα του πελάτη μπορεί να γίνει από μια συγκεκριμένη
πηγή, η πώληση να κλείσει τελικά από άλλη πηγή που συνεργεί με την προηγούμενη
ή και το αντίστροφο.
ΚΑΚΑ CONVERSION RATE
Το καλό
conversion
rate είναι αποτέλεσμα συνέργειας branding,
loyalty, ποιοτικού
traffic
με σωστή χρήση μάρκετινγκ και conversion
optimized e-shop. Το μίνιμουμ rate για την αγορά πρέπει να είναι 2%, από 2,2%
και πάνω είναι αρκετά καλά για τα conversions.
SOFT MARKETING
Λίγο μάρκετινγκ που αφορά κυρίως ίσως το brand, ίσως το προϊόν/υπηρεσία της επιχείρησης, ίσως γενικά τις
λειτουργίες του e-shop χωρίς να λαμβάνει υπόψη τις πωλήσεις, τα conversions.
ANALYSIS
PARALYSIS
Αδυναμία για την σωστή και συστηματική ανάλυση των δεδομένων μέτρησης του e-shop. Αποτέλεσμα, να μην υπάρχει η
συνεχείς και διαρκής βελτίωση του και να μη παίρνονται οι σωστές αποφάσεις. Το e-shop χάνει τον στόχο του, τον σκοπό του, παραλύει, δεν υπάρχουν πλέον ούτε
πελάτες να το επισκέπτονται αλλά ούτε και πωλήσεις.