Εμπορικές και Κλαδικές Εκθέσεις:
Οδηγός για μια αποτελεσματική παρουσία
Κλαδικές εκθέσεις
Τα τελευταία χρόνια, τα μέσα επικοινωνίας, προώθησης και αναζήτησης
προϊόντων έχουν αλλάξει σημαντικά, τόσο για τις επιχειρήσεις όσο και για τους
καταναλωτές. Οι εμπορικές και κλαδικές εκθέσεις ωστόσο, παραμένουν ακόμα και
σήμερα, ένα από τα πιο αποτελεσματικά εργαλεία του παραδοσιακού Μάρκετινγκ, για
την προσέγγιση και την επικοινωνία με την αγορά-στόχο.
Οι λόγοι είναι προφανείς. Οι εκθέσεις δίνουν την ευκαιρία μιας άμεσης
επαφής με ένα μεγάλο κομμάτι της αγοράς, μέσα σε λίγες μόνο μέρες. Επίσης, το
μεγαλύτερο μέρος της ζήτησης και της προσφοράς, οι δυνητικοί πελάτες αλλά και ο
ανταγωνισμός, συγκεντρώνονται και συστεγάζονται μέσα σε μερικά τετραγωνικά.
Πιο συγκεκριμένα τα πλεονεκτήματα των κλαδικών εκθέσεων μπορεί να είναι:
•
Προβολή
του Brand name της επιχείρησης στην αγορά.
•
Πραγματοποίηση
πωλήσεων εντός της έκθεσης, παρουσιάζοντας δελεαστικές προσφορές.
•
Παρουσίαση
ενός νέου προϊόντος-υπηρεσίας.
•
Εισαγωγή
της επιχείρησης σε νέα αγορά.
•
Συλλογή
στοιχείων δυνητικών πελατών, με σκοπό να έρθει σε επαφή μαζί τους αργότερα.
•
Έρευνα
αγοράς.
Παράδειγμα: Η έκθεση ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΟΣΜΗΜΑ η
διοργάνωσή της οποίας πραγματοποιήθηκε, από 3-6 Μαρτίου 2017, στο
Εκθεσιακό Κέντρο METROPOLITAN EXPO, στην Αθήνα.
Η ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΟΣΜΗΜΑ θεωρείται η σημαντικότερη συνάντηση του κλάδου της
αργυροχρυσοχοίας για την τουριστική περίοδο, με έμφαση στην προβολή του
πρωτότυπου ελληνικού κοσμήματος στις αγορές του εξωτερικού.
Κατά τη διάρκεια των τεσσάρων τελευταίων διοργανώσεων (2013-2016) και χάρη
στη σταθερή προτίμηση και εμπιστοσύνη των εκθετών, η έκθεση παρουσίασε
εντυπωσιακή αύξηση μεγεθών (31% αύξηση επισκεπτών, 32% αύξηση εκθετών, 41%
αύξηση του εκθεσιακού χώρου).
Ο διεθνής χαρακτήρας της έκθεσης, η σταδιακή αύξηση της ανταγωνιστικότητας
των ελληνικών επιχειρήσεων και η στροφή σε νέες αγορές, καθώς και οι επαφές με
ξένους εμπορικούς επισκέπτες δημιουργούν νέα δεδομένα στο χώρο της
αργυροχρυσοχοίας.
Η ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΟΣΜΗΜΑ πραγματοποιείται σε συνεργασία με την ΠΟΒΑΚΩ (Πανελλήνια
Ομοσπονδία Βιοτεχνών, Κοσμηματοπωλών, Ωρολογοπωλών).
Πριν την έκθεση:
1. Καθορίστε τους στόχους που θέλετε να πετύχετε με την παρουσία σας σε μία
έκθεση. Κάποιοι από αυτούς μπορεί να είναι:
α. Η προβολή του Brand σας στην αγορά.
β. Η πραγματοποίηση πωλήσεων εντός της έκθεσης, παρουσιάζοντας δελεαστικές
προσφορές.
γ. Η παρουσίαση ενός νέου προϊόντος/υπηρεσίας.
δ. Η εισαγωγή της επιχείρησής σας σε νέα αγορά.
ε. Η συλλογή στοιχείων δυνητικών πελατών, με σκοπό να έρθετε σε επαφή μαζί τους
αργότερα.
στ. Η έρευνα αγοράς.
2. Σχεδιάστε σωστά τις ενέργειες marketing που απαιτεί κάθε στόχος, ανάλογα
με το διαθέσιμο budget.
3. Δημιουργείστε το υλικό που απαιτείται, προκειμένου να υλοποιήσετε τις
ενέργειες που έχετε σχεδιάσει (κουπόνια προσφοράς, έντυπο με το προφίλ της
εταιρείας σας, διαφημιστικά φυλλάδια, δείγματα, φόρμες καταγραφής στοιχείων,
banners που θα αναρτήσετε στο περίπτερο κ.α.).
4. Επικοινωνήστε επαρκώς την παρουσία σας στην έκθεση. Προβληθείτε στα
διάφορα κανάλια επικοινωνίας (ιστοσελίδα, Social Media, Emails, δελτία τύπου,
διοργανώτρια αρχή κ.α.). Προσελκύστε έτσι όποιον θα ενδιαφερόταν για τα
προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας και τις προσφορές σας. Επίσης, καλέστε προσωπικά
τους υφιστάμενους πελάτες σας να σας επισκεφθούν εκεί.
5. Επιμεληθείτε τον χώρο του περιπτέρου σας, μην μένετε μόνο στον βασικό
εξοπλισμό που σας προσφέρει ο διοργανωτής. Σχεδιάστε τον εκθεσιακό σας χώρο,
δημιουργώντας μια εικόνα που να τραβάει τον επισκέπτη και να μεταφέρει εύκολα
το μύνημά σας.
6. Δώστε ιδιαίτερη βαρύτητα στην εκπαίδευση των συνεργατών που θα
συμμετέχουν μαζί σας στην έκθεση. Θα πρέπει να είναι σε θέση να αντιμετωπίσουν
την ροή της και να επικοινωνούν σωστά το μύνημά σας στους επισκέπτες.
Προετοιμαστείτε για κάθε πιθανή προσέγγιση/ερώτηση των επισκεπτών.
7. Προγραμματίστε έναν διαγωνισμό ή ένα event εντός της έκθεσης και
επικοινωνήστε το, με σκοπό την προσέλκυση περισσοτέρων επισκεπτών στο περίπτερο
σας.
Κατά τη διάρκεια της έκθεσης
1. Δώστε συγκεκριμένους ρόλους σε κάθε συνεργάτη σας. Τί θα λένε, πού θα
στέκονται και πώς θα προσεγγίζουν τους επισκέπτες.
2. Στο τέλος κάθε ημέρας κάντε έναν απολογισμό. Συζητήστε με τους
συνεργάτες σας τυχόν προβλήματα που εμφανίστηκαν και διορθώστε τα «κακώς
κέιμενα».
3. Εξοπλιστείτε με πολλά αποθέματα ενέργειας, καθώς το ωράριο είναι
εξαντλητικό και η επικοινωνία με τους επισκέπτες συνεχής.
Μετά την έκθεση
1. Κάντε τον απολογισμό της παρουσίας σας εντός της έκθεσης, σε ότι αφορά
τις πωλήσεις και τις επαφές που πετύχατε.
2. Ξεκινήστε το follow-up των επαφών που έχετε συλλέξει κατά τη διάρκεια
της έκθεσης. Δώστε προτεραιότητα σε αυτούς που πιστεύετε ότι θα έχετε άμεσο
αποτέλεσμα.
3. Αξιοποιήστε αυτή τη λίστα επαφών στο βάθος του χρόνου, αναπτύσσοντας μια
στρατηγική επικοινωνίας και ενεργειών marketing. Μην ξεχνάτε ότι η συγκεκριμένη
λίστα είναι δυνητικοί πελάτες, που πιθανόν να ενδιαφερθούν στο μέλλον για τα
προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας.
4. Κάντε μια χρηματοοικονομική ανάλυση για την απόδοση της επένδυσής σας
στην έκθεση.